Vierailija

Juteltiin eilen työkaverin kanssa painonhallinnasta ja elämäntavoista yleensä. Kummallakin on ollut tarkoitus pudottaa painoa, ja juteltiin niitä näitä sitten siitä. Tuli puhe aamupaloista, ja työkaveri kysyi, mitä olin sinä aamuna syönyt aamupalaksi, ja mitä yleensä syön. Hän alkoi nauraa, että noillako se painoa lähtee laskuun! Siis ihan päin naamaa nauroi. Ja kyllä, pahoitin mieleni.

Ja mitä sitten kerroin syöväni? Kerroin, että kokoan leipälautaselle yleensä esim. porkkanaa, kurkkua, omenaa, riisikakkua (jonka päälle joskus laitan maapähkinävoita), sekä erilaisia hedelmiä. Paistan joskus kananmunan sesampöljyssä, niin siinä on makua eikä tarvitse laittaa suolaa. Jos en syö kananmunaa, otan yleensä soijajugurttia ja sen kanssa ruokalusikallisen pähkinäsekoitus-granolaa. Joskus syön puuroa, joskus tosi harvoin leipää. Tykkään että aamupala on värikäs ja raikas, muuten se tuntuu raskaalta syödä. Juon ison kupin kahvia, jossa on pieni tilkka kauramaitoa.

Mikä ihmeen vika näissä muka on?! Myönnän, että olen aloittelija tässä ja yritän todella saada elämäntaparemontin alkuun. Alkoi masentaa, kun ensimmäisen kerran asiasta ääneen puhun ja vastauksena on pilkkaa :(

• ylös 135
  • alas 8

Sivut

Kommentit (137)

Vierailija

Ihan sama mitä syö aamulla tai on syömättä, jos sillä pärjää. Kyse dieetissä on siitä, mitä pystyy noudattamaan loppuikänsä sekä kokonaiskalorimäärästä.

Aika kspäinen työkaveri sulla.

• ylös 211
  • alas 0
Vierailija

Ei ole mitään vikaa. Jotkut ihmiset tykkäävät kuittailla ja lytätä toisia muka huumorin varjolla.

Yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, ja jatkat vain omalla tielläsi 👍

• ylös 188
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No ilmiselvää on että tuolla aamupalalla paino ei putoa jos kerran tarvetta on pudottaa painoa. Ihan paska aamupala suoraan sanoen

• ylös 13
  • alas 201
Vierailija

Ihan hyvän aamiaisen (aamupala on kamala sana) rakennat. Lounaaksi sitten vaikka lautasellinen keittoa ja tuoresalaatti. Päivällisellä pala kanaa tai kalaa ja iso kasa kasviksia, eikä mitään kastikkeita, ehkä marjarahka jälkkäriksi.

Sitten paasto klo 18:00-8:00 välisen ajan.

• ylös 31
  • alas 80
Vierailija

Mä oon ollut laihiksella kaksi kuukautta ja just olen päässyt tavoitepainooni. Olen syönyt aamuisin 3 dl mustikoita, maustamatonta jogurttia ja mysliä.

• ylös 27
  • alas 4
Vierailija

Puuroa 2dl ja yksi ruisvoileipä kera becelin ja kevytjuuston sekä kinkun + kurkkua ja tomaattia = 4 pistettä eli suositeltava aamiainen =)

• ylös 9
  • alas 69
Vierailija

AAMUPALA: luumu
omena
kaurapuuroa
Profeel maitojuomaa
LOUNAS: tummaa riisiä
broilerpyöryköitä
kruunuvihanneksia
VÄLIPALA: -

PÄIVÄLLINEN: perunamuusia
paistettua kalaa
sienikastiketta
ILTAPALA: marjasmoothie

• ylös 8
  • alas 30
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvän aamiaisen (aamupala on kamala sana) rakennat. Lounaaksi sitten vaikka lautasellinen keittoa ja tuoresalaatti. Päivällisellä pala kanaa tai kalaa ja iso kasa kasviksia, eikä mitään kastikkeita, ehkä marjarahka jälkkäriksi.

Sitten paasto klo 18:00-8:00 välisen ajan.

