Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ollaan oltu pitkään naimisissa ja viimeiset vuodet on olleet väljähtyneitä. Mies heitti eroajatukset pöytään ja ensireaktio mulla oli raivo, sen jälkeen tajusin miten olen itse antanut suhteen väljähtyä. Mies vielä yritti, mä en. Omat tunteet palasi takaisin tämän kriisin seurauksena, mies taas ei tiedä mitä tuntee eikä tiedä edes haluaako enää yrittää, koska kokee että ei ole saanut aikoihin arvostusta ja pelkää että tilanne olisi kohta taas sama.
Lapset meillä on jo teinejä.
Miten tän saisi uuteen liekkiin, antakaa mulle vinkkejä.. huomioin nyt miestäni mutta hän ei luota että se kestää. Eikö tietenkään kestäkään jos en tule saamaan häntä vastakaikua.

• ylös 24
  • alas 6

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Meillä oli sama, mutta toisin päin. Olin yksin yrittänyt korjata suhdetta monta vuotta. Vasta sitten, kun ehdotin avioeroa mies havahtui. Emme panneet papereita heti vetämään, odotin jälleen. Mikään ei kuitenkaan muuttunut paremmaksi ja erottiin sitten.

• ylös 43
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama, mutta toisin päin. Olin yksin yrittänyt korjata suhdetta monta vuotta. Vasta sitten, kun ehdotin avioeroa mies havahtui. Emme panneet papereita heti vetämään, odotin jälleen. Mikään ei kuitenkaan muuttunut paremmaksi ja erottiin sitten.

Mikä teillä mätti? Miten yrititte korjata suhdetta?

Me ollaan eropuheiden jälkeen ensin riidelty, sen jälkeen ollaan puhuttu enemmän kuin viimeisen vuoden aikana. Olen puhunut tunteistani jotka olen piilottanut ja ollaan löydetty myös puuttunut läheisyys. Silti mies ei osaa sanoa juuta eikä jaata tunteistaan eikä ole vieläkään antanut vihreää valoa yhteiselle tulevaisuudelle. Ongelmat ei ole olleet isoja, enemmänkin vaan sellainen kylmyyden kierre joka olisi nyt mahdollisuus saada katkeamaan.
Ap

• ylös 26
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ja mies ei ainakaan ole myöntänyt olevansa ihastunut toiseen. Ja halut minua kohtaan on näemmä vielä jäljellä. Siksi mielestäni meillä on vielä mahdollisuus, mutta antakaa mulle nyt neuvoja miten ne tunteet saa takaisin hänelle? Olen kaikin keinoin yrittänyt pysyä kasassa, en ole roikkunut hänessä epätoivoisesti.. tunteistani olen puhunut mutta en liikaa, koska hölmöltä sekin yksin tuntuu.
Ap

• ylös 18
  • alas 2
Vierailija

Aika erillään voi auttaa ratkaisun teossa. Toki voi kääntyä myös siihen toiseen suuntaan mitä et halua.

Vierailija

Kun ero otetaan puheeksi niin rakkaus on jo loppunut. Mitä enää yrittää, jos toinen on jo luovuttanut.

• ylös 13
  • alas 26
Vierailija

Musta ei olisi yrittämään jos mies ei olisi 100% mukana. Odotan aina, että mies haluaa mut ja jos ei niin en lähde hänen huomiostaan kilpailemaan. Lapsellista varmaan, mutta näin täällä. 

• ylös 18
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mikä teillä mätti? Miten yrititte korjata suhdetta?

Me ollaan eropuheiden jälkeen ensin riidelty, sen jälkeen ollaan puhuttu enemmän kuin viimeisen vuoden aikana. Olen puhunut tunteistani jotka olen piilottanut ja ollaan löydetty myös puuttunut läheisyys. Silti mies ei osaa sanoa juuta eikä jaata tunteistaan eikä ole vieläkään antanut vihreää valoa yhteiselle tulevaisuudelle. Ongelmat ei ole olleet isoja, enemmänkin vaan sellainen kylmyyden kierre joka olisi nyt mahdollisuus saada katkeamaan.
Ap

Kylmyys tulee siitä, kun tunteet loppuu.

