Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsetseeni-kielestä ei löydy opetusmateriaalia

Vierailija
14.02.2021 |

Olisi kiinnostusta lähteä vähän pintapuolisesti tutustumaan ko.kieleen mutta on niin vähän käytetty kieli ettei oikein löydy materiaalia. Jos jollakulla on joku linkki antaa niin olisi kiva.

Ja joo sama kielihullu täällä joka on aiemminkin näitä kieliin liittyviä aloituksia tehnyt.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up up! Kiinnostaisi kovasti itseänikin, terv. toinen kielifriikki :)

Jos ap satut vielä vilkaisemaan tätä ketjua, kerro toki lisää kiinnostuksestasi kielten suhteen, mahtavaa löytää hengenheimolaisia.

Kieliä, joita en ole vielä lainkaan opiskellut, mutta jotka tällä hetkellä erityisesti houkuttelevat, ois mm. juuri mainitun tšetšeenin lisäksi kazakki ja georgia.

Vierailija
2/5 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos muitakin kielistä innostuneita löytäisi paikalle, olisi kiva jakaa huomioita ja vinkkejä ja ylipäätään jutella aiheesta. :)

Joskus koen vähän turhauttavaksi sen, että jos oma kiinnostuksenkohde tulee jostain syystä esille seurassa, moni tulkitsee asian niin, että ainoa tavoiteltava asia on kiinnostuksen mittaaminen jotenkin luvuilla; montaako kieltä puhut sujuvasti, hallitsetko sanaston täysin (“miten tämä sanotaan kielellä x?”), voisitko työskennellä ko. kielen tulkkina tai kääntäjänä. Eikä siinä mitään, olen varmasti samanlainen muiden kiinnostuksenkohteiden suhteen sitä itse tajuamatta, mutta harmittaa kun pelkälle innostukselle, kiinnostukselle, asiasta nauttimisille ja opin- ja tiedonhalulle ei anneta arvoa, kaiken tulisi olla vain mitattavaa “suorittamista”. Kun ainakin allekirjoittanut saa valtavasti iloa kaiken maailman nippelitietojen selvittämisestä, asioista ja yksityiskohdista, jotka eivät välttämättä ainakaan sellaisenaan päädy koskaan hyötykäyttöön (muuten kuin mahdollisesti osana paljon isompaa kokonaisuutta). Harrastus siis vain puhtaasta harrastamisen ilosta, ei tarvetta päteä; oppiminen on ikään kuin sivubonus. Tavoittaakohan joku, mitä haen? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! :)

Vierailija
4/5 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/5 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RK kirjoitti:

Tai jos muitakin kielistä innostuneita löytäisi paikalle, olisi kiva jakaa huomioita ja vinkkejä ja ylipäätään jutella aiheesta. :)

Joskus koen vähän turhauttavaksi sen, että jos oma kiinnostuksenkohde tulee jostain syystä esille seurassa, moni tulkitsee asian niin, että ainoa tavoiteltava asia on kiinnostuksen mittaaminen jotenkin luvuilla; montaako kieltä puhut sujuvasti, hallitsetko sanaston täysin (“miten tämä sanotaan kielellä x?”), voisitko työskennellä ko. kielen tulkkina tai kääntäjänä. Eikä siinä mitään, olen varmasti samanlainen muiden kiinnostuksenkohteiden suhteen sitä itse tajuamatta, mutta harmittaa kun pelkälle innostukselle, kiinnostukselle, asiasta nauttimisille ja opin- ja tiedonhalulle ei anneta arvoa, kaiken tulisi olla vain mitattavaa “suorittamista”. Kun ainakin allekirjoittanut saa valtavasti iloa kaiken maailman nippelitietojen selvittämisestä, asioista ja yksityiskohdista, jotka eivät välttämättä ainakaan sellaisenaan päädy koskaan hyötykäyttöön (muuten kuin mahdollisesti osana paljon isompaa kokonaisuutta). Harrastus siis vain puhtaasta harrastamisen ilosta, ei tarvetta päteä; oppiminen on ikään kuin sivubonus. Tavoittaakohan joku, mitä haen? :D

Oon kyllä kieltämättä samaa mieltä tuosta että kieltenopiskelijoille annetaan arvoa usein vain osaamisesta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi