Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (230)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsiprojekti on saatu maaliin ja hölmöläinen jallitettua maksajan rooliin, ei miehelle ole enää tarvetta.

"Suomalaisesta avioerosta 2000-luvulla väitellyt Jouko Kiiski tutki väitöksessään 224 eronneen miehen ja 311 naisen käsityksiä ja kokemuksia avioerosta. Yleisimmiksi erosyiksi mainittiin läheisyyden puute, erilleen kasvu ja puolison itsenäistyminen. Naiset löysivät erosyitä miehiä enemmän, mikä tukee sitä havaintoa, että erohakemuksista länsimaissa noin 70–80 prosenttia jättää nainen.

Vaaranen selittää suurta prosentuaalista eroa.– Naiset ovat aktiivisempia. Heille henkilökohtainen onnellisuus merkitsee paljon. Monille miehille taas perheen koossa pysyminen on keskeinen arvo epäonnenkin hinnalla."

Kyse onkin siitä, että mies ei ole valmis pitämään suhdetta kasassa NAISEN ONNEN hinnalla. On tehty tutkimuksia siitä, että parisuhde ei tee naista onnelliseksi. Miksi mies ei siis lapset ja perheen pitääkseen ole valmis tekemään naistaan onnelliseksi?

Siksi koska se ei ole mahdollista.

Ainoa syy miksi parisuhde alun perin syntyi oli naisen tarve hankkia lapsia ja keskiluokkainen elämä. Nyt tavoitteet on saavutettu ja naista kiinnostaa enemmän erilaiset asiat johin ei ollut aikaa ruuhkavuosina.

Tähän aikaan sopii erilainen mies. Kenties kultturelli moottoripyörämatkustelija sen ahkeran remontti-peruspertin sijaan. Tai ei miestä ollenkaan.

Ihan samanlainen muutosprosessi kuin 20v->30v kun ensin sinkkuaikana kiinnosti menevät bilemiehet ja sitten se remontti-peruspertti, koska se sopi naisen tavoitteisiin paremmin.

Mä en halua lapsia. Selitä, miksi panomiehet on ruvenneet mulle ehdottamaan kihloja ja perhettä? Ei sillä, nakkaan tuollaisen jälkeen suoraan ulos. Pidän panot panoina

Ovat tulleet siihen ikään että hekin haluavat vaimon ja lapsia.

Miesten ei pitänyt haluta perhettä. Puhuitteko juuri itsenne pussiin?

Mistä tiedät, kuka tuon kommentin on kirjoittanut?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä oon 25v opiskelija ja ainakin omasta mielestäni mulla on opiskelijaksi todella hyvä elintaso. Asun uudessa kauniissa asunnossa keskustan vieressä, mulla on auto ja sille lämmin hallipaikka, pystyn ostamaan terveellistä ja ravitsevaa ruokaa, kengät ja vaatteet uusina sekä käymään säännöllisesti kampaajalla. Kulutan myös kosmetiikkaan rahaa ehkä keskivertoa enemmän.

En ole ikinä ollut parisuhteessa eikä se haittaa mua. Itse asiassa vasta viime aikoina olen alkanut pohtimaan näitä ihmissuhdeasioita. Olen aina pitänyt yksin elämistäni ihan itsestäänselvyytenä, samoin sitä että jos joskus hankin omakotitalon ja/tai lapsen niin teen sen yksin. Haluaisin hienot häätkin mutta ilman sitä naimisiinmeno-osuutta:D

Minua muuten ällöttää kun jotkut puhuvat että ”en saa miestä/naista”. En osaa selittää mikä siinä on, mutta varmaan yksi luotaantyöntävimmistä asioista.

Eli ovatko vanhempasi turvanneet elintasosi, jotta ei tarvitse miehiä katsella?

• ylös 2
  • alas 15
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 25v opiskelija ja ainakin omasta mielestäni mulla on opiskelijaksi todella hyvä elintaso. Asun uudessa kauniissa asunnossa keskustan vieressä, mulla on auto ja sille lämmin hallipaikka, pystyn ostamaan terveellistä ja ravitsevaa ruokaa, kengät ja vaatteet uusina sekä käymään säännöllisesti kampaajalla. Kulutan myös kosmetiikkaan rahaa ehkä keskivertoa enemmän.