Omalla kohdalla yritin vuosia. Mies oli kylmä. Torjui fyysisesti ja ei puhunut. Yritin puhua, yritin vaikka mitä ja mies sanoi ei.

Ihastuin toiseen mieheen, ja ero tuli. Tajusin, että ex ei ollut rakastanut vuosiin. Ei ollut munaa erota. Maksoin laskut ja hoidin kodin. Kuka sellaisesta eroaa?!

• ylös 33
  • alas 0
Vierailija

Sillä miehelläsi voi silti olla lämpimiä tunteita jotain toista kohtaan, vaikka mitään toista naista ei välttämättä olisikaan. Moni joka on yrittänyt saada siitä omasta suhteesta lämpöä ja vastakaikua sitä silti saamatta, kääntyy toisen ihmisen puoleen. Sitten kun ihastuu toiseen niin tulee se ero -sanakin sieltä suusta helpommin. Kun on jo ihastunut toiseen, on vaikea enää kääntää aivoja takaisin siihen jo aikaa sitten väljähtyneeseen omaan suhteeseen. 

Puhun tässä omasta kokemuksestani.

• ylös 39
  • alas 0
Vierailija

Eli ymmärsit miehesi arvon vasta kun meinaatkin menettää hänet. Näinhän se valitettavan usein käy aviopareille ja joskus vielä ikävämmin kun toinen kuoleekin yhtäkkiä,niin sitten kaduttaa kun ei osoittanut rakkauttaan tarpeeksi tai ollenkaan hänen eläessään. Osoita ja sano rakkautesi hänelle. Puhukaa mahdollisimman rehellisesti ja paljon tunteistanne. Yritä saada teidät läheisiksi uudelleen. Paljon seksiä, sehän se on varmin tie miehen sydämeen. Toivottavasti onnistut.

• ylös 24
  • alas 4
Vierailija

Voi järkeäkin käyttää. Miten elämä sujuu eron jälkeen. Tunteet ovat hyvä renki, mutta huono isäntä.

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

Tunteet voisi saada takaisin 1. näyttämällä erittäin vetävältä 2. ottamalla henkistä etäisyyttä ja olemalla yrittämättä 3. keskittymällä omiin harrastuksiin ja itsensä kehittämiseen 4. nauttimalla elämästä ja olemalla onnellinen ilman miestä. Tämä on se paradoksi, että mitä enemmän yrittää niin epätoivo kuultaa läpi ja on toisen silmissä entistä vastenmielisempi. Menemällä kauas pääsee mahdollisesti lähelle. 

• ylös 28
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli ymmärsit miehesi arvon vasta kun meinaatkin menettää hänet. Näinhän se valitettavan usein käy aviopareille ja joskus vielä ikävämmin kun toinen kuoleekin yhtäkkiä,niin sitten kaduttaa kun ei osoittanut rakkauttaan tarpeeksi tai ollenkaan hänen eläessään. Osoita ja sano rakkautesi hänelle. Puhukaa mahdollisimman rehellisesti ja paljon tunteistanne. Yritä saada teidät läheisiksi uudelleen. Paljon seksiä, sehän se on varmin tie miehen sydämeen. Toivottavasti onnistut.

Niin tässä kävi. Ikävä että en kuunnellut ajoissa, mutta kaipa pitkissä liitoissa on kriisejä eikä se tarkoita että ne välttämättä siihen kaatuu.
Kiitos sulle, juuri näin aion tehdä ja toivon parasta.

Ap

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tunteet voisi saada takaisin 1. näyttämällä erittäin vetävältä 2. ottamalla henkistä etäisyyttä ja olemalla yrittämättä 3. keskittymällä omiin harrastuksiin ja itsensä kehittämiseen 4. nauttimalla elämästä ja olemalla onnellinen ilman miestä. Tämä on se paradoksi, että mitä enemmän yrittää niin epätoivo kuultaa läpi ja on toisen silmissä entistä vastenmielisempi. Menemällä kauas pääsee mahdollisesti lähelle. 

