Meikattu iho vs täysin meikkaamaton.
Käytän tosi harvoin meikkiä, nyt koronan aikaan en juuri lainkaan.
Kokeilin yhtenä päivänä tehdä kevyen meikin ja melkein järkytyin. Meikkaamaton iho on vähän couperoottinen ja epätasaisen värinen. Mutta meikatussa ihossa näkyi rypyt ja iän mukanaan tuomat valahtamiset todella selkeästi vaikka meikkivoide oli hyvin kevyt.
Melkein sanoisin että meikkaamattomana olen paremman näköinen =) tai ainakin tunnen oloni enemmän omakseni.
Jos alkais tarpeen vaatiessa peittämään vaan poskipään couperosan. Vielä kun löytäisi täydellisen oman ihon värisen tuotteen.
Kommentit (39)
Meikitön tai meikillinen look on henkilökohtainen asia, ei niinkään mielipideasia, mutta olet oikeassa, että mitä enempi tulee ikää, kannattaa meikkiä tarkastella erittäin tarkasti. Olet oikeassa myös siinä, että vaikka meikkivoide suositellaan kevyeksi, saa se päivänmittaan sellaisen tunkkaisen lookin. Pidän itseänikin paremman näköisenä vain hyvin hyvin kevyesti meikattuna. Iho ei kuitenkaan ole kuin useimmissa photoshopatuissa kuvissa, joten joku pieni lisä punaiseen ja laikukkaaseen ihoon pitää saada, täytyy etsiä vielä jotain sopivaa siihen.
Mä taas käytän meikkiä paljolti juuri ryppyjen häivyttämiseen. Alle kunnon silikoninen primer, joka täyttää pintarypyt ja sitten siihen vasta päälle meikkipohja niin johan lähtee vuosia naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän laveran meikkivoidetta, rajaan silmät ja heleää poskipunaa. Ihan suht hehkeä olen. N48
Heleä poskipuna tuo mieleen sen kiroilevan transun romukasassa. Hehkeä vielä lisää fiilistä.
Juuri näin se kohdallani toimiikin. Tytärkin välillä pelästyy, kun silmäkulmasta nähtynä näytän oudolta miekkoselta. Käytän silti hiukan hohtavaa punaa, kun tuo eloisuutta.
Ei sitä meikkivoidetaa tai BB:tä tms usein voi enää tietyssä iässä suoraan iholle lätkäistä, ellei tosiaan halua näyttää vanhemmalta. Alle kunnon hyaluronihappoa sisältävä voide joka "turvottaa" kosteuttamalla pienet pintarypyt silmien ympäriltä pois esim. Filorga Deep Fill. Tarvittaessa päälle vielä ihon pintatekstuuria häivyttävä primer (esim. Elizabeth Ardenilla on hyvä) ja sitten vasta sen päälle meikkivoide. Syvemmät juonteet sitten valokynällä vähemmän näkyväksi tuomalla valoa juonteen pohjalle.
Ihonhoito ja elintavat kuntoon niin ei tarvitse käyttää meikkiä.
N40
Tähän aikaan vuodesta minun ihoni on kaikkein huonoimman näköinen. En ole mikään intohimoinen ihonhoitaja, perus puhdistus ja rasvaus, välillä kuorinta tai naamio.
Kunhan lämmittäminen viimein loppuu ja kevätaurinko vähän antaa päivetystä, iho on taas seuraavan puoli vuotta huomattavasti parempi.
N43
Vierailija kirjoitti:
N40
Just joo. Niillähän ne melasmaläiskät ja katkeilleet verisuonet poskipäiltä lähtee. Ei meinaan lähde. AInoa keino on peittää meikillä.
Meikkaamaton iho on ilman muuta paremman näköinen. Varsinkin kun tulee ikää plus 40 niin meikin kanssa näyttää huonommalta kuin ilman.
Toki auringonoton määrä ja elämäntavat näkyvät iholta, mutta meikki on kuin naamio. Eikä ikää pysty sillä peittelemään.
Olen itse ollut meikkaamatta noin 20 vuotta jo enkä kyllä kadu. Iho on hyvännäköinen, olen sinut itseni kanssa ja se näkyy. Ikää 46 v.