En ole ikinä ollut parisuhteessa eikä se haittaa mua. Itse asiassa vasta viime aikoina olen alkanut pohtimaan näitä ihmissuhdeasioita. Olen aina pitänyt yksin elämistäni ihan itsestäänselvyytenä, samoin sitä että jos joskus hankin omakotitalon ja/tai lapsen niin teen sen yksin. Haluaisin hienot häätkin mutta ilman sitä naimisiinmeno-osuutta:D

Minua muuten ällöttää kun jotkut puhuvat että ”en saa miestä/naista”. En osaa selittää mikä siinä on, mutta varmaan yksi luotaantyöntävimmistä asioista.

Hoi fiftari! Naiset voivat käydä nykypäivänä töissä tai saada perintöä, sijoittaa yms. ;)

• ylös 16
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti. Ainakin me pidetään huoli, että opiskelevan lapsen ei tarvitse tuhlata aikaa epäolennaisuksiin.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä ap kertoo on yksi syy miksi en halua naista.

En halua olla kapteeni ja tarjoaja, naisen ollessa kestittävä ja matkustaja.

Ja koska en ole superkomea enkä superkarismaattinen vaan näitä osin tavallinen, tuo on ainoa keino saada parisuhde. Vain komeimmat/karismaattisimmat saavat parisuhteen ilman ap:n mainitsemaa asetelmaa, se on poikkeama normista, ei normi.

Jokainen kiinnostunut nainen on ollut jollain tapaa heikommassa sosioekonomisessa asemassa kuin minä, ja on nähnyt minut keinona päästä johonkin parempaan kiinni. Leveämpi elämä, coolimmat kaverit, mitä milloinkin. Vasta sitten on kiinnostus herännyt.

Olet liikkunut vaarissa porukoissa. Tuonut itsesi esille heikosti tai vaarin. Ehka itsetunto ei ole kohdallaan. Tarkoitan aito itsetunto ei siis ponkitetty se toksinen miehekkyys. 

Mikä on väärin ja mikä on oikein?

Toksinen miehekkyys toimii, se on tapa jolla miehet ovat saaneet naisia kautta aikojen. Se on sitä biologiaa josta naiset itse tässäkin ketjussa kertovat. Mies pörhistelee ja suorittaa soidinmenot, osoittaa kelpoisuutensa saadakseen seksiä.

Tässä tullaan sen perusongelman ääreen että se mistä te naiset sanotte pitävänne ja se mitä todellisuudessa valitsette, ovat eri asioita.

-ohis

Jos totta puhutaan, olen ollut monenlaisista miehistä kiinnostunut ja ihan ”hartiavoimin” yrittänyt pokata, ihan osoittamalla kiinnostusta ja olemalla ystävällinen, kertomalla omasta kiinnostuksesta.

Mutta se ei ole IKINÄ johtanut suhteeseen!

Ainoastaan silloin, kun suhteeseen on liittynyt sitä, että MIES kiinnostuu ja tekee kaikenlaisia temppuja, on suhde syntynyt.

Olen tullut siihen tulokseen, että ”keskimääräinen mies” EI halua tulla pokatuksi, vaan haluaa pokata. Vaikka hän sanoisi, että olis ihanaa, että nainen ottaisi ohjat, hän ei halua sitä kuitenkaan. Siinä on jotain vastenmielistä ja outoa.

Nimim. Naimisissa 20v

*face palm*

Hei, minä voin kertoa ihan vastaavanlaisen tarinan. Joka kerta kun olen yrittänyt naista, on tullut pakit. Mutta kun nainen on yrittänyt minua niin joka kerta se nainen on ollut kiinnostunut. Eli selkeästi naiset ei halua tulla pokatuiksi vaan naiset haluaa jahdata miestä!

Et vaan hahmota omaa tasoasi. Yrität iskeä liian tasokkaita naisia. Tai iskemistyylisi on ahdistelua ja kuolaamista, eikä ihmiseen tutustumista.

Täysin mahdollista.

Ja voisiko sama päteä naiseen jolle vastasin?