Toi kohta 1 varmasti pitää paikkansa mutta vaikea uskoa että henkinen etäisyys ja omaan itseeni keskittyminen auttaisi, kun eroajatukset miehellä on tulleet siitä että olen ollut etäinen ja kylmä, eikä ole kokenut itseään tärkeäksi.
Ap

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja mies ei ainakaan ole myöntänyt olevansa ihastunut toiseen. Ja halut minua kohtaan on näemmä vielä jäljellä. Siksi mielestäni meillä on vielä mahdollisuus, mutta antakaa mulle nyt neuvoja miten ne tunteet saa takaisin hänelle? Olen kaikin keinoin yrittänyt pysyä kasassa, en ole roikkunut hänessä epätoivoisesti.. tunteistani olen puhunut mutta en liikaa, koska hölmöltä sekin yksin tuntuu.
Ap

Suosittelisin parisuhdeterapiaa. Tosin taitavat olla tällä hetkellä jo tupaten täynnä ainakin edullisimmat vaihtoehdot, jos niihin on turvauduttava.

Lisäksi jostain parisuhdeoppaista voisi saada ideoita ja ajattelun aineksia.

Vierailija

Jaahas, taas Tarina-täti vauhdissa.

Moneskohan aloitus tuo on tänään, viikkossa niitä on tullut roppakaupalla.

Ja aina samat aiheet. 

Etkö jo kyllästy trollaamaan jatkuvasti noilla ero-lapsi-pettämis-parisuhde-kesämökki ja muilla jutuilla?

Ap:n päässä on jotain todella pahasti vinossa.

Ja hänen teksitinsä ja aloituksensa tunnistaa helposti.

Hänellä on myös tapana itse kommentoida omia aloituksiaan, muka oikeina kommenteina.

• ylös 2
  • alas 23
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toi kohta 1 varmasti pitää paikkansa mutta vaikea uskoa että henkinen etäisyys ja omaan itseeni keskittyminen auttaisi, kun eroajatukset miehellä on tulleet siitä että olen ollut etäinen ja kylmä, eikä ole kokenut itseään tärkeäksi.
Ap

Tasapainon säilyttäminen on haasteellista ja tärkeää. Hyvä olosi ja onnellisuutesi kuitenkin tarttuu ja vetoaa. Voithan samalla olla rakastava ja ystävällinen hänelle, mutta ei ripustautuvalla, vaan salaperäisemmällä ja kiehtovalla tavalla. Minkäänlainen epätoivo tai pelko, että menetät hänet ei saisi paistaa, muuten se kääntyy heti itseään vastaan.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja aina samat aiheet. 

Etkö jo kyllästy trollaamaan jatkuvasti noilla ero-lapsi-pettämis-parisuhde-kesämökki ja muilla jutuilla?

Hänellä on myös tapana itse kommentoida omia aloituksiaan, muka oikeina kommenteina.

Oot väärässä. Meillä ei ole ollut pettämistä, kesämökkireissuista en ole kirjoittanut, parisuhteesta tai lapsista varmaan joskus mutta en muista mitä olen kirjoittanut.. en oo aktiivinen kirjoittaja, mutta nyt olen aika epätoivoinen ja kaipaan neuvoja. Yritän vaan pysyä kasassa jotta en tapa viimeistäkin rakkauden hiventä... Ja koska mä olen ollut jäinen, olen valmis yrittämään alkuun yksinkin, toivoen että toinen palaa vielä tunnetasolla takaisin.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja aina samat aiheet. 

Oot väärässä. Meillä ei ole ollut pettämistä, kesämökkireissuista en ole kirjoittanut, parisuhteesta tai lapsista varmaan joskus mutta en muista mitä olen kirjoittanut.. en oo aktiivinen kirjoittaja, mutta nyt olen aika epätoivoinen ja kaipaan neuvoja. Yritän vaan pysyä kasassa jotta en tapa viimeistäkin rakkauden hiventä... Ja koska mä olen ollut jäinen, olen valmis yrittämään alkuun yksinkin, toivoen että toinen palaa vielä tunnetasolla takaisin.

Ap

No ei se palaa, usko nyt

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun ero otetaan puheeksi niin rakkaus on jo loppunut. Mitä enää yrittää, jos toinen on jo luovuttanut.

Ei ihan näinkään. Ihmiset ovat erilaisia ja jotkut, kuten minä, otan eron puheeksi harva se kerta riidellessämme. Yli 20 v kuitenkin tallailtu yhdessä eikä loppua näy. 

Sivut