Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteet voisi saada takaisin 1. näyttämällä erittäin vetävältä 2. ottamalla henkistä etäisyyttä ja olemalla yrittämättä 3. keskittymällä omiin harrastuksiin ja itsensä kehittämiseen 4. nauttimalla elämästä ja olemalla onnellinen ilman miestä. Tämä on se paradoksi, että mitä enemmän yrittää niin epätoivo kuultaa läpi ja on toisen silmissä entistä vastenmielisempi. Menemällä kauas pääsee mahdollisesti lähelle. 

Toi kohta 1 varmasti pitää paikkansa mutta vaikea uskoa että henkinen etäisyys ja omaan itseeni keskittyminen auttaisi, kun eroajatukset miehellä on tulleet siitä että olen ollut etäinen ja kylmä, eikä ole kokenut itseään tärkeäksi.
Ap

Tasapainon säilyttäminen on haasteellista ja tärkeää. Hyvä olosi ja onnellisuutesi kuitenkin tarttuu ja vetoaa. Voithan samalla olla rakastava ja ystävällinen hänelle, mutta ei ripustautuvalla, vaan salaperäisemmällä ja kiehtovalla tavalla. Minkäänlainen epätoivo tai pelko, että menetät hänet ei saisi paistaa, muuten se kääntyy heti itseään vastaan.  

Kiitos. Näin ajattelen itsekin. Vaikea toimia näin mutta pakko jaksaa, koska uskon että se vetoaa häneen. Tärkeintä tuntuu kuitenkin olevan että hän luottaisi että mun nyt heränneet tunteet on aitoja eikä mikään paniikki reaktio.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meillä sama jama. Mies valehdellut, josta paljastunut useita kertoja,flirttiluonne, tissuttelee… nyt mun tunteet kuolleet, koska luottamuksen pettönyt ja näyttönyt kuinka vähän minua kunnioittanut avioliitossa yhteisiä sopimuksia.

Seksiä ei kuukausiin, mies ei kykene aikuismaisesti puhumaan, alkaa marttyyriksi, pakenee asioita.
Eroa mietin, elämä menee hukkaan tällaisessa.

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä sama jama. Mies valehdellut, josta paljastunut useita kertoja,flirttiluonne, tissuttelee… nyt mun tunteet kuolleet, koska luottamuksen pettönyt ja näyttönyt kuinka vähän minua kunnioittanut avioliitossa yhteisiä sopimuksia.

Seksiä ei kuukausiin, mies ei kykene aikuismaisesti puhumaan, alkaa marttyyriksi, pakenee asioita.
Eroa mietin, elämä menee hukkaan tällaisessa.

Lähde. Heti.

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama, mutta toisin päin. Olin yksin yrittänyt korjata suhdetta monta vuotta. Vasta sitten, kun ehdotin avioeroa mies havahtui. Emme panneet papereita heti vetämään, odotin jälleen. Mikään ei kuitenkaan muuttunut paremmaksi ja erottiin sitten.

Mikä teillä mätti? Miten yrititte korjata suhdetta?

Me ollaan eropuheiden jälkeen ensin riidelty, sen jälkeen ollaan puhuttu enemmän kuin viimeisen vuoden aikana. Olen puhunut tunteistani jotka olen piilottanut ja ollaan löydetty myös puuttunut läheisyys. Silti mies ei osaa sanoa juuta eikä jaata tunteistaan eikä ole vieläkään antanut vihreää valoa yhteiselle tulevaisuudelle. Ongelmat ei ole olleet isoja, enemmänkin vaan sellainen kylmyyden kierre joka olisi nyt mahdollisuus saada katkeamaan.
Ap[/quote

Mies oli sairaalloisen mustasukkainen. En olisi saanut tavata ystäviäni ja entisiä opiskelutovereita. Kun katsoin mietteissäni ikkunasta ulos, hän kysyi "ketä sinä ajattelet?". 

Yritin  kertoa, miksi pidän yhteyttä ihmisiin, yritin halata ja houkutella petipuuhiin ja kiitin kaikesta hyvästä. Mies jatkoi mököttämistä ja pihtasi edelleen hellyyttä ja seksiä. En vain enää jaksanut.

Vierailija

Kokeile lukea Surrendered wife -kirja tai kuuntele Laura Doylen podcasteja. Niissä juurikin puhutaan jonkun aiemmin esilletuomista asioista, oman elämän onnellistamisesta ja itsestään huolehtimisesta. Ripustautuminen varmasti tappaa sen mitä teillä on jäljellä. Jos miehen kelkka ei käänny, olet ainakin pitänyt itsestäsi huolta ja valmiimpi kaikkeen tulevaan. Älä liikaa mieti kirjan nimeä, se on vähän luotaantyöntävä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama, mutta toisin päin. Olin yksin yrittänyt korjata suhdetta monta vuotta. Vasta sitten, kun ehdotin avioeroa mies havahtui. Emme panneet papereita heti vetämään, odotin jälleen. Mikään ei kuitenkaan muuttunut paremmaksi ja erottiin sitten.