Olen se nainen. En usko että pätee. En tiedä jaksanko ruveta luettelemaan tässä miksei. Lyhyesti voin sanoa, että käsitys omasta "arvosta" tai "tasosta" ei ole vaaleanpunaisten linssien läpi muodostettu vaan ihan kaikilta muilta ihmisiltä (miehiltä, naisilta) kuultu.

Tähän väliin ei tarvitse aloittaa mitään todellisuudesta vieraantunut uli uli lautaulinaa siitä, miten 80 % naisista tavoittelee vain laatikkoleukaisia tappajapankkiirilääkäreitä. On kyllä niin kulunutta, väsynyttä, katkeraa ja keskenkasvuista ettei jaksa enää edes naurattaa.

Eli se on vaaleanpunaisten linssien läpi muodostettu. Et todellakaan kuule totuutta ihmisien suista.

Ja on fakta että naisten silmissä 80% miehistä on keskimääräistä rumempia. Kun naiset tekevät aloitteita, ne tehdään yleensä tasokkaammille miehille.

Et tunne minua, et ole koskaan edes tavannut minua etkä tiedä minusta mitään ja silti rupeat väittämään vastaan? Miten meni omasta mielestä?

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja koska en ole superkomea enkä superkarismaattinen vaan näitä osin tavallinen, tuo on ainoa keino saada parisuhde. Vain komeimmat/karismaattisimmat saavat parisuhteen ilman ap:n mainitsemaa asetelmaa, se on poikkeama normista, ei normi.

Jokainen kiinnostunut nainen on ollut jollain tapaa heikommassa sosioekonomisessa asemassa kuin minä, ja on nähnyt minut keinona päästä johonkin parempaan kiinni. Leveämpi elämä, coolimmat kaverit, mitä milloinkin. Vasta sitten on kiinnostus herännyt.

Olet liikkunut vaarissa porukoissa. Tuonut itsesi esille heikosti tai vaarin. Ehka itsetunto ei ole kohdallaan. Tarkoitan aito itsetunto ei siis ponkitetty se toksinen miehekkyys. 

Toksinen miehekkyys toimii, se on tapa jolla miehet ovat saaneet naisia kautta aikojen. Se on sitä biologiaa josta naiset itse tässäkin ketjussa kertovat. Mies pörhistelee ja suorittaa soidinmenot, osoittaa kelpoisuutensa saadakseen seksiä.

Tässä tullaan sen perusongelman ääreen että se mistä te naiset sanotte pitävänne ja se mitä todellisuudessa valitsette, ovat eri asioita.

-ohis

Jos totta puhutaan, olen ollut monenlaisista miehistä kiinnostunut ja ihan ”hartiavoimin” yrittänyt pokata, ihan osoittamalla kiinnostusta ja olemalla ystävällinen, kertomalla omasta kiinnostuksesta.

Ainoastaan silloin, kun suhteeseen on liittynyt sitä, että MIES kiinnostuu ja tekee kaikenlaisia temppuja, on suhde syntynyt.

Olen tullut siihen tulokseen, että ”keskimääräinen mies” EI halua tulla pokatuksi, vaan haluaa pokata. Vaikka hän sanoisi, että olis ihanaa, että nainen ottaisi ohjat, hän ei halua sitä kuitenkaan. Siinä on jotain vastenmielistä ja outoa.

Nimim. Naimisissa 20v

*face palm*

Hei, minä voin kertoa ihan vastaavanlaisen tarinan. Joka kerta kun olen yrittänyt naista, on tullut pakit. Mutta kun nainen on yrittänyt minua niin joka kerta se nainen on ollut kiinnostunut. Eli selkeästi naiset ei halua tulla pokatuiksi vaan naiset haluaa jahdata miestä!

Et vaan hahmota omaa tasoasi. Yrität iskeä liian tasokkaita naisia. Tai iskemistyylisi on ahdistelua ja kuolaamista, eikä ihmiseen tutustumista.

Täysin mahdollista.

Olen se nainen. En usko että pätee. En tiedä jaksanko ruveta luettelemaan tässä miksei. Lyhyesti voin sanoa, että käsitys omasta "arvosta" tai "tasosta" ei ole vaaleanpunaisten linssien läpi muodostettu vaan ihan kaikilta muilta ihmisiltä (miehiltä, naisilta) kuultu.

