:((

Kysyisin tietääkö joku tai olisiko kokemusta jollain asiasta.

Eli minulla on tullut nyt kolmesti, lyhyen ajan sisällä (2kk) aikana sisempien häpyhuulien limakalvo pinnalle haavaumia, joiden kestää parantua n 1 vko. Ne eivät ole rakkuloita tai näppyjä, vaan haavoja. Kuten viiltohaava, noin muutaman millin pitkiä. Ne kirvelevät kovasti pissatessa ja pyyhkiessä.
Sama seksikumppani ollut vuoden, jonka jälkeen klamydia,tippuri negatiivinen. Papa otettu vasta, puhdas (eikä mitään erityistä muutakaan gynellä). Mikä tämä voisi olla? Joku sukupuolitauti tai ihan jotain muuta? Yleisoireita ei ole. Mietin hiivaa, mutta kutinaa ei ole..? Minun on hankala päästä nopeasti lääkäriin, ja kun tämä puhkeaa, on haavat nähtävissä vain viikon, joten lääkäriä en ole vielä näissä asioissa kerennyt tavoittaa.

• ylös 1
  • alas 0

Sivut

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Se on merkki vaikeasta hiivatulehduksesta. Hiivakuuria niin sillä hoituu. Ota voide ja pilleri.

Tätä herpestä olen koko ajan miettinyt, mutta kaikki kuvat/tieto mitä oon saanu irti netistä on puhunut rakkuloista?

Vierailija

:(( kirjoitti:
Tätä herpestä olen koko ajan miettinyt, mutta kaikki kuvat/tieto mitä oon saanu irti netistä on puhunut rakkuloista?

Ei ole vaan hiiva! Hae nyt se lääke äläkä jankkaa!

Vierailija

:(( kirjoitti:

Ei ole herpes, ei tosiaan tee mitään viiltohaavoja se virus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi olla oire hiivatulehduksesta.

Mulla on tuota canesten voidetta, laitoin viime kerralla eikä auttanut mitään. Täytynee pyrkiä lekuriin kun se on päällä seuraavan kerran.

Vierailija

Minulla herpes oireilee juuri noilla pikkuviilloilla, ei ole mitään rakkuloita näkyvissä. Todella inhottava vaiva kyllä. Nykyään otan lääkkeen varmuuden vuoksi jo ensimmäisestä oudosta tuntemuksesta. Jos ei toimi heti joutuu sietämään kurjaa oloa sen viikon ainakin.

Vierailija

Kyllä kannattaa mennä. Eikä nyt tarvitse olla välttämättä sitä haavaakaan siellä, kyllä gyne varmasti ymmärtää sun kuvailunkin perusteella.

Sitä vielä kysyisin, että onko sulla paljon valkovuotoa? Mulla on nimittäin raskausaikana ollut paljon valkovuotoa, ja jatkuva kosteassa hautominen teki haavaumia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla herpes oireilee juuri noilla pikkuviilloilla, ei ole mitään rakkuloita näkyvissä. Todella inhottava vaiva kyllä. Nykyään otan lääkkeen varmuuden vuoksi jo ensimmäisestä oudosta tuntemuksesta. Jos ei toimi heti joutuu sietämään kurjaa oloa sen viikon ainakin.

Mitä jos tämä olisi diagnoosini, miten raskautuminen sen jälkeen? Yhden tutun tutun lapsi kuoli kun sai synnytyksessä herpes infektion äidiltä ..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa mennä. Eikä nyt tarvitse olla välttämättä sitä haavaakaan siellä, kyllä gyne varmasti ymmärtää sun kuvailunkin perusteella.

Sitä vielä kysyisin, että onko sulla paljon valkovuotoa? Mulla on nimittäin raskausaikana ollut paljon valkovuotoa, ja jatkuva kosteassa hautominen teki haavaumia.

Ei ole vuotoa mitenkään erityisesti

Vierailija

Herpes ja synnytys ei ole ongelma. Tarvittaessa estolääkitys ennen synnytystä. Ei hätää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Herpes ja synnytys ei ole ongelma. Tarvittaessa estolääkitys ennen synnytystä. Ei hätää.

Okei. Tämä oli suurin huolen aiheeni.

Voikohan herpeksestä sen ollessaan päällä ottaa näytettä, että voidaan varmistua että on juuri se eikä esim hiiva?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko sun limakalvot kuivat? Sekin tietty voi aiheuttaa haavaumia. Mulla on 1 tyypin diabetes, joka oli huonolla hoidolla. Olin todella kuiva, siis koko elimistö. Hiivatulehdus oli, mutta ei vuotoa, koska mun elimistöllä ei kertakaikkiaan ollut mistä vuodattaa...

Vierailija

Mene lääkäriin, niin sillä se selviää. Täällä palstalla kukaan ei voi, eikä saa määrätä sinulle mitään lääkkeitä. Vain lääkäri voi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko sun limakalvot kuivat? Sekin tietty voi aiheuttaa haavaumia. Mulla on 1 tyypin diabetes, joka oli huonolla hoidolla. Olin todella kuiva, siis koko elimistö. Hiivatulehdus oli, mutta ei vuotoa, koska mun elimistöllä ei kertakaikkiaan ollut mistä vuodattaa...

Ei ole kuivat limakalvot, eikä myöskään pitäisi olla hiertymiä

Vierailija

Ovatko ap:n häpyhuulet kovin ulkonevat? Voisiko näin ollen jokin alusvaatteen materiaali aiheuttaa kosketusihottumaa?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.