Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Samaskoru ja jatkuvat "pelastusmyynnit"

Vierailija
09.05.2021 |

Törmäsin tähän heidän mainontaansa (pelastakaa yrityksemme ja ostakaa tuotteitamme, nyt on isot alet) Facebookissa jo varmasti ainakin puoli vuotta sitten, jos en jo aiemminkin. Silloin ajattelin, että ok, mikäs siinä, kaikkea hyvää.
Huvikseni googlasin, ja totesin, että tällä firmalla on alennusmyynti 365 päivää vuodessa eikä design ole sen kummempaa kuin sitä samaa tusinadesignia kuin kaikki muutkin kiinan muotikorut. En siis väitä, että heidän korunsa olisivat Kiinasta, mielestäni vaan näyttävät samantyyppisiltä.

Jokatapauksessa, tänään törmäsin taas tähän samaan mainontaan (pelastakaa firmamme jne). Nyt alkoi sitten vähän ärsyttämään jo. Ovat kyllä avanneet miksi heidät pitää pelastaa -korona ja kansainvälistyminen ja "haasteiden lisäksi lisäkuluja on syntynyt yrityksen toiminnan ylläpitämisestä vaikeassa tilanteessa".

Ymmärtääkseni heillä on vain verkkokauppa, ei siis mitään kuluja kivijalkaliikkeen ylläpitämisestä. Verkkokauppaa pyörittää kevyesti yksikin ihminen, pari kolme siihen lisäksi JOS myyntiä on paljon (mitä heillä ei ilmeisesti omien sanojensa mukaan ole?). Korujen tekeminen vie osansa, mutta heidän korunsa eivät ole mitään niin kummallista, etteikö sitä pystyisi parikin ihmistä hoitamaan, etenkin kun sitä myyntiä ei kerran ole. Ja mitä ovat nämä erikoiset ylimääräiset kulut, jotka ovat seuranneet yrityksen toiminnan ylläpitämisestä vaikeassa tilanteessa? Kuulostaa vahvasti bullshitiltä mun korvaan nämä selitykset.

Itse olen yksinyrittäjä, pyöritän kivijalkaliikettä, teen myöskin koruja myyntiin (jotka ovat monimutkaisempia kuin heidän ts. vievät enemmän aikaa tehdä ), kokemuksia on myös verkkokaupan ylläpidosta, markkinoinnista jne, joten mulla on vertailupohjaa, jonka takia mua alkoikin vähän ärsyttämään tämä tapaus. Tai lähinnä tämän tapauksen markkinoinnin eettisyys, joka on musta kyseenalaista.

Nimittäin tuli pakostakin mieleen, että onko kys firma nyt vaan keksinyt mielestään oivan markkinointikikan, jota on kyllä käsitelty markkinoinnin perusopuksissakin, nimittäin tunteisiin vetoamisen. He vetoavat yleisöön (valheellisella) säälillä ja myötätunnon kerjuulla, jotta nämä ostaisivat heidän tuotteita. Lisäksi syötiksi on vielä laitettu huikeat aleprosentit, vaikkakaan heillä ei koskaan näyttäisi olevan tuotteita ns. normaali hinnalla myynnissä. (On muuten kiellettyä jatkaa alennusmyyntejä kuukausitolkulla putkeen).

En ole kateellinen, ymmärrän hyvin itsekin pienyrittäjänä koronan mukanaan tuomat vaikeudet ja ylipäänsä oman yrityksen pyörittämisen haasteet. Mutta en voi sille mitään, että mulle tulee tästä epärehelliset vibat, sellainen olo että tässä yritetään manipuloida ihmisiä ostamaan heiltä väittämällä tai liioittelemalla asioita, jotka eivät ole ihan kuten annetaan ymmärtää.