Tähän väliin ei tarvitse aloittaa mitään todellisuudesta vieraantunut uli uli lautaulinaa siitä, miten 80 % naisista tavoittelee vain laatikkoleukaisia tappajapankkiirilääkäreitä. On kyllä niin kulunutta, väsynyttä, katkeraa ja keskenkasvuista ettei jaksa enää edes naurattaa.

Eli se on vaaleanpunaisten linssien läpi muodostettu. Et todellakaan kuule totuutta ihmisien suista.

Ja on fakta että naisten silmissä 80% miehistä on keskimääräistä rumempia. Kun naiset tekevät aloitteita, ne tehdään yleensä tasokkaammille miehille.

Et tunne minua, et ole koskaan edes tavannut minua etkä tiedä minusta mitään ja silti rupeat väittämään vastaan? Miten meni omasta mielestä?

Se on se vauviksen kuuluisa hakkeri eli mode. Tai supon agent...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni mies tulee parisuhteeseen vain hyötymään. Tästä seuraa suuri sinkkujen määrä, kun naiset ovat havahtuneet tähän. Lapset ovat miehelle statussymboli ja mies saa ne naisen avulla. Useimmat miehet eivät tunne rakkautta, vaan pettävät parisuhteessakin. Ilmainen lasten ja kodinhoitaja on myös miehille tärkeää. Mitä muuta avioliitto on miehille kuin laillistettua prostituutiota? Miksi mies ei tunne aitoa rakkautta, vaan se on aina ehdollista?

Jotain itsereflektiota miehilläkin voisi olla.

Jos näin on, miksi naiset nimenomaan haluavat tuohon asemaan?

Naisten pariutumishalut ovat kovimmillaan silloin kun halutaan perhe.

Vähäisimmillään naisten halut ovat päästä suhteisiin joissa ei ole tuota "riistoa", siis lasten ja asunnon hankintaa.

Sehän kertoo juuri siitä heteronaisen halusta saada mies. Nainen voi saada lapsia myös yksin, joten naisella kyseessä on aito valinta. Sitten kun havaitaan, että mies ei hoidakaan kotia tai lapsia, vaan napsii vain rusinat pullasta niin erotaan, kun mies muodostuu vain taakaksi.

Miksi sitten ko. naiset niin usein viihtyvät sinkkuina nuorempina, ja tämä halu saada mies herää vasta kun biologinen kello tikittää?

Perustelusi ontuu. Lasten hankkiminen ja elättäminen yksin on kallista, ja kaupan päälle tulee sosiaalinen stigma.

Ketkä naiset? Naiset seurustelevat nuorina ihan siinä missä ennenkin. Olen työskennellyt nuorten aikuisten kanssa ja ihan yhtä lailla oli parisuhdeiloja ja -suruja kuin itsellä ja omalla sukupolvellanikin aikoinaan.

Parikymppisissä ja myös nelikymppisissä on enemmän sinkkuja kuin kolmekymppisissä.

Se on erikoista jos kerran juuri lapsiperheaika on sitä riistoa naisen näkökulmasta. Luulisi tyttöystäviä löytyvän helposti, etenkin suhteisiin joissa ei koskaan muuteta yhteen koska ne kotityöt, mutta lapsiperhettä haluavia naisia nihkeämmin.

Jostain syystä on päin vastoin?

Mistä löytyy tilasto, joka kertoo kuinka iso osa suomalaisista on sinkkuja? Useimmat tilastoivat vain avo- ja avioliitot. Sitä paitsi status muuttuu nopeasti; moni nuori on tänään seurustelusuhteessa ja huomenna ei enää ole.

Kaikkien nämä "sinkkutilastot" perustuvat yksinasuvien tilastoihin. Tilastokeskuksen sivuilta näitä voi hakea alueettsun, sukuouolittain ja ikäryhmittäin. Tosin kaikki yksinasuvat ei ole sinkkuja.

Toisaalta myös Väestöliitto on kyselytutkimuksissaan tätä selvittänyt eri ikäryhmissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-ohis

Nimim. Naimisissa 20v

*face palm*

Täysin mahdollista.

Olen edelleen se alkuperäinen naiskommentoija. Joku muu näemmä täällä vastaillut noita ok-kommentteja puolestani.