Mikä teillä mätti? Miten yrititte korjata suhdetta?

Me ollaan eropuheiden jälkeen ensin riidelty, sen jälkeen ollaan puhuttu enemmän kuin viimeisen vuoden aikana. Olen puhunut tunteistani jotka olen piilottanut ja ollaan löydetty myös puuttunut läheisyys. Silti mies ei osaa sanoa juuta eikä jaata tunteistaan eikä ole vieläkään antanut vihreää valoa yhteiselle tulevaisuudelle. Ongelmat ei ole olleet isoja, enemmänkin vaan sellainen kylmyyden kierre joka olisi nyt mahdollisuus saada katkeamaan.
Ap

Kylmyys tulee siitä, kun tunteet loppuu.

Omalla kohdalla yritin vuosia. Mies oli kylmä. Torjui fyysisesti ja ei puhunut. Yritin puhua, yritin vaikka mitä ja mies sanoi ei.

Ihastuin toiseen mieheen, ja ero tuli. Tajusin, että ex ei ollut rakastanut vuosiin. Ei ollut munaa erota. Maksoin laskut ja hoidin kodin. Kuka sellaisesta eroaa?!

Minä olen ollut jo yli vuoden tämä kylmä osapuoli, tunteet miestä kohtaan ovat täysin nollassa ja mietin eroa viikottain. Tosin maksan itse myös laskut ja hoidan kodin, eli kyse ei ole siitä ettei olisi munaa erota elättäjästä.  Ei tämäkään rooli helppoa ole, torjua toinen jatkuvasti :(

Esteenä eroon on lähinnä se, että se tuntuu epäonnistumiselta, ja kun katselen 4-kymppisiä sinkkukavereita, mietin, että kaipaisinko yksin ollessa sitten kuitenkin sitä seuraa, mitä mieheltä saan. Nyt meillä ei ole ollut mitään fyysistä läheisyyttä kuukausiin, koska en vaan halua ja mies inhottaa. Puhutaan kyllä, mutta miehellä on niin paljon ongelmia (40 kriisi ja käsittelee jotain lapsuuden ongelmia, ei henkisiltä ongelmiltaan pysty menemään töihin jne) etten vaan jaksaisi jauhaa niitä päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Kaikki kepeä ja iloinen samoin kuin intohimo on suhteestamme poissa. En tiedä onko tässä enää jatkon mahdollisuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ero otetaan puheeksi niin rakkaus on jo loppunut. Mitä enää yrittää, jos toinen on jo luovuttanut.

Ei ihan näinkään. Ihmiset ovat erilaisia ja jotkut, kuten minä, otan eron puheeksi harva se kerta riidellessämme. Yli 20 v kuitenkin tallailtu yhdessä eikä loppua näy. 

Miksi? Mun mies tekee tuota ja olen sanonut ekasta kerrasta asti, että siinä menee luottamus toisen tunteisiin ja sitoutumiseen. No nyt se luottamus on aika pitkälti mennyt, ja mun on enää vaikea olla itse sitoutunut toimimaan parisuhteen hyväksi. Asiat ja arki on periaatteessa ok, mutta oikeastaan ihan sama ollaanko yhdessä vai erotaanko.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Ehkä mies tarkoittaa eropuheella sitä, että hän kokee olleensa sun rakkautta vailla jo niin pitkään, että yrittää havahduttaa sut tilanteeseen.
Viettäkää enemmän aikaa yhdessä ja vanha totuus: puhukaa. Puhukaa siitä, minkälaisena haluaisitte suhteenne nähdä tulevaisuudessa. Siitä, mikä saa tuntemaan rakastetuksi, kunnioitetuksi, arvostetuksi. Toteuttakaa näitä toiveita, vähän kerrallaan.
Pitäkää tärkeinä myös omaa aikaa, liikuntaa, itsestä huolehtimista.
Vielä voi tapahtua ihmeitä!

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kokeile lukea Surrendered wife -kirja tai kuuntele Laura Doylen podcasteja. Niissä juurikin puhutaan jonkun aiemmin esilletuomista asioista, oman elämän onnellistamisesta ja itsestään huolehtimisesta. Ripustautuminen varmasti tappaa sen mitä teillä on jäljellä. Jos miehen kelkka ei käänny, olet ainakin pitänyt itsestäsi huolta ja valmiimpi kaikkeen tulevaan. Älä liikaa mieti kirjan nimeä, se on vähän luotaantyöntävä.

