Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten määritellään kotiäiti?

07.08.2006 |

Onko kotiäiti ainoastaan hän, joka on lapsiensa kanssa 24/7 eikä anna lapsiaan koskaan kenenkään ulkopuolisen (esim; lapsen kummi, isovanhemmat, lasten isä) hoitoon?

Saako kotiäiti joskus käydä harrastuksessa tai omaa aikaa?

Mikä tarve muilla ihmisillä on päättää kuka saa kotiäidin tittelin ja kuka ei? Arvostella toisten ihmisten kotiäitiyttä?

Pohdiskelin vain, koska eräässä keskustelussa, joku tyrmäsi sen, että olen kotiäiti.

Tarjoan lapsille monipuolista kotihoitoa (askarrellaan, loruillaan, lauletaan, leikitään, pelataan, retkeillään, käydään puistoissa, tutustutaan uusiin paikkoihin pk-seudulla, ulkoillaan, käydään leffoissa, näyttelyissä, uimassa, tehdään kotitöitä yhdessä, opiskellaan asioita (esim luonnonkukkien nimiä jne), tavataan ystäviä ja lapsilla myös leikkikavereita paljon jne.. Voisin siis väittää, että lapsiemme arki on paljon mukavampaa ja värikkäämpää, kuin jos olisivat tarhassa. (Olen muuten ollut päiväkodeissa päiväkotiapulaisena, joten tiedän suunnilleen minkalaisia päivät siellä ovat).

Btw oltiin 1kk 1vko lomalla ja lapset eivät ole sinä aikana nähneet hyvin läheisiä ja rakkaita isovanhempia, joten ovat tänään siellä. Ai miten kamalaa, enhän mä voi olla kotiäiti, kun lapset ovat anoppilassa....

Onhan mulla täällä tuo kissa. Ehkä mä olen oman kissan omaishoitaja, kissa kun on kotikissa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä senkin jälkeen kun hoitovapaa on loppunut ja nuorin lapsi täyttänyt 3 vuotta. Kaikki muut ovat erilaisilla hoitovapailla olevia äitejä :-) T. Neljän äiti

Vierailija
2/9 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

atii muilta myös samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en ole työelämässä. Lapseni on yli 3 v ja käy 2 kertaa viikossa päiväkodissa lyhyehkön päivän virikehoidossa. Suurimman osan viikosta on kuitenkin siis kotona enkä minä ole edes työkkärissä kirjoilla joten en suostu luopumaan kotiäiti-tittelistä :-) Mulle on aivan sama jos joku muu ei mua kotiäitinä pidä.

Vierailija
4/9 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin hoitamaan lastansa x-ajaksi. Eli esm. äitiysloman ajan nainen on kotiäiti, tai hoitovapaan ajan. Eli suurin osa hänen päivästään kuluu siis kotona lasten kanssa (harrastaa sitten tai ei mitään muuta elämässään). Eli ihminen joka on lasten vuoksi jättäytynyt toistaiseksi työelämästä. Siinä sen kummempaa.

Vierailija
5/9 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jäänyt pois töistä ollakseni lasteni (yli3v) kanssa jälleen kotona,

mutta olen työkkärisä kirjoilla,

eli olen samalla työtön!!!

mielestäni olisi hölmöä jättää liiton rahani käyttämättä, sillä olenhan sinne maksanut useamman vuoden jäsenmaksua!!!

Vierailija
6/9 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa käsittää.. Yritätkö jotenkin pönkittää omaa egoasi ja omatuntoasi?? Vai mikä sua vaivaa?

Tämä oli siis stellalle.

Vierailija
7/9 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä en jaksa käsittää.. Yritätkö jotenkin pönkittää omaa egoasi ja omatuntoasi?? Vai mikä sua vaivaa?

Tämä oli siis stellalle.

Vierailija
8/9 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelut ovat päättymässä ja töistä ei ole tietoa. Lapset jo koulussa ja eskarissa eli siis osan päivää poissa kotoa joka tapauksessa. Mikä siis olen? työtön? kotiäiti? vai työtön kotiäiti?

Vierailija
9/9 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu niin hölmöiltä nää joidenkin omat määritelmät että ei saa olla hoitovapaalla tai äitiyslomalla että " ansaitsee" kotiäidin nimikkeen.