Villi arvaus: oletat minun olevan lihava, ruma ja tyhmä nainen ja lähestyn Dressman-malleja? Kuinka paljon tulee vietettyä aikaa Uli laudalla noin niin kuin yleensä?

Todellisuus on usein oikeasti monimutkaisempi kuin internetin likaviemäreissä vellovat katkerat stereotypiat. Yksikään mies josta olen kiinnostunut, ei ole ollut pankkiiri eikä lääkäri eikä varsinkaan tappaja. Jos rikolliset ja pettäjät ovat jännä miehiä, niin minuapa ei ole jännä miehet koskaan kiinnostaneet. Miehen ammatilla ja tulotasolla ei ole minulle merkitystä, koska minulla on jo omasta takaa rahaa, katto pään päällä ja niin edelleen. Haluan miehestä romanttis-eroottisen kumppanin ja ystävän tasa-arvoiseen parisuhteeseen. Se, millaisella autolla ajaa, mitä tienaa tai mikä on status työelämässä on aivan yhdentekevää. Olen ihastunut pitkiin, keskimittaisiin ja lyhyisiin. Karvaisiin ja karvattomiin. Tavallisen näköisiin, (kavereideni mielestä) rumiin, ja (omasta mielestäni) hyvännäköisiin. Katson aina persoonaa ihan ensi sijassa. Tottakai ulkoisessa olemuksessa pitää olla jotain viehättävää, muutenhan toisesta ei voi kiihottua seksuaalisesti. Se, mikä on viehättävää vaihtelee eri ihmisten kohdalla todella paljon.

Tämän enempää ei jaksaisi keriä rautalankaa auki tai vastailla aivottomiin yleistyksiin "80 % naisista sitä ja tätä".

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aivan eli saanut ilmaista rahaa ja täällä kehuu niin itsenäisyyttään. LOL

Ettehän te edes halua koskea loisiin. Mikä ongelma tääkin taas on? Nuori nainen pärjää ilman miestä.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni mies tulee parisuhteeseen vain hyötymään. Tästä seuraa suuri sinkkujen määrä, kun naiset ovat havahtuneet tähän. Lapset ovat miehelle statussymboli ja mies saa ne naisen avulla. Useimmat miehet eivät tunne rakkautta, vaan pettävät parisuhteessakin. Ilmainen lasten ja kodinhoitaja on myös miehille tärkeää. Mitä muuta avioliitto on miehille kuin laillistettua prostituutiota? Miksi mies ei tunne aitoa rakkautta, vaan se on aina ehdollista?

Vähäisimmillään naisten halut ovat päästä suhteisiin joissa ei ole tuota "riistoa", siis lasten ja asunnon hankintaa.

Sehän kertoo juuri siitä heteronaisen halusta saada mies. Nainen voi saada lapsia myös yksin, joten naisella kyseessä on aito valinta. Sitten kun havaitaan, että mies ei hoidakaan kotia tai lapsia, vaan napsii vain rusinat pullasta niin erotaan, kun mies muodostuu vain taakaksi.

Miksi sitten ko. naiset niin usein viihtyvät sinkkuina nuorempina, ja tämä halu saada mies herää vasta kun biologinen kello tikittää?

Perustelusi ontuu. Lasten hankkiminen ja elättäminen yksin on kallista, ja kaupan päälle tulee sosiaalinen stigma.

Ketkä naiset? Naiset seurustelevat nuorina ihan siinä missä ennenkin. Olen työskennellyt nuorten aikuisten kanssa ja ihan yhtä lailla oli parisuhdeiloja ja -suruja kuin itsellä ja omalla sukupolvellanikin aikoinaan.

Parikymppisissä ja myös nelikymppisissä on enemmän sinkkuja kuin kolmekymppisissä.

Se on erikoista jos kerran juuri lapsiperheaika on sitä riistoa naisen näkökulmasta. Luulisi tyttöystäviä löytyvän helposti, etenkin suhteisiin joissa ei koskaan muuteta yhteen koska ne kotityöt, mutta lapsiperhettä haluavia naisia nihkeämmin.

Mistä löytyy tilasto, joka kertoo kuinka iso osa suomalaisista on sinkkuja? Useimmat tilastoivat vain avo- ja avioliitot. Sitä paitsi status muuttuu nopeasti; moni nuori on tänään seurustelusuhteessa ja huomenna ei enää ole.

