Vierailija

Serkkutyttö pääsi ylioppilaaksi, annoin yo-lahjaksi 400e lahjakortin verkkokauppa.comiin. Itse en lahjakortista maksanut itse kyllä mitään, sain sen suhteilla. Vanhempien sukupolvien antamat yo-lahjat olivat kuin suoraan kasarilta, enemmän kaikenlaista kodinhoitokrääsää. Taisi mun lahja olla se mieluisin? Ainakin tyttö tuntui tykkäävän.
M30

• ylös 0
  • alas 7

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen huomannut, että vanhemmilta sukulaisilta saa helposti kaikenlaista ylioppilas-aiheista krääsää. Kuten ylioppilaslakin muotoisia koriste-esineitä tai jotain tauluja tai maalattuja kuoharilaseja. 

Ei millään pahalla, mutta mieluummin sitä ottaisi siihen esineeseen panostetun summan vaikka jonkin lahjakortin muodossa. Ne kamat jäävät vain vanhempien nurkkiin pölyttymään ja sitten joskus 10 v. kuluttua äiti tekstaa kevätsiivouksen yhteydessä, että haetko pois vai vienkö kierrätyskeskukseen. 

Nuoremmat sukulaiset antavat rahaa tai lahjakortteja joihin nuorelle hyödyllisiin liikkeisiin. Omassa perheessä on annettu esim. Stockan, Gigantin ja Ikean lahjakortteja. Omilleen muuttava voi sitten ostaa rahalla jotain opiskelijakämppään tai vaikka rahoittaa osan uudesta läppäristä tms. Jos tuntee päivänsankarin todella hyvin, voi ostaa henkilökohtaisemman lahjakortin. Esim. eräilijälle Partiokaupan lahjakortti jne. 

Vierailija

Mun äiti (65 v) haluaa antaa tavaraa, jotta jää muisto. Mä olen yrittänyt ehdottaa käteistä/lahjakorttia, mutta ei. Kun se muisto. Lisäksi on kuulemma noloa pistää viisikymppinen kirjekuoreen, mutta ihan ok pistää 30 € lasivaasi nättiin pakettiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.