Paytrail haluaa tutkia tilejäsi seuraavan tunnin ajan... Verkkokauppojen sikamaiset maksunvälittäjät
Miksi verkkokaupat valitsevat tuollaisia asiakkaan oikeuksia polkevia maksuvälittäjiä? Missä mahdollisuus maksaa suoraan verkkopankista ilman välikäsiä?
Kommentit (17)
Joo itekki tämmöseen törmännyt. Jätin sitten ostamatta.
Ei Paytrail mitään tilejä halua tutkia. Kysessä on sama firma kuin Nets joka taasen on Suomessa toiminut Aatamin ajoista saakka Luottokunnan nimellä. Eli kyseessä on jokseenkin niin luotettava maksuvälittäjä kuin mitä löytää voi.
Siis tuleeko toi myös luottokortilla tai pankkisuorituksena maksaessa?
Jäis ostamatta, mikään huuhaa-firma ei varmasti saa pääsyä mun pankkitilille.
Ne mitään tilejä tutki, haluavat vain varmistaa, että maksu tavoittaa saajan ja sinun tililtäsi maksu veloitetaan tasan ja vain sen yhden kerran. Riippumatta siitä, että sinä hölmöilet sivustosi kanssa ja hyppäät esimerkiksi vauva-palstalle, ennen maksuvahvistuksen saamista. Tai tilanteessa, jossa pankeilla on tietoliikenteessä tai järjestelmissä häikkää.
Erittäin luotettava ja hyvä toimija Paytrail on maksuvälittäjänä.
No ei ole kyllä koskaan ollut mitään ongelmaa Paytrailin kanssa, eikä se ole mikään huijarifirma.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kyllä koskaan ollut mitään ongelmaa Paytrailin kanssa, eikä se ole mikään huijarifirma.
Vaikkei olisi varsinaisesti huijarifirma niin näillä ns. kolmansilla osapuolilla ei ole mitään asiaa ihmisten tileille. Riittävä tieto maksunvälittäjälle on, löytyykö tililtä katetta. Simppeli juu/ei mitään tuntien seuraamista tai tietojen skannaamista ei tarvita.
Hatmittaako että paytrail tietää sun tilanneen paksun mustan pötkylän?
Todella sekava. Mm verottaja käyttää tätä. tulee joku herja että vaatii sopimuksen kun maksaa oma-aloitteisia veroja omaan pankkiin ohjautuen
Jonkun bussimaksun maksanut omalta tililtä Tuliotteelle ei jää jälkeä mistä kyse. Ihan sairasta. Selvitys maksullisesta numerosta ...
Boikottiin tällaiset!.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuleeko toi myös luottokortilla tai pankkisuorituksena maksaessa?
Jäis ostamatta, mikään huuhaa-firma ei varmasti saa pääsyä mun pankkitilille.
Ei kysele mitään luottokorttia käytettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Hatmittaako että paytrail tietää sun tilanneen paksun mustan pötkylän?
No harmittaa jos suoraan sanon. Muuten minulla ei ole mitään salattavaa.
Klarna on tämmöinen välikäsi joka käyttää syöttämiäsi pankkitunnuksua siten, että käy itse tililläsi.
Vierailija kirjoitti:
Klarna on tämmöinen välikäsi joka käyttää syöttämiäsi pankkitunnuksua siten, että käy itse tililläsi.
Klarnahan pyysi aikoinaan olikohan se 90 päivän ajaksi pääsyä tileille. Se onneksi torpattiin.
Verkko-ostoihin käytän toista tiliä, jossa ei ylimääräistä tule säilyteltyä. Siinäpä tutkivat mitä tutkivat :D
Tosin ihmetyttää tuo tapa kyllä itselläkin.
En kans tajua että miksi pitää antaa erikseen pääsy tilille. Jäi taas bussiliput hommaamatta Matkahuollon kautta. Tuossa vaan on se, että usein bussit on ylibuukattu ja sitten ei oteta matkaan jos ei ole etukäteen ostanut lippua. Saa nähä miten käy... huoh.
N31
Vierailija kirjoitti:
En kans tajua että miksi pitää antaa erikseen pääsy tilille. Jäi taas bussiliput hommaamatta Matkahuollon kautta. Tuossa vaan on se, että usein bussit on ylibuukattu ja sitten ei oteta matkaan jos ei ole etukäteen ostanut lippua. Saa nähä miten käy... huoh.
N31
Osta oma auto. Lähdet ja tulet oman aikataulun mukaan eikä tartte miettiä kuka väärinkäyttää sun tietoja. Sairas suuntaus että pitäisi antaa tilinkäyttöoikat jollekin firmalle vain ostaakseen niiden tuotteita/palveluja!
Noihin kannattaa reagoida niin, että jättää tilaamatta ja laittaa viestin kys. kaupalle tyyliin "olisin tilannut teiltä, mutta epäilyttävien maksunvälittäjien vuoksi, jätin tilaamatta. Kun vaihdatte maksunvälittäjää rehelliseen, palaan takaisin asiakkaaksenne."
Luulisin, että siinä vaiheessa kun kassakone lakkaa kilisemästä, putiikki alkaa kiireesti tehdä muutoksia maksusysteemeihinsä.