Kaikkien nämä "sinkkutilastot" perustuvat yksinasuvien tilastoihin. Tilastokeskuksen sivuilta näitä voi hakea alueettsun, sukuouolittain ja ikäryhmittäin. Tosin kaikki yksinasuvat ei ole sinkkuja.

Toisaalta myös Väestöliitto on kyselytutkimuksissaan tätä selvittänyt eri ikäryhmissä.

Yksinasuvat eivät nimenomaan ole automaattisesti eikä läheskään aina sinkkuja. Minun tiedossani ei ole yhtään sellaista tilastoa, josta voisi vetää johtopäätöksen etteivät nuoret aikuiset nykyisin seurustelisi siinä missä ennenkin.

Vierailija

Tämän palstan moderointi on jotain ihan uskomatonta.

Jopa sana "jännä mies" (tiedän että kuuluu kirjoittaa yhteen) on kielletty.

Siis minkä helvetin takia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-ohis

Nimim. Naimisissa 20v

*face palm*

Täysin mahdollista.

Olen edelleen se alkuperäinen naiskommentoija. Joku muu näemmä täällä vastaillut noita ok-kommentteja puolestani.

Villi arvaus: oletat minun olevan lihava, ruma ja tyhmä nainen ja lähestyn Dressman-malleja? Kuinka paljon tulee vietettyä aikaa Uli laudalla noin niin kuin yleensä?

Todellisuus on usein oikeasti monimutkaisempi kuin internetin likaviemäreissä vellovat katkerat stereotypiat. Yksikään mies josta olen kiinnostunut, ei ole ollut pankkiiri eikä lääkäri eikä varsinkaan tappaja. Jos rikolliset ja pettäjät ovat jännä miehiä, niin minuapa ei ole jännä miehet koskaan kiinnostaneet. Miehen ammatilla ja tulotasolla ei ole minulle merkitystä, koska minulla on jo omasta takaa rahaa, katto pään päällä ja niin edelleen. Haluan miehestä romanttis-eroottisen kumppanin ja ystävän tasa-arvoiseen parisuhteeseen. Se, millaisella autolla ajaa, mitä tienaa tai mikä on status työelämässä on aivan yhdentekevää. Olen ihastunut pitkiin, keskimittaisiin ja lyhyisiin. Karvaisiin ja karvattomiin. Tavallisen näköisiin, (kavereideni mielestä) rumiin, ja (omasta mielestäni) hyvännäköisiin. Katson aina persoonaa ihan ensi sijassa. Tottakai ulkoisessa olemuksessa pitää olla jotain viehättävää, muutenhan toisesta ei voi kiihottua seksuaalisesti. Se, mikä on viehättävää vaihtelee eri ihmisten kohdalla todella paljon.

Tämän enempää ei jaksaisi keriä rautalankaa auki tai vastailla aivottomiin yleistyksiin "80 % naisista sitä ja tätä".

Sä oikeasti kuvittelet tontun sisäistävän sun kirjoituksen? Ei. Tämä jatkaa maanista kirurgitappajamilli jankutustaan hamaan tappiin asti.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Yksinasuvat eivät nimenomaan ole automaattisesti eikä läheskään aina sinkkuja. Minun tiedossani ei ole yhtään sellaista tilastoa, josta voisi vetää johtopäätöksen etteivät nuoret aikuiset nykyisin seurustelisi siinä missä ennenkin.

Minua myös ärsyttää tämä uutisointi siitä, miten "sinkkuilu on lisääntynyt" vain sillä perusteella, miten moni ihminen asuu yksin. Yksin asuminen ei kerro MITÄÄN MUUTA kuin sen, että asuu yksin. On muitakin parisuhteita kuin ne, missä asutaan yhdessä.

Jeesus että ärsyttää.
T: parisuhteessa oleva joka ei asu yhdessä eikä muuta yhteen. Kotileikkejä voi leikkiä nuoret ja kokemattomat tai perheenperustajat.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsiprojekti on saatu maaliin ja hölmöläinen jallitettua maksajan rooliin, ei miehelle ole enää tarvetta.

