Mies haluaa muuttaa asumaan, mutta ei naimisiin
Haluan ainakin olla kihloissa ennenkuin muutan samaan asuntoon. Mies haluaa esin asua yhdessa, sitten vasta kihloihin ja sen jalkeen naimisiin.
Mina taas en halua asua yhdessa vain huvin vuoksi. Mielummin pidan vapauteni
Kommentit (36)
En suostuisi yhteen muuttoon ennen naimisiin menoa.
M26 kirjoitti:
Viisas mies, ku ei haluu ryhtyy muijan maksumieheksi.
Itse olet sellaisessa taloudellisessa tilanteessa, että muutaessasi yhteen naisen kanssa, nainen joutuisi maksuhenkilöksi. Silti kuvittelet miehen jotenkin automaattisesti joutuvan maksuhenkilöksi :D
Mä menisin heti naimisiin naisen kanssa, jolla olisi tuplaomaisuus itseeni verrattuna.
Sanoisin että kihloihin ennen yhteenmuuttoa. Tällä tarkoitan sitä että häät sovitaan ennen yhteenmuuttoa vuoden x kesälle(tai talvelle, miten nyt vain, mutta melko tarkasti). Kun nimittäin tuollaisen miehen kanssa muuttaa yhteen, niin niitä kihloja tai naimisiinmenoa ei tule koskaan. Kun miehellä on jo kaikki haluamansa, niin ei hän halua mitään lisäharmia (juhlien järjestäminen) jos voi tosiaankin saada sen kuuluisan maitolitran ilman lehmääkin.
Me muutettiin yhteen mieheni kanssa, ja nyt tässä ollaan 5v asuttu, mutta naimisiin asti ei olla päästy. Ensin oli miehen "paperinpalakeskustelut", ja nyt kun mies on useasti yrittänyt päästä kanssani naimisiin niin en ole enää itse siihen ollut vuosiin suostuvainen.
Kannattaa sitä yhdessä asumista testata, ennen kuin menee naimisiin ja muuttaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sitä yhdessä asumista testata, ennen kuin menee naimisiin ja muuttaa sinne.
Muuttaa sinne? Eli minne?
Kihlaus on sitä testaamista ennen naimisiinmenoa, ja seurustelu sen testaamista että onko tässä nyt sopiva kumppani myöhempääkin elämää varten.
Basisti kirjoitti:
Minä haluaisin uuden fillarin.
Ja mä pesutornin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kihlaus on sitä testaamista ennen naimisiinmenoa, ja seurustelu sen testaamista että onko tässä nyt sopiva kumppani myöhempääkin elämää varten.
Kihlaus ei ole testaamista, vaan lupaus avioliitosta. :Ddd
Pertsi kirjoitti:
Mulla toisin päin... vaimo kokee, että aviossa olisi asuttava yhdessä, kun taas itse asuisin mielelläni omillani (molemmat ns. "toisella kierroksella" ja lapset tehty erikseen ja aikuisia), ja voisi tavata vaikka viikonloppuisin ja muutoin, kun ei ole työkiireitä. Tuli muutettua yhteen, kun halusin pitää vaimon hyvällä päällä, mutta tämä on alkanut jo hyvinkin jonkin verran kaduttaa - kyllä siinä testosteroni laskee, kun haluaa omaa rauhaa ja toinen hösää siinä samassa huushollissa. Nyt sitten psykologisesti hankalampi muuttaa omilleen, kun vaimossahan ei ole sinänsä mitään vikaa - vaan tässä asumisjärjestelyssä - mutta hän loukkaantuu jo ajatuksenkin esiin tuomisesta.
Ymmärrän erittäin hyvin ihmisiä, jotka parisuhteessakin haluavat oman rauhansa ja sitten voi tavata kun molemmistä tuntuu mukavalta.
Allekirjoitan, mutta toki varmaan ollaankin vanhempia kuin ap, jolla kaikki se olisi vielä edessä, ja sen haluaa ehkä tehdä jotenkin "oikein". Itsellä näin +40-vuotiaana ei ole enää tarvetta yhteisen kodin perustamiseen ja oma aika on sanoinkuvaamattoman tärkeää, niin parhaiten sopii kahden talouden seurustelu. Saa olla lastensa kanssa kunnolla oman perheen kesken (ilman lasten isää toki...), kohtahan nekin jo muuttavat pois, sitten saa taas miettiä haluaako asua ihan yksin vai jossain vaiheessa muuttaa toisen aikuisen ihmisen kanssa yhteiseen kotiin. Ihanaa, kun kaikki on auki, ja saa olla, eikä ole kiirettä eikä painetta tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, kakkoseen ajeleminen on sitä testaamista jolla selvitetään onko kumppani tosissaan kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
onnea vaan vanhanpiian urallesi. kuka helvetti menee naimisiin, ilman että edes on asunut yhdessä?
Mun vanhemmat meni 60-luvulla. Vieläkin yhdessä. Laatua en kommentoi.
Pertsi kirjoitti:
Mulla toisin päin... vaimo kokee, että aviossa olisi asuttava yhdessä, kun taas itse asuisin mielelläni omillani (molemmat ns. "toisella kierroksella" ja lapset tehty erikseen ja aikuisia), ja voisi tavata vaikka viikonloppuisin ja muutoin, kun ei ole työkiireitä. Tuli muutettua yhteen, kun halusin pitää vaimon hyvällä päällä, mutta tämä on alkanut jo hyvinkin jonkin verran kaduttaa - kyllä siinä testosteroni laskee, kun haluaa omaa rauhaa ja toinen hösää siinä samassa huushollissa. Nyt sitten psykologisesti hankalampi muuttaa omilleen, kun vaimossahan ei ole sinänsä mitään vikaa - vaan tässä asumisjärjestelyssä - mutta hän loukkaantuu jo ajatuksenkin esiin tuomisesta.
Ymmärrän erittäin hyvin ihmisiä, jotka parisuhteessakin haluavat oman rauhansa ja sitten voi tavata kun molemmistä tuntuu mukavalta.
Ostakaa kesämökki/sijoitusasunto kohtuu matkan päästä yhteisestä kodistanne, voit sitten mennä sinne välillä viettämään omaa aikaa, tarpeen vaatiessa. Mökissä se hyvä puoli, että niissä on aina tekemistä, joten voit kertoa vaimolle meneväsi tekemään näitä pieniä remppoja ja pihatöitä, ja jäädä sitten välillä tarvittaessa yöksi. Uskon että tuollainen järjestely voisi onnistua, kun vaimo ajattelee että menet hoitamaan yhteisiä tärkeitä asioita muttet halua vaivata niillä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja pitkä kihlausaika on juuri sitä kokeilua miten se naimisissaolo sitten mahdollisesti menisi. Eli testausta.
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi yhteen muuttoon ennen naimisiin menoa.
En suostuisi naimisiin menoon ennen kuin olen asunut yhdessä.
Riskialtista sitoutua ennenkuin on asunut yhdessä tarpeeksi kauan.