OMG mun mies on juuri tällainen ripustautuja :( Mitä enemmän hän kerjää huomiota, sitä kauemmas haluan vetäytyä. Useimpina päivinä olisin paljon mielummin yksin kuin hänen kanssaan. Mies taas ei kestä olla yksin omien ajatustensa kanssa, vaan haluaisi tehdä kaiken yhdessä. Hän onkin jo sanonut, että joku toinen nainen varmaan tykkäisi hänen haleistaan tai siitä, että hän on läsnä, mutta sekään ei todellakaan saa mua pitämään hänestä enempää. Päin vastoin, tekee mieli sanoa että ripustaudu sitten johonkuhun muuhun. Tosi raskasta olla miehen kanssa, joka ei pysty olemaan yksin!

-28

Vierailija

Ap tässä päivittää tilannetta. Eli tilanne on saatu rauhoittuaan, rakkauden tunteet on löytyneet takaisin molemmille. Sen verran suuri pyöritys tässä nyt on, että otetaan hetki etäisyyttä ja mies muuttaa viikoksi pois, pakkasi tänään kamansa ja meni viikoksi tutun mökkiin. Viikon kuluttua keskustellaan yhdessä ja katsotaan onko molemmilla vielä halua jatkaa.

Mitä luulette, mihin tämä tästä etenee? Ollaan nyt itketty, naurettu, puhuttu, halattu, juteltu, keskusteltu ja kaivettu kaikki haavat auki. Nyt on välimatkan aika. Toivottavasti tämä päättyy hyvin.
Ap

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Kiva kun tulit päivittämään. Jännittävä viikko edessä. Miksi ylipäätään muutuit vuosien varrella etäiseksi ja kylmäksi? Oliko taustalla jokin sanoittamaton pahastuminen/katkeruus tai jokin yksittäinen asia?

Vierailija

Ota Tinderistä tai Seksitreffeistä salasuhde. Joissain tapauksissa se tuo kipinää myös pohjasuhteeseen, ja saatat myös alitajuisesti kompensoida syyllisyyttäsi tavalla, joka herättää miehen kiinnostuksen. Jos taas et tunne mitään syyllisyyttä, kannattaa erota.

niin nähty jo

Vierailija kirjoitti:
Ap tässä päivittää tilannetta. Eli tilanne on saatu rauhoittuaan, rakkauden tunteet on löytyneet takaisin molemmille. Sen verran suuri pyöritys tässä nyt on, että otetaan hetki etäisyyttä ja mies muuttaa viikoksi pois, pakkasi tänään kamansa ja meni viikoksi tutun mökkiin. Viikon kuluttua keskustellaan yhdessä ja katsotaan onko molemmilla vielä halua jatkaa.

Mitä luulette, mihin tämä tästä etenee? Ollaan nyt itketty, naurettu, puhuttu, halattu, juteltu, keskusteltu ja kaivettu kaikki haavat auki. Nyt on välimatkan aika. Toivottavasti tämä päättyy hyvin.
Ap

Mistä vetoa, että miehelläsi on uusi suhde. Ei tietenkään paljasta sulle, mutta just nää miettimiset tarkoittaa, että pitää koeajaa se uusi daami muutaman kerran. Mies pelaa varman päälle, jos uusi osoittautuu huonoksi jatkaa sun kanssa.

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

Et sinä tuota korjaa mitenkään. Kokemusta on. Ei ole miehellä mitenkään välttämättä uutta naista, mutta on vahva tunne, ettei tämä ole enää sitä mitä hän haluaa. Parempi lähteä eri teille, helpottaa molempia.

Vierailija

Päivitystä. Mies on asustellut toisessa kämpässä. Sanoi mulle että emme seurustele. Tapasin toisen. Olen ehkä hieman jo ihastunut. Mies meni paniikkiin ja haluaa mut takaisin.
Kertokaa mulle johtuuko tämä vaan mustasukkaisuudesta vai onko ne tunteet aitoja? Haluaako se vaan rikkoa mun ihastuksen vai haluaako se mut oikeasti takaisin?
Ap

Vierailija

Kannattaa joka päivä ainakin kerran sanoa jotain positiivista puolisostaan ja nimenomaan hänelle itselleen. Kehua, kiittää tai edes todella kuunnella mitä hän sanoo ja kommentoida niin, että toisella on myös tilaisuus vastata.

Sivut