PITSINEULEEN kutominen - miten se nurja puoli tehdään?
Haluan kokeilla, mutta en pääse kärryille. Ne ohjeethan näyttää kuvaavan vain oikeaa puolta.
Kommentit (14)
Riippuu neulotko työtä tasona vai suljettuna neuleena. Suljettua neuletta neulotaan vain kaavion mukaisesti ja tasona pitsineuleen kaavio on oikea puoli, joten sillon toinen puoli on nurja ja sillon neulotaan tietenkin nurjaa.
Kiitokset, aion kokeilla jotain vaikka vähän helpompaa mallia. Hyvä aivoille opetella jotain uutta.
Tavallisesti tosiaan vain oikea puoli on merkitty ohjeeseen, ja nurja puoli kudotaan kaikki silmukat pelkkää nurjaa.
Miten ihmeessä te onnistutte kutomaan pitsineuletta? Siihenhän tarvitaan kangaspuut.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä te onnistutte kutomaan pitsineuletta? Siihenhän tarvitaan kangaspuut.
Neulominen ja kutominen tarkoittavat samaa niissä on vain alueellinen ero kumpaa käytetään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neulominen ja kutominen tarkoittavat samaa niissä on vain alueellinen ero kumpaa käytetään
Eivätkä tarkoita. Jos haluat tehdä räsymaton, se kyllä KUDOTAAN KANGASPUILLA. Jos haluat neuleen, otat esille NEULEPUIKOT ja NEULOT.
Kyllä ohjeissa yleensä lukee, miten nurja puoli neulotaan. Oletko katsonut ohjeiden lopusta, kun se nurja puoli neulotaan vasta sen oikean jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkä tarkoita. Jos haluat tehdä räsymaton, se kyllä KUDOTAAN KANGASPUILLA. Jos haluat neuleen, otat esille NEULEPUIKOT ja NEULOT.
Olet väärässä.
Lisäksi Suomessa jopa TIKUTETAAN, vaikkei käytetä tikkuja. Mitäs siihen sanot? :D
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ettei meillä ole kangaspuita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs siihen sanot, kun täällä Keski-Pohjanmaalla minä KUJON sukkaa?
Pohjanmaalla NEULOTAAN nappi
KUDOTAAN sukat
Minä olen kasvanut Hämeessä ja olen aina kutonut sukat ja ommellut napit. Ei murreasioista kannata kinata.
Yleensä se on mainittu ohjeessa, mutta useimmiten nurja puoli kudotaan nurjaa. Siis kaikilla silmukoilla, jos ei erikseen ole sanottu.