Sori, piti päästä purkamaan ärtymystä jonnekin.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä mun korvikset tuli! :D olin ihan varma et pelkkä kusetus ja laitoinkin sinne jo vihasta viestiä perään. Mulla meni "vaan" 2,5 kuukautta, kahden viikon jälkeen tuli viesti et tilaus lähetetty eli on se silti epäilyttävää et kuljetuksessa kestää 2kk... Mutta tuli ja ihan samanlaista laatua kun samaskorulta aikoinaan

Vierailija
62/73 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 viikkoa odottanut pakettia. Maksoin tyhmä luottokortilla. Tilausvahvistuksesta 2h sunnuntai-iltana oli tehty muka lähetyksenvahvistus. Ei mitään Posti-lähetysseurantakoodeja lähetysvahvistuksessa, mut saatiin raha napattua kiireesti tällä toiminnolla kun tarkistin luottolaitokselta. Olen yrittänyt ottaa yhteyttä, ei vastata.

Joku koppuunmyyntimarkkinnoin uutiskirje tuli tällä viikolla ja siihen laitettu pahoittelu että toimittavat muka kaikki tilaukset, ymmärrystä ruuhkautumiseen pyydetään.. Aika erikoinen tapa toimia! Tämän ehkä jotenkin voisin ymmärtää jos rahoja ei olisi välittömästi napattu tilausvahvistuksen jälkeen. Nykytoiminta antaa vahvan mielikuvan että kerätään vain rahaa tyhmiltä tilaajilta niin paljon kuin keretään. Jollakulla aikaa selvästi vahtia tilauksia ja napata rahat mutta ei vastata spostiin

Ei kannata tilata kenenkään Finnbelleltä enää mitään vaan laittaa ensin kysely yritykseen, jos ei vastata, niin min 2vkon odotuksen jälkeen sitten voi ryhtyä toimenpiteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin myös kyseisestä firmasta 30e edestä korviksia, kun kovasti ovat sähköposteilla pommittaneet ja myyneet tuotteitaan, kuten Samaskoru aikoinaan. Samakselta aikoinaan sain kyllä tuotteet 2 viikon päästä ja pahoittelivat sposti viestissä, että oli ruuhkaa ja toimitukset siksi viivästyneet. Nyt tältä Finnbelleltä ei ole tullut mitään tilausvahvistusta tai mitään muutakaan. Nyt lueskelin näitä kommentteja ja harmittaa, että tilasin. Olis hyvä varoittaa porukkaa tästä.

Vierailija
64/73 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan, siis tuli tilausvahvistus, mutta lähettämisestä ei mitään.

Vierailija
65/73 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tilannut koruja elokuun alkupuolella ja maksanutkin ne. Koruja ei vain ole näkynyt. Olen laittanut heille useasti sähköpostia, ei vastausta. Nyt minulle on tullut muutaman kerran sähköpostissa heiltä viestiä, jossa minua pyydetään arvioimaan tilaamani tuotteet??

Vierailija
66/73 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin koruja 26.8.2022. Sain 28.8. ilmoituksen, että tilaus on lähetetty. 

9.9. laitoin kyselyä, kun ei tilausta näy eikä kuulu. Siitä parin viikon päästä laitoin sähköpostiin vaatimuksen tilauksen peruutuksesta ja vaadin heitä peruuttamaan Klarnan laskun (jonka laitoin heti syyskuun alussa taukotilaan huomattuani tämän, ettei tilauksia tule perille).

Mitään vastausta en saanut heiltä ja lopulta pistin viestiä Klarnalle, jotka lupasivat ottaa asian selvitykseen. Tein ilmiannon myös kuluttajavirastoon minne lie.

Klarnalta sain sähköpostia 3.10.2022, jossa ilmoitettiin, että lasku on mitätöity.

Eli tuosta voin päätellä, ettei niitä tilaamiani koruja oltu lähetetty vielä ollenkaan, toisin kuin elokuussa oli mulle ilmoitettu.