"Suomalaisesta avioerosta 2000-luvulla väitellyt Jouko Kiiski tutki väitöksessään 224 eronneen miehen ja 311 naisen käsityksiä ja kokemuksia avioerosta. Yleisimmiksi erosyiksi mainittiin läheisyyden puute, erilleen kasvu ja puolison itsenäistyminen. Naiset löysivät erosyitä miehiä enemmän, mikä tukee sitä havaintoa, että erohakemuksista länsimaissa noin 70–80 prosenttia jättää nainen.

Vaaranen selittää suurta prosentuaalista eroa.– Naiset ovat aktiivisempia. Heille henkilökohtainen onnellisuus merkitsee paljon. Monille miehille taas perheen koossa pysyminen on keskeinen arvo epäonnenkin hinnalla."

Kyse onkin siitä, että mies ei ole valmis pitämään suhdetta kasassa NAISEN ONNEN hinnalla. On tehty tutkimuksia siitä, että parisuhde ei tee naista onnelliseksi. Miksi mies ei siis lapset ja perheen pitääkseen ole valmis tekemään naistaan onnelliseksi?

Siksi koska se ei ole mahdollista.

Ainoa syy miksi parisuhde alun perin syntyi oli naisen tarve hankkia lapsia ja keskiluokkainen elämä. Nyt tavoitteet on saavutettu ja naista kiinnostaa enemmän erilaiset asiat johin ei ollut aikaa ruuhkavuosina.

Tähän aikaan sopii erilainen mies. Kenties kultturelli moottoripyörämatkustelija sen ahkeran remontti-peruspertin sijaan. Tai ei miestä ollenkaan.

Ihan samanlainen muutosprosessi kuin 20v->30v kun ensin sinkkuaikana kiinnosti menevät bilemiehet ja sitten se remontti-peruspertti, koska se sopi naisen tavoitteisiin paremmin.

Alunperin parisuhde syntyi sen perusteella, että nainen on omaisuuden osa, jonka miehet tarvitsevat saadakseen perillisiä=lapsia. Naisen haluja lapsiin tai parisuhteisiin ei olla kyselty vaan kyllä sen päätöksen suhteesta on omistaja eli isä / miespuolinen sukulainen ja tuleva aviomies. Vielä alkukantaisemmussa oloissa historian hämärissä naiset oli haluttu voimavara heimolle, sillä ainoastaan heidän kautta heimo pystyi lisääntymään ja valtaamaan elintilaa itselleen.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs todella fiksu brittinainen kertoi minulle hyvän analogian lentokoneessa joskus.

Mies on kuin laivan kapteeni, joka tarjoaa naiselle matkan kohti jotain parempaa. Miehen käytös todistaa kyvystä luovia laivaa, laiva miehen jo hankkimista resursseista jotka auttavat matkalla. Näiden yhdistelmä ratkaisee: hienon laivan kapteeni näyttää heti paremmalta, ja jos laiva on vaatimaton, pitää olla todella taitava kapteeni.

Vastahakoisesti myönsin että asia on näin. Mieluusti ajattelisin niin että mies ja nainen kiinnostuvat toisistaan ja haluavat yhdessä matkalle oli laiva sitten hieno tai vaatimaton. Mutta eihän se niin mene.

Sitä ennen olin kuvitellut että kelpaisin "omana itsenäni", koska en tajunnut ettei naiset ajattele niin. Ei naiselle mies ole sama kuin miehelle nainen. Nainen miettii itsensä kautta. Mitä hän saa ja haluaa. Harva mies on naisen silmissä mitään, mutta sitten kun on tarjottavaa, miehellä onkin arvoa.

Kyllä minusta on usein tuntunut että miehet on juuri halunneet minusta jotain, minulle ne miehet olisi kelvanneet "omana itsenään", jos sillä tarkoitetaan että halusin heistä seuraa.
Minusta haluttiin siis lähinnä seksiä ja jos haluttiin tavata, se olin minä joka maksaa sen miehen luo menon ja siellä olemisesta, esim. ruoista sitten maksetaan kuitenkin puoliksi.

Muutenkin naurettava väite että mies jalosti ei muka halua naisesta mitään vaan haluaa vain naisen jotenkin naisen itsensä vuoksi. Miehet haluaa kauniin naisen ja tältä kauniilta naiselta seksiä, siinä jo menee koko väite metsään. Usein jos edetään suhteessa niin naisesta tulee myös kotiorja, eli saadaan kodinhoitopalveluakin. 

