Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on lapsia 2v ikäerolla, veittekö vanhemman lapsen hoitoon vai hoiditteko molemmat kotona?

Vierailija
28.04.2021 |

Lähinnä kiinnostaa se, jos ei tarvinnut ulkopuolista hoitoapua esim kerhoista jne. Kuinka selvisitte ja jaksoitte? Erityisesti eka puoli vuotta nuoremman syntymän jälkeen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi oli puistotädillä ja kirkon kerhossa 2,5-vuotiaasta eteenpäin, parisen tuntia päivässä. Meni viisivuotiaana eskariin ja oli siellä sen puoli päivää.

Vierailija
22/29 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein hoitoon, en olis muuten jaksanu, jos ei olis saanu nukkua päivällä. Meillä on päivähoito n.70m päässä ja samat kylän lapset siellä, joiden kanssa oli muutenkin käyty leikkimässä. Meidän pihalta näkee päivähoidon pihalle ja oli kurjaa kun lapsi pyyteli että miksen minä pääse tonne leikkimään, kun muutkin on siellä. Oli lapselle helpompaa mennä päivähoitoon, kuin mitä äidille🙂

Kolmas lapsi tulossa joulukuussa ja laitan kyllä toisenkin lapsen samaan päivähoitoon sisaruksensa kanssa jo syyskuussa..ehtii rauhassa totutella, ennen vauvan tuloa. Silloin pidetään sitten viikon loma hoidosta, kun vauva syntyy ja ollaan kotosalla kaikki. Eiköhän se toimi hyvin tälläkin kertaa, sitten lapset ovat taas innoissaan kun pääsevät päivähoitoon omien juttujensa pariin ja minä saan nukkua vauvan kanssa päivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli tasan 3-vuotias kun sisarus syntyi. Tai täytti siitä muutaman päivän päästä sen kolme.

Oli kotona mutta oli kotona jo ennestään.

Päiväkotiin vein 4-vuotiaana pienryhmään. Erityislapsi.

Vein klo 8.00-9.00 aikaan ja hain klo 15.00 kotiin. Kävellen vein niin oli siinäkin hommaa.

Kolmas syntyi niin että ikäeroa seuraavaan oli 2 vuotta ja 5kk.

Hoidin kotona paitsi esikoinen jatkoi siitä päiväkotia ja aloitti sitten eskarin.

Tuplatatrailla kuljettiin matkat. Oli siinä melko pukeminen varsinkin talvisin.

Kuljetin esikoista vielä samalla kokoonpanolla linja-autolla kuntoutuksiin 2 kertaa viikossa usean vuoden ajan.

Kyllä näin jälkikäteen miettii että miten ihmeessä sitä jaksoi?

Mutta kyllä sitä vaan jaksoi kun ei tiennyt ns paremmasta. Olin kyllä väsynyt.

Koti-äitiys vielä meni mutta sitten kun palasin työelämään niin huh!

Nyt tämä kolmikko on 17-, 14- ja 12-vuotiaat.

Meillä on 3-vuotias iltatähti.

Voi kun onkin helppoa! Olen niin nauttinut.

Olen vielä kotona ja ajattelin olla vuoden ajan vielä. Enää en tekisi tähän toista pientä.

Mutta en kadu että tuo eka kolmikko tuli tehtyä melko peräkkäin.

Nyt he ovat isoja ja fiksuja teinejä joista ei tarvitse kantaa huolta. Leikkii ja touhuaa mielellään myös kuopuksen kanssa.

Silloin aikanaan käytiin perhekerhossa ja siellä tutustuin toisiin äiteihin. Se oli henkireikä ja sen avulla jaksoin.

Vierailija
24/29 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myp kirjoitti:

Vein hoitoon, en olis muuten jaksanu, jos ei olis saanu nukkua päivällä. Meillä on päivähoito n.70m päässä ja samat kylän lapset siellä, joiden kanssa oli muutenkin käyty leikkimässä. Meidän pihalta näkee päivähoidon pihalle ja oli kurjaa kun lapsi pyyteli että miksen minä pääse tonne leikkimään, kun muutkin on siellä. Oli lapselle helpompaa mennä päivähoitoon, kuin mitä äidille🙂

Kolmas lapsi tulossa joulukuussa ja laitan kyllä toisenkin lapsen samaan päivähoitoon sisaruksensa kanssa jo syyskuussa..ehtii rauhassa totutella, ennen vauvan tuloa. Silloin pidetään sitten viikon loma hoidosta, kun vauva syntyy ja ollaan kotosalla kaikki. Eiköhän se toimi hyvin tälläkin kertaa, sitten lapset ovat taas innoissaan kun pääsevät päivähoitoon omien juttujensa pariin ja minä saan nukkua vauvan kanssa päivällä.

Wau, että ihan kokonaisen viikon verran saavat tutustua ja totutella uuteen sisarukseen!

Vierailija
25/29 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin kotona molemmat lapset kahden vuoden ikäerolla. Ei käynyt mielessäkään laittaa esikoista hoitoon, enkä yhtään ymmärrä näitä nykyajan lusmu äitejä, jotka ei kahdesta lapsesta selviä kotona.

Vierailija
26/29 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi jatkoi samantien perhepäivähoidossa ja nuorempi siirtyi perässä kun oli n 10kk. Niin ikään vanhempi oli aloittanut samassa perhepäivähoidossa 10kk:na.

Itse siitä sitten takaisin työelämään. Hyvin meni. 

Vierailija
27/29 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta ja jokaisen välissä vajaa kaksi vuotta. Kotona hoidin lapset niin pitkään, kunnes nuorin täytti kolme ja piti mennä töihin takas. Rankkaa oli silloin, kun kaksi vanhempaa oli kateellisia vauvasta. Ei niinkään sillon, kun toinen lapsi syntyi. Mutta kaikesta on selvitty, vaikka suurimman osan ajasta olen ollut täysin yksin lasten kanssa.

Vierailija
28/29 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kolme lasta neljän vuoden sisään ja kaikki kotona siihen asti et vanhin meni esksriiin. Välillä oli rankkaa mut nykyään ovat tiivis kolmikko.

Vierailija
29/29 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hoidin kotona kunnes vanhempi lapsista oli 3,5 ja laitoin molemmat hoitoon.

Sama. Viekö joku muka noin pienen isosisaruksen hoitoon, jos ei oo pakko (työt) 😨. Eipä ois tullut mieleenkään.

Eri asia, jos sisarus on 5v kun vauva syntyy. Sen ikäisen jo ymmärtää kaipaavan kavereita, mutta että just 2v täyttänyt?!

Ja ei. Ei ollut tukiverkkoja. Ainoat isovanhemmat asuu lapin perällä, itse etelässä.

Miksi ihmiset tekee toisen lapsen, jos eivät jaksa edes ensimmäistään hoitaa???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi