Vierailija

Juttelin tästä äitini kanssa ja kerroin, että etätyöt ovat tehostaneet mulla kotitöitä, kun voin esim. Teams-palaverien ohessa laittaa pyykkikoneen päälle, siirtää puhtaat astiat astianpesukoneesta kaappeihin tmv. pientä järjestelyä. Imuroida en sentään ala palaverien aikana, enkä tee muutenkaan mitään isompia kotitöitä. Hän kauhistui ja piti tätä työnantajan huijauksena ja työajan väärinkäyttönä. Keskittymiskyky ei mulla herpaannu mitenkään ja saan työt tehtyä ihan yhtä hyvin kuin jos vain istua nököttäisin tuolilla.

• ylös 54
  • alas 4

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Tein, kun olin etätöissä. Kuorin perunoita välkkien aikaan, pesin vessan tai vein roskat.

Ope

• ylös 32
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Teen myös hommia. Lähinnä just pyykinpesua. Tiedän, että jotkut työkaverit tekee jota aivan muuta, kuten pelaa jotain tai katsoo jotain sarjaa. Että noihin verrattuna pienet kotityöt ei ole se kauhein asia.

• ylös 50
  • alas 0
Vierailija

Kyllä, tekee hyvää nostaa persaus penkistä ja tehdä jotain "liikunnallista" välillä. Tiskikoneen tyhjennys, pesukoneen täyttö ja pyykkien ripustaminen sujuu oikein hyvin. En toki tee tätä minkään kokouksen aikana, vaan kun tulee sopiva tauko.

• ylös 52
  • alas 0
Vierailija

En oikeastaan tee muuta kuin sellaista, mitä voin tauoilla hoitaa. Onhan mulla työpaikallakin tauot, joten eikö se ole sama juonko silloin kahvia ja juttelen työkaverin kanssa vai tyhjennän/täytän tiski- tai pyykkikonetta? Olen varma, että toimistolla tuppaa tauot venymään jopa pidemmilsi kuin kotona, vaikka välissä jotkut pyykit ripustaisikin.

• ylös 58
  • alas 0
Vierailija

Teen. Ihanaa, kun voi pesukoneen laittaa aamulla pyörimään.
Enhän työpaikallakaan istu 7,5 tuntia tiukasti takamus penkissä.

• ylös 44
  • alas 0
Vierailija

Jotain pientä, kuten tiskikoneen täyttöä ja tyhjennystä, keittiötasojen pyyhintää, kahvinkeittimen puhdistus. Mutta niitähän teen usein töissä toimistollakin...

• ylös 34
  • alas 0
Vierailija

En oikeastaan. Astianpesukoneen saatan napata päälle syönnin jälkeen jos kone on täynnä. 

Vierailija

Hankalaa, koska meillä pitää olla palaverin ajan kuvayhteys juuri siksi, että porukka teki ensin omiaan ja sitten huhuiltiin, että oletko vielä mukana. Päivässä ei ole palaverien välissä kuin 30 min lounastauko, se on palkaton ja silloin saa tehdä mitä haluaa.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Tänään kävin ruokakaupassa eli tein viikon ruokatilauksen kotiinkuljetuksella. Ja yhden palaverin aikana ulkoilutin koiran. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tein, kun olin etätöissä. Kuorin perunoita välkkien aikaan, pesin vessan tai vein roskat.

Ope

Kävin myös täällä huomauttamassa typeristä kirjoitusvirheistänne

• ylös 1
  • alas 10
Vierailija

Tunnustan että katselen netflixiä tai otan päiväunet. Joskus ruokkis venyy parinkin tunnin mittaiseksi. Näin jo vuoden eikä kukaan ole ihmetellyt, koska saan jokatapauksessa työt tehtyä. Toivottavasti etätyöt ei lopu koskaan.

• ylös 6
  • alas 19
Vierailija

Mies tekee etätöitä (it-ala), ja mielellään tekee "aivottomia" kotitöitä kuten vaikka jotain astianpesukoneen tyhjäystä tai täyttöä silloin kun miettii jotain ongelmaa mikä pitäisi saada ratkaistuksi. Kuulemma ajatus kulkee paremmin jotain puuhastellen, kuin jos vain tuijottaisi tietokoneen näyttöä.

• ylös 34
  • alas 1
Vierailija

Suurimman osan korona-ajasta olen ollut humalassa, ja saanut enemmän aikaan töissä kuin muulloin, eli  jatkan samalla linjalla. Aamu alkaa n klo 1200 , ja sitte tissutellaan koko ilta.

• ylös 2
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan korona-ajasta olen ollut humalassa, ja saanut enemmän aikaan töissä kuin muulloin, eli  jatkan samalla linjalla. Aamu alkaa n klo 1200 , ja sitte tissutellaan koko ilta.

Luokitellaanko humala kotitöiksi? No, ehkä valitettavasti joissain perheissä niin tehdään. Itsekin teen kaikenlaista pientä kotityötä työpäivän mittaan. Siinä tulee samalla hyvin katkaistua pitkät istumisjaksot.

Vierailija

Siis millaisia Teams-palavereita teillä on? Minun pitää seurata tarkkaan ja olla valmis kommentoimaan tai esittämään kysymyksiä omalta osaltani. En ikinä voisi tehdä kotitöitä Teams-palaverin aikana. 

• ylös 29
  • alas 2
Vierailija

Jos kuuntelen esim. jotain palaveria ja kone on lähellä, saatan samaan aikaa esim. täyttää tiskikonetta tai siivota keittiötä. Muulloin hommat ajoittuvat tauoille ja lounaalle. Pakko on välillä toko noustakin läppärin äärestä

Vierailija

Toki, sehän tässä etätyössä parasta onkin. Päivä on tehokas. Ei tule tauoilla puhuttua paskaa, vaan tehtyä kotitöitä.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Juu tauoilla pistän pyykkejä, tiskejä tai muuta vastaavaa. Samahan se työnantajalle on, käytänkö taukoni tiskikoneen tyhjentämiseen vai työkaverin kanssa juoruiluun.

• ylös 15
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.