Minä olen vasta 29v mutta koitin pari kertaa meikata ja kamalat silmärypyt tuli! mitä hittoa? Ilman meikkiä ei edes huomaa mitään. Ne oli niin kamalat etten enää uskaltanut meikata
Vierailija kirjoitti:
Olen nauttinut aina meikkaamisesta ja olen kokenut olevani paljon kauniimpi meikillä, kuin ilman. No kuitenkin pari vuotta sitten naamani alkoi taistella meikkiä vastaan. Olen kokeillut erilaisia puutereita, meikkivoiteita, seerumeita, peitevoiteita jne, mutta ihoni ei vain näytä enää kivalta meikin kanssa. Ripsiväritkään ei enää tunnu hyvältä. Mikä on todella outoa, koska ilman ripsaria en ole voinut elää.. viikonloppuna yritin laittaa todella kevyesti meikkiä; mutta ei. Tuli jotenkin tunkkainen ja likainen olo :D olen keskittynyt pitämään ihon tasaisena ja kuulaana, enkä enää peittämään ihoa.
Mulla on entinen akneiho, nuorempana peittelin sitä vaikka ja millä pakkelilla. Laserhoito, c-vitamiini- ja retinolotuotteet ovat tasoittaneet ihoa (vaikka en mikään siloposki vieläkään ole) ja nyt käytän meikkinä lorkeintaan ihan kevyesti sävytettyä päivävoidetta. Iho on paljon paremman näköinen kuin epätoivoisella pakkelikerroksella.
Olen lähemmäs 35, eli en tiedä onko vain iho muuttunut ”vanhemmaksi”, ryppyjä ei ole paljon, ja välillä voi olla kuiva.
Olen huomannut, että vähemmän on tosiaankin enemmän nykyään.
Kunnon kosteutus (hyaluronihappotuote tai Atopik kosteuttava hoitoneste ihan parasta kosteusvoiteen alle) niin iho ei koskaan hilseile. Toooosi vähän meikkivoidetta, eikä yleensä koko kasvoille vaan vain sinne, missä tarvitsen vähän tasoitusta. Sama periaate peitevoiteen kanssa. Eikä liikaa puuteria silmien alle, jos en halua tehdä silmäpusseista silmäkasseja. Puuteri korostaa muutenkin ryppyjä, joten laitan vain hiukan irtopuuteria isolla sudilla, ettei naama näytä rasvaiselta. En käytä meikinpohjustustuotteita.
t. viisikymppinen
Vierailija kirjoitti:
N40
Tää on niin puppua taas.
Meikkaamaton iho näyttää paljon paremmalta. Itse peitän kevyesti vain punaset posket, tummat silmänaluset ja pikkuvirheet.
Mä oon vasta 30+ ja iho vielä ihan nuorekas, mutta silti oon aina ollut sitä mieltä että paksu pakkeli = yöks. En peittänyt edes teininä aknea. Nykyään käytän meikkipuuteria ja sudin sen kunnollisella kabuki-siveltimellä. Ihan halpaa luonnonkosmetiikkaa käytän, marketista saa. Mutta siveltimeen kannattaa satsata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40
Tää on niin puppua taas.
Miten niin?
No ei todellakaan meikkaamaton iho näytä paremmalta.
Mulla on jäätävät ihohuokoset koko naamassa, erittäin arpinen ja kirjava iho, etenkin suun seudulta. Koko komeuden kruunaa ihonväri, kellertävän ja likaisen ruskean sävy.
Nautin luonnonkauneudestani vaikka minulla on ikää, vähän couperosa ja pisamiakin. En oo koskaan pettänyt ihoa säännöllisesti puuterilla tai meikkivoiteella.
Huomasin saman mutta kun meikkaaminen on jäänyt vähemmälle niin oli jäänyt ihonhoito muutenkin.
Otin siis taas silmänympärysvoiteet käyttöön ja kunnon kosteustuskuurin iholle niin kummasti hävisi nuo alkavat juonteet.
Kuivaihoisena olen tottunut aina käyttämään kosteusvoidetta mutta nyt talven jäljiltä iho oli kuivemmassa kunnossa mitä uskoinkaan.
Niinkuin moni jo sanoikin että kunnon primerit meikin alle ja peitevoiteella pahimmat virheet piiloon niin kevyelläkin meikkivoiteella saa kasvoista vuosia pois.
Heleä poskipuna tuo mieleen sen kiroilevan transun romukasassa. Hehkeä vielä lisää fiilistä.