Toki on niitäkin suhteita joissa näin ei käy, mutta naurattaa kun oikeasti esitetään että miehet niin jalomielisinä ja puhtoisin ajatuksin on järkyttyneet, kun naiset jopa saattaa haluta heistä jotain muutakin kuin heidän sohvalla makaavan "oman itsensä".

• ylös 24
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Herää kuitenkin kysymys, mitä naiset sitten palloilee noissa Fecen sinkkuryhmissä. Kun sielläkin olen nähnyt tätä samaa paasausta, ettei he edes etsi tai halua mitään. Joku tässä yhtälössä mättää.

Minusta on hauskaa saada muista sinkuista vertaistukea. Joidenkin miesten on noissa sinkkuryhmissä tosi vaikeaa ymmärtää sitä että kaikki sinkut ei hae seuraa, tai ainakaan mitään vakavaa seuraa.

Itse voisin “ottaa” miehen. Jos löytyisi joku ihana, kiltti, minusta ihmisenä kiinnostunut. Joka haluaisi viettää kanssani aikaa ihan vapaaehtoisesti ja olisi kiinnostunut samoista asioista/ omaisi samanlaiset elämänarvot. Joka olisi luotettava ja rehellinen. Miehet noissa sinkkuryhmissä huutaa tähän kohtaan “yksisarvinen, etsit yksisarvista”. Eli ilmeisesti ihan helvetin kohtuuttomia vaatimuksia.

Mutta minähän tosiaan pärjään ja VIIHDYN myös yksin. Maksan laskuni. Lapset olen tehnyt. On antoisa työ. Opiskelen. On ystäviä ja sukulaisia. Kivoja harrastuksia. Osaan pitää huolen itsestäni, lapsistani, kodistani, autostani. Jouduin paljon opettelemaan kun lasten isä lähti. Nykyään se ei edes harmita, koska sen myötä sain kasvaa näinkin onnelliseksi ja itsenäiseksi naiseksi. Olisin varmasti paljon onnettomampi liitossa lasteni isän kanssa. Lapsille ero oli toki rankka, mutta myös he ovat kasvamassa vahvoiksi ja itsenäisiksi ihmisiksi ja sen haluan heidän oppivankin. Että ketään ei tartte ottaa vierelle vain siksi etteikö muka yksin osaisi ja pärjäisi.

• ylös 21
  • alas 4
Vierailija

En tosiaan tarvitse miestä ja on vastenmielinen ajatuskin ottaa joku hengailemaan nurkkiin vain tarpeen vuoksi, kyseessä on kuitenkin ihminen eikä kodinkone.

Sen sijaan jos oikeasti haluaa miehen, sehän on paljon parempi, silloin ei olla yhdessä pakon vuoksi vaan koska oikeasti välittää jostakusta.
Voisin haluta miehen, jos sopiva osuisi kohdalle.

• ylös 19
  • alas 1

Kait tuos on jotaki perää… :o Harvalle naiselle kelpaa työtön mies, tai sellanen jolla ei oo tavotteita, vaikka oliski työelämäs. Miks nainen tyytys miehee, jolta ei saa mitää, ku voi olla yksin tai juosta niitte peräs, joista hyötyy? Mut kait toho löytyy myös muutama poikkeus. :)

• ylös 4
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-ohis

Nimim. Naimisissa 20v

*face palm*

Täysin mahdollista.

Tämä 80%mirhidtä keskitasoa rumempia perustuu siis amerikkalaisen deittipaldtan aineistoon. Miehet tykkää siteerata siitä tuota rumana pitämistä, mutta se unohdetaan mainita, että kyseiset naiset lähettivät viestejä myös rumimpana pitämilleen miehille. Miehet taas vain naisille, joita pitivät keskimääräistä kauniimpia. Miehet eivät viestitelleet rumimpina pitämilleen naisille ollenkaan. Ja näiden naisten saama viestimäärä oli 0.Ihan umimmksi rankatut miehetkin saivat naisten viesteistä yli 10%.

• ylös 23
  • alas 0

Sivut