Kolme ravitsevaa ateriaa ja kunnon välit - paino putosi ihan itsestään. Ei siis mitään väli-tai iltapaloja ja pitkä yöpaasto, muuta ei tarvita. Kokemusta on.

• ylös 31
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Puuroa 2dl ja yksi ruisvoileipä kera becelin ja kevytjuuston sekä kinkun + kurkkua ja tomaattia = 4 pistettä eli suositeltava aamiainen =)

Kevytjuustot ja becelit eivät ole ihmisravinnoksi kelpaavia.

• ylös 67
  • alas 36
Vierailija

Ihan hyvältä ja monipuoliselta aamupalalta toi kuulostaa. Mä syön yleensä aamupalaksi pari hedelmää, hapankaalia ja proteiinijuomaa. Söin aiemmin vaan hedelmiä ja hapankaalia, mutta niissä ei juurikaan ole proteiinia, joten lisäsin tuon proteiinijuoman joukkoon. Ja tiedän, että mun aamupala on aika omituinen... :)

• ylös 31
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
AAMUPALA: luumu
omena
kaurapuuroa
Profeel maitojuomaa
LOUNAS: tummaa riisiä
broilerpyöryköitä
kruunuvihanneksia
VÄLIPALA: -

PÄIVÄLLINEN: perunamuusia
paistettua kalaa
sienikastiketta
ILTAPALA: marjasmoothie

Tuo päivällinen voi olla hyvin kaloripitoinen. Muusiin moni laittaa maitoa ja voita, sienikastikkeeseen kermaa, jauhotettu kala paistetaan runsaassa rasvassa.

• ylös 6
  • alas 32
Vierailija

Aamiainen: 2 dl maustamatonta, rasvatonta jogurttia, puolikas omena tai kokonainen mandariini, 3 rkl mysliä (energiaa alle 380 kcal/100 g), 1 tl juoksevaa hunajaa
1,5 dl täysmehua, kahvi tai tee

Lounas
kasvissosekeitto, ohje neljälle: 100 g perunaa, 200 g porkkanaa, 100 g lanttua, puoli paprikaa, 100 g purjoa, valkosipulia, 7–8 dl kasvislientä, 1 dl ruoanvalmistuskermaa. Yksi annos 3,5 dl.
2 palaa täysjyväleipää, päällä tomaattia, salaatinlehti ja paprikaa, höystetty sitruunalla. Toiselle leivälle 0,5 tl margariinia ja 10 g täyslihaleikeittä
1 lasi rasvatonta piimää tai maitoa

Välipala

10 mantelia, mandariini
kahvi/tee ja lasi vettä

Päivällinen

salaatti: rapeaa salaattia, kurkkua, tomaattia, vihreitä papuja, maissia, omenaa ja savukalaa 100 g/annos,
1 tl oliivi- tai rypsiöljyä ja sitruunaa
1 viipale ruisleipää, päällä 1 tl margariinia ja vihanneksia
vettä

Iltapala

marja-raejuustorahka: 1 dl rahkaa (rasvaa alle 0,5 g/100 g) ja 0,5 dl raejuustoa (rasvaa alle 0,5 g/100 g) /annos, rasvatonta maitoa ja 1,5 dl marjoja
2 palaa hapankorppua ja 1 tl margariinia sekä vihanneksia päällä
tee tai kaloriton juoma

Aamusta iltaan 1400 kilokalorilla

• ylös 5
  • alas 38
Vierailija

Yksittäisellä ruualla ei ole niin väliä, voit syödä aamupalaksi vaikka kakkua ja paino laskee. Se on se kokonaisuus.

• ylös 80
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maapähkinävoissa on kyllä rutkasti kaloreita. Muuten ei kuulosta pahalta.

Tuskin AP sitä enempää laittaa kuin yleensä laitetaan levitettä. Samalla logiikalla voisi varoitella jostain Oivariinista :D

• ylös 73
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksittäisellä ruualla ei ole niin väliä, voit syödä aamupalaksi vaikka kakkua ja paino laskee. Se on se kokonaisuus.

Pitäis kyllä koittaa syödä terveellisesti että saa vitamiineja.

• ylös 4
  • alas 12

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.