Samaskorulta tilasin aikanaan pariin otteeseen koruja ja ne tuli muutamassa päivässä ja ovat aivan ihania. 

Vierailija
67/73 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sitten tilattu eikä mitään kuulu. Laitoin kuluttajaneuvonnan valituslomakkeen ja siihen 7 päivää maksuaikaa. Sittenpä näkee miten käy. Onneksi pieni ostos, reilun kympin luokkaa. 

Vierailija
68/73 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta lukuisia kommentteja myös firman somessa ja yrittäjäryhmissä. Kannattaa ilmoittaa, että lähtee rikosilmoitus, jos ei x mennessä ole tullut tilausta tai edes vastausta tiedusteluihin. Se on näköjään tepsinyt osan kohdalla. Ja siis tehkää oikeasti rikosilmoitus, vaikka olisi pienistä summista kyse, jotta tulee painetta ja saatte puljun vastuuseen!

Vierailija
69/73 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset menee aina näihin huijausfirmoihin, kun luulevat saavansa "suomalaista käsityötä" polkumyyntihintaan. Kiinasta näittenkin korut ihan takuuvarmasti tulee, sen takia toimitusajatkin on mitä on tai tuotteet jää kokonaan tulematta. Ja saahan sitä työpaikkailmoituksia laitella, ihan eri asia sitten on, otetaanko siihen työhön yhtään ketään, vai onko ilmoitus osa sumutusta. Käyttäkää hyvät ihmiset järkeä, ennenkuin menette tilailemaan yhtään mitään. 

Vierailija
70/73 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyyniset korppikotkat tulee pätemään kokeakseen itsensä paremmaksi ;D

Minä haluan luottaa edelleen hyviksiin vaikka välillä tulisi joltain konnalta takkiin. Ja onneksi meitä on monia jotka emme luovuta:) Mieluummin otan takkiin, tuskailen ja harmittelen kuin kyynistyn. Edellinen kirjoitus on niin elävä muistuke ettei saa antaa periksi, vaan toimintaan energiat silloin kun tulee vastoinkäymisiä.

Eli rikosilmoitusta kehiin etteivät taas jotain uutta firmaa aloita, ja kuluttajavirastoon myös viestiä. Uutiskirje ilmoitti että toiminta lopetetaan nyt lokakuun loppuun ja pyritään saamaan lokakuun tilaukset marraskuussa. Minä tilasin ja maksoin syyskuussa, ei ole tilausta näkynyt joten aika erikoinen viesti siis siitä tulokulmasta.

Tässä muuten juttua näistä tehtailijoista https://www.karjalainen.fi/talous/194978

Vierailija
71/73 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen tilannut joskus Samaskorulta (kaverini myös), sain korut nopeasti ja pidin niistä. Siksi tyhmänä menin tilaamaan täältä, koska luotin liikaa aiempaan kokemukseeni. Olen reilusti yli kuukauden odottanut tilaustani, olen laittanut viestejä ilman vastauksia ja nyt sitten tiukempaan sävyyn. Summa ei ollut iso, mutta periaatteesta haluan heidät vastuuseen. Ja kyllä, voitte ihan avoimesti ja iloisesti aukoa päätä että red flageja kun loppuunmyyntejä jne. ja mutta jotenkin halusin uskoa auttavani suomalaista yrittäjää ja pidin heidän puukoruistaan :( Muuten tilaan vain isojen, tunnettujen yritysten sivuilta tavaraa. En kyllä enää ikinä tilaa mistään "pikkupuljuista", nämä huijarit syövät uskoa oikeasti hyvistä myyjistä valitettavasti.

Vierailija
72/73 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Finbellestä lokakuun alkupuolella useampia korvakoruja ja nyt 2.12.korut saapuivat.Joten toivottavasti muutkin saatte korut :)

Vierailija
73/73 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin ja maksoin korut 25.9. eikä vieläkään ole tullut. Aion olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen.