Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

teini-ikäinen menossa juhannukseksi kaverin mökille, mitä mukaan?

Vierailija
19.06.2014 |

Ja tiedän että joku valopää ehdottaa kaljakoria, mutta ei haittaa, osaan hyppiä mukahauskojen vastausten yli.

Siis kaverin mökille menee kaverin lisäksi kaverin perhe, asia on tarkistettu kyllä :)

Mitä viemiseksi, hän on kaksi yötä muiden nurkissa? Ruokarahaa vanhemmille, ruokakassi mukaan vai mitä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän usein lastemme kavereita mukaan mökille. Minua inhottaisi, jos siitä tarjottaisiin rahaa. Yksi tai kaksi nuorta ei vaikuta ruokabudjettiimme tippaakaan.

Olen joskus hiukan harmistunut, jos lapselle/nuorelle on pakattu mukaan henkilökohtainen, valtava mättöarsenaali: sipsejä, limsaa, karkkia jne. Niitä on sitten puolisalaa nuorten aitassa vedetty porukalla niin ettei ruoka maistu ja kaikilla on huono olo. Teen hyvää ruokaa hartaudella ja koetan kannustaa omia lapsia olemaan kohtuullisia tuollaisissa turhissa mässäilyissä.

Mutta jos haluat laittaa nuoren mukaan jotakin, minusta isäntäperheelle voi laittaa vaikka kahvipaketin tms. ellet keksi mitään henkilökohtaisempaa. Itse tunnen lasteni kavereiden perheet niin hyvin että nämä osaavat halutessaan muistaa jollain osuvalla. Esim. yksi lähetti juuri kylään tulleen nuorensa mukana ison säkin raparperia koska tietää että omani eivät tänä vuonna tuottaneet juuri mitään.

Vierailija
22/31 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut mukaan juuri noita mainittuja limu, karkki, sipsi-yhdistelmiä ja hyvin on kelvannut. Joskus kahvipaketin ja keksejä. Kerran leivoin mukaan mustikkapiirakan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 jatkaa, yhteiseen käyttöön toki tarkoitettuna, ei lapsen yksin syötäväksi tietenkään.

Vierailija
24/31 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyytabletteja, laastaria, puh.ainetta, taskulamppu, puhelimeen täysiakku ja puheaikaa. Hieman rahaa. Hammasharja ja lämpimiä vaatteita.

Tarkista tuttavaperheeltä syömiset.

Ja uimataito. Kasvatuskeskustelu käyttäytymisestä. Ja uhkarohkeus jätetään kotiin sängyn alle.

Vierailija
25/31 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on useampana kesänä ollut mökillä lasten kavereita. Osa on tullut tyhjinkäsin. Sopii meille, koska meidänkin lapsi on kaverinsa luona usein yökylässä. Joku on antanut ruokarahaa, taisi olla juuri tuo 20€. Kiva sekin, että joku huomaa, että ruokaan menee ylimääräistä, kun on ylimääräinen suu ruokittavana. Joku on tuonut tulessaan, leipää, itsetehtyjä leivonnaisia, hilloa ym. Kiva, varsinkin jos on jotain säilyvää tai herkkua.

Itse pelaisin varman päälle ja laittaisin mukaan säilyviä ruokatarvikkeita, kuten edellä on jo ehdotettu. Keksejä, limua ym.  Itsetehdyt sämpylätkin maistuisivat.

Vierailija
26/31 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että pitää varmistaa onko kaverin vanhemmat todella mökillä myös. Omat vanhempani eivät juuri kyselleet kun menin kaverin kanssa mökille, koska tietävät että olen luotettava ja vastuullinen. Ei tulisi mieleenkään valehdella vanhemmille.

Vierailija
27/31 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini kirjoitti:

Jännä että pitää varmistaa onko kaverin vanhemmat todella mökillä myös. Omat vanhempani eivät juuri kyselleet kun menin kaverin kanssa mökille, koska tietävät että olen luotettava ja vastuullinen. Ei tulisi mieleenkään valehdella vanhemmille.

Eisiis tietenkään keskenään oltu kun vaan kaverin vanhemmat myös.

Vierailija
28/31 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini kirjoitti:

Hienoa, että nostit tämän ajankohtaisen keskustelun.

Vierailija
29/31 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt isäntäperheeltä tarvitsevatko jotain, ja uskot mitä sanovat. Meillä on mökki aivan kylän vieressä ja laadukas ruokakauppa kävelymatkan päässä. Tästä huolimatta jotkut vieraat tulevat kuin johonkin erämaatorppaan ja kantavat tuomisiksi nötköttiä ja purkkihernaria kerta toisensa jälkeen vaikka ruokaostokset on täällä ihan yhtä helppo suorittaa kuin kaupungissakin. Lähiössä asuva veli suorastaan naureskelee sitä kuinka siitä kaupunki-OKTsta on pidempi matka siihen omaan lähikauppan kuin mitä mökiltä on.

Vierailija
30/31 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä kaverin saamisessa mökille mukaan on se, että oma teinikin sitten suostuu sinne lähtemään ilolla. Eli teette palveluksen jo hyväksymällä, että voi lähteä. Ruoka ja rahalahjukset on turhia.

Vierailija
31/31 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi ottaa kaverin mökille mukaan? Olen 12-vuotias ja menen yhdeksi yöksi.