Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen parikymppinen nainen, ja olen ollut loman ajan sukulaisperheenäidin luona. Tällä sukulaisella on kolme pientä lasta, ja nuorin vasta päiväkodissa. Minun tuloni takia nuorinkaan ei mene tällä viikolla päiväkotiin, ja kaksi koululaista on luonnollisesti kotona.

Minä siis teen lounaan ja välipalan ja ”viihdytän” lapsia. Pidän keittiön siistinä ym. Pidän siis huolta lapsista ja kodista yksin. Työpäivä matkoineen 7-17.

Au pairin taskuraha on tietääkseni yleensä noin 300 euroa kuukaudessa. Laskin, että viikossa se tekee 70 euroa.

Mietin vakavissani, että voisinko pyytää taskurahan palkkioksi. Kehtaisinko, olisiko se kohtuullista?

• ylös 13
  • alas 20

Sivut

Kommentit (38)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä sai sinut lähtemään tuonne "lomalle"?

Viihdyn kovasti. Ja onhan meillä aikuisten kesken viikonloppukin, kun sukulaisella on vapaata.

Ap

Vierailija

En pyytäisi, jos asiasta ei ole etukäteen keskusteltu. Sieltä varmaan voi lähteä pois halutessaan. 

• ylös 40
  • alas 1
Vierailija

Erikoista että huolehdit lapsista koko viikon yksin ja siitä ei sovittu mitenkään etukäteen.

• ylös 46
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En pyytäisi, jos asiasta ei ole etukäteen keskusteltu. Sieltä varmaan voi lähteä pois halutessaan. 

Olen eri mieltä.

On sovittu, että olen viikon lasten kanssa, ja se pitää.

Mutta palkkiosta ei ole puhuttu.

Ap

• ylös 3
  • alas 22
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä.

Ap

Eikö tuollaiset palkkiot pidä sopia etukäteen? 

• ylös 55
  • alas 0
Vierailija

Jos et ole sopinut palkkiosta etukäteen, et voi sitä oikein jälkikäteenkään alkaa pyytelemään.

• ylös 44
  • alas 1
Vierailija

Käy sääliksi ap:ta, hänellä menee viikko hukkaan lapsia kaitsiessa. Ja todella väärin, ettei saa siitä rahaa - koska jälkeenpäin sitä ei voi oikein pyytää. Mikä ihme sai hänet lähtemään tuollaiseen diiliin?

• ylös 23
  • alas 6
Vierailija

Tuliko pyyntö perheeltä viihdyttää lapsia ja tehdä heille lounas? Onko vanhemmat töissä ja vastuu lapsikatraasta sinulla.

Jos aloite tuli vanhempien aloitteesta, niin tietysti siitä maksetaan ja tuo 70€ on viikosta kyllä alakanttiin.

Itse vanhempana maksaisin reilusti enemmän, kun esim. lapset saavat olla kotona ja se tietenkin helpottaa elämää.

Vierailija

Minulle saisi maksaa 500 tuollaisesta viikosta, enkä tiedä, lähtisinkö sittenkään.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käy sääliksi ap:ta, hänellä menee viikko hukkaan lapsia kaitsiessa. Ja todella väärin, ettei saa siitä rahaa - koska jälkeenpäin sitä ei voi oikein pyytää. Mikä ihme sai hänet lähtemään tuollaiseen diiliin?

Millä tavalla menee hukkaan?

• ylös 10
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onhan se hukkaan heitettyä aikaa. Kuka tuollaista tekisi vapaaehtoisesti?

• ylös 5
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pyytäisi, jos asiasta ei ole etukäteen k
eskusteltu. Sieltä varmaan voi lähteä pois halutessaan. 

Olen eri mieltä.

Ap

Tottakai sinä kysyt voisivat maksaa matkakulut ja vähän taskurahaa, jos siltä tuntuu. Pitäisi olla rohkea ja uskaltaa. Tosin, jos vanhemmat ovat siinä luulossa, että haluat auttaa ja hoitaa lapsia, niin ei he varmasti osaa ehdottaa korvausta. Työ työnä ja loma lomana.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla hukkaan heitettyä aikaa? Yritä nyt selittää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla hukkaan heitettyä aikaa? Yritä nyt selittää.

Voisi käyttää ajan itsensä kehittämiseen tai kivojen asioiden tekemiseen, ja nyt on passissa lasten kanssa. Itsestään selvä asia.

Sivut