Kuinka paljon olet käyttänyy terveyspalveluita tänä vuonna? miksi?
Kommentit (58)
Julkisella hammaslääkärillä jonkun kerran, ja ainakin 3 kertaa vielä tulossa. Juurihoitoa. Tietenkin on lääkitys.
Ei olisi tarvinnut käydä kertaakaan mutta kun lääkäri taas päätti olla uusimatta reseptiä ilkeyttään. Piti käydä labrassa ja vastaanotolla jonka jälkeen vasta uusi reseptin. Saivat vuosimaksun näin kiskottua.
Muutaman kerran olen käynyt tutkittavana ja hutkittavana niin perus- kuin erikoissairaanhoidossa tämän vuoden aikana. Eikä loppua näy vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi tarvinnut käydä kertaakaan mutta kun lääkäri taas päätti olla uusimatta reseptiä ilkeyttään. Piti käydä labrassa ja vastaanotolla jonka jälkeen vasta uusi reseptin. Saivat vuosimaksun näin kiskottua.
Mikä resepti kyseessä?
En ole tarvinnut noita "palveluita" kolmeen vuoteen.
Normi raskausneuvola-asiakkuuden verran, koska olen raskaana.
Lasketaanko sitä, että kissa on käynyt kaksi kertaa eläinlääkärissä ;)? Muuten tasan ensimmäisen koronarokotteen olen käynyt ottamassa.
Lääkärissä nivelrikon vuoksi. Sain siihen lääkkeen, cartexan, joka on alkanut jo selvästi vaikuttaa. Suosittelen kaikille nivelrikkoisille. Olin lääkäriin menossa siksi että piti katsoa tilannettani ja mahdollisesti saada kortisonipiikit polviin, onneksi lääkäri ei laittanut piikkejä koska polveni eivät olleen juuri sillon niin pahassa kunnossa (kunto vaihtelee), vaan ajatteli että kokeillaankin nyt tätä lääkitystä ennen kuin mietitään seuraavaa siirtoa. Ja todellakin, olen nyt melkein pari kk syönyt ja eron huomaa jo. Pystyn kävelemään ja pyörääkin ajamaan.
Hammaslääkärikäyntejä kolme viikon sisään. Viime viikolla. Tässä toivutaan vielä antibioottien kanssa.
Niin ja ensimmäisen koronarokotteen sain huhtikuussa.
Olen raskaana, joten äitiysneuvolassa olen tehnyt normikäynnit ja samaan liittyen tehty labrassa sokerirasitustesti ja pari kertaa perus verenkuva. Sairaalassa kävin ultrassa.
Muuten olen käynyt kerran hammaslääkärissä yksityisellä.
Koronarokotus x 2.
Terveyskeskuslääkärin käynti x 1 josta lähete labraan ja vatsan ultraääneen.
Lähete erikoissairaanhoitoon sappirakon poistoon. Labrakäynti x 1 ennen leikkausta.
Sappirakon poisto päiväkirurgisesti.
Terveyskeskuskäynnistä leikkaukseen kului aikaa 3,5kk joten nopeasti pääsi hoitoon, olin kuvitellut pidempää jonotusaikaa kun on tämä koronatilanne. Tyytyväinen olen hoidon laatuun ja tasoon eikä hintakaan päätä huimaa kun ainoa asia mistä joutuu maksamaan on päiväkirurgian maksu joka taitaa HUS:ssa olla jotain 130 euroa. Terveyskeskusmaksuja ei Helsingissä peritä.
Suht hyväpalkkaisessa työssä olen joten enköhän ole veroina maksanut tämän palvelun varsinkin kun viimeksi julkisen terveydenhuollon palveluita olen käyttänyt muistaakseni 4 vuotta sitten.
Helmikuussa suuhygienistillä hammaskiven poisto ja tahnapuhdistus.
Maaliskuussa kardiologilla sydämen ultratutkimus.
Toukokuussa ensimmäinen koronarokotus.
Koronarokotus ja koronatesti jäi lisäämättä.
Ehkä 4 kertaa lääkärillä, 4 kertaa saamassa lääkettä, ja 4 kertaa labrassa. Lisäksi korona rokotuksesta.
Paljon olen joutunut käyttämään terveyspalveluja. Fysioterapiassa olen käynyt monta kertaa, terveyskeskuslääkärillä pari kertaa, työterveyshoitajalla kerran ja yksi etävastaanotto ollut työterveyslääkärin kanssa, syöpälääkärillä, korvalääkärillä, ultrassa kolme kertaa, röntgenissä kolme kertaa, magneettikuvauksessa, fysiatrilla, labrassa kaksi kertaa, hammaslääkärissä kävin tänään, molemmat koronarokotukset olen saanut. Lisäksi ollut puheluja lääkärin, sairaanhoitajan ja tt-hoitajan kanssa. ENMG-tutkimus tulossa. Tuntuu ihan hirvittävältä, kun lukee tuota.
Kävin näyttämässä pattia
Kävin mammografiassa ja ultrassa, jossa otettiin koepala.
Leikattiin syöpä ja vartijasolmukkeet.
Seuraavaksi hoito jatkuu sädehoidolla.
miten pääsit? Eihän ne suostu