Kuinka paljon olet käyttänyy terveyspalveluita tänä vuonna? miksi?
Kommentit (58)
2 kertaa koronarokotuksessa, kaksi kertaa labrassa ja 2 kertaa lääkärin soittoaika.
Erikoissairaanhoito, tähän mennessä: 1 MRI-kuvaus, useammat labrat, 2 neurologin soittoaikaa, 1 neurologin vastaanotto, 1 suonensisäinen infuusio neuropolilla (kaikki neuropolin)
Erikoissairaanhoito, tulevat: labroja, lääkärinsoittoaika, MRI (kaikki neuropolin)
Työterveys: ei mitään
Kunnan terveyskeskuspalvelut: 1 x koronarokotus, 1 x koronatesti, toinen koronarokotus tulossa
Kunnan hammashoitopalvelut: pitäis varata aika tarkastukseen ja edelliseltä kerralta jäi 2 viisaudenhammasta poistattamatta, vaikka niin lupasin...
Yksityiset lääkäripalvelut: 1 x D-vitamiinitason mittaus, toinen vielä alkutalvesta, käyn puolivuosittain.
Ehkä vuodessa maksan just ja just sen verran veroja, että tämän kaiken maksaa takas yhteiskunnalle. Tosin sitten ei jää mitään muihin verokustanteisiin palveluihin enää. Joten kiitos vaan teille, terkuin pienipalkkainen MS-tautinen.
Ja jos huonosti käy, niin tää sairaus etenee siihen, että eipä enää käydä töissä, eikä maksella veroja, vaan kulutetaan palveluja entistä enemmän. Sori siitä.
En yhtään, kuten en yleensäkään, paitsi hammaslääkärissä parin vuoden välein tarkistus. Keskimäärin kerran 10 vuodessa olen tainnut käydä lääkärissä, viimeksi sormen murtuman takia. Pari kertaa hakemassa sairauslomaa. Rasakusaikoina kävin normaalit neuvolakäynnit, niistä onkin jo aikaa.
Julkisella puolella hammaslääkärissä, kun yhdessä hampaassa reikä, tämä tais olla maaliskuussa. Toukokuussa kävin (ekassa) koronarokotuksessa. Mitä sitten?
Ainakin 24 käyntikertaa tänä vuonna. Siihen sisältyy mm. lääkärikäynnit, kokeita, lääkehoito ja kuvauksia.
24 kerran lisäksi kolmen kuukauden hoitojakso psyk.polilla, käynti kerran viikossa eli noin 12 kertaa.
Yhteensä 36 kertaa. Minulla on krooninen sairaus.
Koronarokotus ja suuhygienistillä kävin keväällä hammaskiven poistossa.
Pari kertaa viikossa koronatestissä kunnes saan rokotukset. .
Olen käynyt neuropolilla erikoissairaanhoidossa MS-taudin vuosikontrollissa. Koronarokotteen sain omassa terveyskeskuksessa. Siinäpä ne oli. Työterveydessä ei ole tarvinnut käydä kertaakaan.
Gyne, mammografia, ultraus. Koronarokotus. - Menossa suuhygienistille.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa viikossa koronatestissä kunnes saan rokotukset. .
Mitä alapeukutat? Ei täällä pääse mihinkään ilman max 72 h negatiivista korontestiä. Esim kuntosalille.
Lääkitaksoille enemmän kelakorvausta. Kauheeta, että tekoniveleen joutuu jonottamaan yli vuoden.
En vielä ollenkaan. Koronarokotteet olen toki menossa ottamaan, kunhan oman ikäryhmäni vuoro tulee, ja hammastarkastuksessa pitäisi varmaan myös käydä vielä tänä vuonna.
Julkisella puhdistuttamassa ientaskut. Seuraava aika syyskuussa.
En ole vielä päättänyt haenko syksyllä koronarokotusta, työterkasta tai omasta kunnasta...terveyskeskukseen olis mukavampi matka.
Jos ei työterveyden rutiinikäyntejä tai hammashoitoa lasketa niin viimeksi olen ollut vailla lääkärin apua 2007.
Kävin hammashygienistillä kun hammasta kolotti. Mitään ei löytynyt, mutta pisti jonoon hammaslääkärille.
Olen käynyt kontrolliverikokeessa (ferritiini) ja sen jälkeen kaksi kertaa rautainfuusiossa.
Kolme kertaa koronatestissä. Rokotusvuoroni ei ole vielä tullut.
Uusinut kaksi reseptiä, saanut koronarokotuksen ja käynyt silmälääkärillä koska verkkokalvo irtosi syksyllä.
Koronatesti, koronarokotus, puutiaisaivokuumerokotus.