Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuo yliopiston kieliopintojen suunnittelu voi olla näin vaikeaa?

Vierailija
08.08.2006 |

Menee hermot.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta on jo aikaa 10 vuotta, en oikein osaa arvioida mikä on tasoni missäkin kielessä ja en ole edes varma, mitä tasoa meillä vaaditaan missäkin ja kielikeskuksesta kun kysyy asiasta, ne vaan ohjaa nettisivuille, jotka on pullollaan sekavaa ja hajanaista tietoa. Miksei joku IHMINEN voisi auttaa... Shit!

Vierailija
2/8 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surkea englannissa, vielä surkeanpi ruotsissa ja muita vieraita kieliä en ole lukenutkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan ilmoittauduttiin kursseille :o Psykologian laitos, HY. Sekin oli kyllä mun mielestä ihan riittävän hankalaa, kun piti selostaa että kuinka monta opintoviikkoa on ja miksi haluaa kurssille... kun ei paikat riittäneet kaikille.

Onneksi ei ollut tuollasia tasoryhmiä ainakaan sillon kun minä kielikursseja kävin pari vuotta sitten.

Vierailija
4/8 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pari vuotta sitten, vaihtuu vasta 2008. Tosin me ollaan eri tiedekunnassa.

Kun nyt pitäisi tietää se taso, että tietäisi, että meneekö kertauskurssille tai tukikurssille vai suoraan jonnekin kokeeseen vai tiedekuntakursseille vai minne hittoon... Taidan mennä paniikkiin.

ap

Vierailija
5/8 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitteellisiähän ne ovat, mutta kuitenkin jotain... Googlettelin ne, tästä on aikaa, joten en muista osoitteita.

Ei se kielitaito välttämättä rapistu. Oma ruotsi on kai pysynyt suht hyvässä kuosissa, eräs ruotsalainen tuttu ainakin sanoi minun kirjoittavan parempaa ruotsia kuin suomenruotsalaiset. Englanti mulla on kohtuullisesti hallussa. Muista kielistä en mene takuuseen, mutta onneksi pääsee taas lukemaan muitakin kieliä, jahka koulu alkaa.

Tsemppiä opintoihin!

Vierailija
6/8 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/8 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai englannin kurssilta menin suoraan kielikokeeseen kun se on mulla tosi vahva, pääsin läpikin. Mutta kävi siellä moni reppaamassa ja menivät sitten kurssille. Voithan niinkin tehdä, että menet kurssille ja jätät kesken jos tuntuu liian vaikealta, sitten tukikurssille välissä ja uusi yritys?

Vierailija
8/8 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on niin tiukka aikataulu, ettei ehdi kokeilla hirveesti ja odotella tenttipäiviä ja kertauskurssien alkamista, vaan pitäisi päästä suoraan oikealle kurssille. Muutenhan tässä ei olisikaan mitään hätää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme