Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polttomoottoreiden valmistus ja bensa-autoilu loppuu

Vierailija
12.02.2021 |

Näin käy, mutta koska meitä köyhiäkin on, bensa-autoilla on kysyntää vielä kauan tuonkin jälkeen. https://www.iltalehti.fi/talous/a/f6621ba2-72a0-49b0-bc19-eb1ae0b0d9ed

Kommentit (45235)

Vierailija
3821/45235 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öljy loppuu, ei sitä bensaakaan saa. Öljylle nyt vain on keksittävä vaihtoehto. Pakko mikä pakko.

Vety, metaani, biodiesel, biokaasu, etanoli. Siinä muutamia vaihtoehtoja.

Meinasit sitten voidella moottorit vedyllä. On se kova.

Jäteoljystä voidaan tehdä uutta moottoriöljyä loputtomiin.

Ja kuivasumppujärjestelmällä voiteluöljyn määrä voidaan minimoida.

Vierailija
3822/45235 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öljy loppuu, ei sitä bensaakaan saa. Öljylle nyt vain on keksittävä vaihtoehto. Pakko mikä pakko.

Vety, metaani, biodiesel, biokaasu, etanoli. Siinä muutamia vaihtoehtoja.

Meinasit sitten voidella moottorit vedyllä. On se kova.

Munavoi on parasta voitelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3823/45235 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin autoetuautoon kun otin sähköauton. Ei paljon haittaa nuo väitetyt akkujen kulumiset yms. Veroetuakin tulee 150 € / kk. Olen ollut ratkaisuun tyytyväinen ja yllättävän helppoa on ainakin toistaiseksi ollut sähköautoilu. Ei tarvitse kädet likaisena tankata autoa huoltoasemilla, riittää kun muutaman päivän välein laittaa auton yöksi kotona latautumaan. Pitkillä matkoillakin on aina löytynyt vapaa latauspistoke jos tarvitsee ladata nopeasti. Siinä ajassa kun käy vessassa ja kahvilla tulee latausta n. 80 % pikalatauspisteessä.

Mitä sä siellä huoltoasemalla nuohoat? Eikö ne sun pikkukätöset mene likaiseksi siitä töpselin laitosta. Mä tankkaan mun auton 5 minuutissa ja sitten sillä pääsee taas 1200km. Ja en ole huomannut lompakossa tyhjyyttä.

Montako kertaa elämässäsi olet ajanut 1200 km pysähtymättä, ja millä tapaa elämäsi olisi huonompi jos et olisi pystynyt tekemään niin vaan joutunut pitämään 2-3 taukoa matkalla?

Noin kerran vuodessa. Tokihan silloin voisi vuokrata dieseliauton, mutta ihan rahanhaaskausta sekin. Matka on tylsä, joten se tehdään mahdollisimman tehokkaasti. En minä halua jonotella latausasemalle ja sitten pitää autoa latauksessa tunnin pari. 

No eipä sellaista tarvitse tehdäkään. Yhteensä latausaikaa matkalla tulee tuon verran, mutta saman verran menee taukoihin ihan millä tahansa autolla.

Vierailija
3824/45235 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin autoetuautoon kun otin sähköauton. Ei paljon haittaa nuo väitetyt akkujen kulumiset yms. Veroetuakin tulee 150 € / kk. Olen ollut ratkaisuun tyytyväinen ja yllättävän helppoa on ainakin toistaiseksi ollut sähköautoilu. Ei tarvitse kädet likaisena tankata autoa huoltoasemilla, riittää kun muutaman päivän välein laittaa auton yöksi kotona latautumaan. Pitkillä matkoillakin on aina löytynyt vapaa latauspistoke jos tarvitsee ladata nopeasti. Siinä ajassa kun käy vessassa ja kahvilla tulee latausta n. 80 % pikalatauspisteessä.

Mitä sä siellä huoltoasemalla nuohoat? Eikö ne sun pikkukätöset mene likaiseksi siitä töpselin laitosta. Mä tankkaan mun auton 5 minuutissa ja sitten sillä pääsee taas 1200km. Ja en ole huomannut lompakossa tyhjyyttä.

Montako kertaa elämässäsi olet ajanut 1200 km pysähtymättä, ja millä tapaa elämäsi olisi huonompi jos et olisi pystynyt tekemään niin vaan joutunut pitämään 2-3 taukoa matkalla?

Noin kerran vuodessa. Tokihan silloin voisi vuokrata dieseliauton, mutta ihan rahanhaaskausta sekin. Matka on tylsä, joten se tehdään mahdollisimman tehokkaasti. En minä halua jonotella latausasemalle ja sitten pitää autoa latauksessa tunnin pari. 

No eipä sellaista tarvitse tehdäkään. Yhteensä latausaikaa matkalla tulee tuon verran, mutta saman verran menee taukoihin ihan millä tahansa autolla.

riippuu siitä haluaako notkua jossain apc-asemalla muutaman tunnin.

Vierailija
3825/45235 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa menee. Luulet vaan niin.

Vierailija
3826/45235 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse luulla kun voi tehdä. Tai katsoa miten muut tekivät.

Vierailija
3827/45235 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

internetistäkään ei pitänyt tulla koskaan mitään suurempaa, tai tekstiviesteistä.

Monikohan tän ketjun arvostelijoista itse ajanut sähköautolla  ? 

Minä en ole, joten en osaa sanoa mitään,mutta speksien mukaan tuollaiset sopii jo lähes kaikille.

Harvat ajelee niin pitkää matkaa että ei sopis. Ja tietääkseni suurimmalla osalla sähköt myös kotona ,jos autopaikkakin.

Vierailija
3828/45235 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Afrikka ja Intia alkaa käyttää sähköautoja? Ehkä joskus vuonna 2150.

Afrikan maissa on todella vähän autoja, Moottoripyörät on paljon yleisempiä (bodaboda) ja koska vanhoja käytettyjä moottoripyöriä ei ole, käytettyjen markkinoilla ei juuri ole vanhoja ajoneuvoja. Autot ja Moottoripyörät ovat aika uusia intialaisia, kiinalaisia ja japanilaisia. Nyt markkinoille on jo tulossa edullisia sähköisiä vaihtoehtoja joten seuraavaksi siirrytään suoraan niihin.

Olet siis tässä asiassa ihan väärässä ja se osoittaa että et tiedä asiasta yhtään mitään.

Vierailija
3829/45235 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse luulla kun voi tehdä. Tai katsoa miten muut tekivät.

Jos on paljon tekijöitä jonossa, voi omaa tekemistä joutua odottamaan ensin pitkään.

Vierailija
3830/45235 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus, että ihmkset ei ymmärrä, että fossiiliset polttoaineet loppuvat yksityiskäytöstä aika pian. 2035 ei enää ajella yksityisajoja bensalla.

Mitään korvaavaa ei tule tilalle, nykymuotoisen autoilun ja lentämisen on vaan loputtava. Yli 70 prosenttia maailmassa kulutettavasta energiasta on peräisin fossiilisista lähteistä. Lopuista 30% suurin osa on ydinvoimaa.

Maapallon mineraalit eivät riitä rakentamaan vastaavaa määrää uusiutuvaa energiaa, joten edessä on nykyisen sivilisaation totaalinen uudelleen järjestys.

Mielenkiintoinen asetelma tulee myös maailmanpolitiikassa, kun Amerikat jäävät eristyksiin merien toiselle puolen.

Vierailija
3831/45235 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...2035 ei enää ajella yksityisajoja bensalla...

Niinkö luulet? Oikeasti? 

Vierailija
3832/45235 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö luulet? Oikeasti? 

Ainakaan kukaan, joka on edes vähän järjissään ei osta uutta fossiiliauto 2030-luvulla, kun 2050 astuu voimaan käyttökielto EU:n suunnitelmien mukaan.

Vierailija
3833/45235 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautot pitää kieltää. Ne päästävät moninkertaisesti verrattuna polttomoottoriautoihin. Pelkkä akun valmistus tuottaat yli 20 kertaa enemmän päästöjä kuin polttomoottoriauto miljoonan kilometrin ajossa.

Vierailija
3834/45235 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautot ovat USA:n demokraattien huijaus, että Trumpia ei valittaisi uudestaan

Vierailija
3835/45235 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot pitää kieltää. Ne päästävät moninkertaisesti verrattuna polttomoottoriautoihin. Pelkkä akun valmistus tuottaat yli 20 kertaa enemmän päästöjä kuin polttomoottoriauto miljoonan kilometrin ajossa.

Mennyvittuun

Vierailija
3836/45235 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista järkevintä olisi lopettaa kokonaan uusien autojen valmistus ja ajaa vanhat loppuun. Tai ainakin vähentää uusien autojen valmistusta huomattavasti.

Vierailija
3837/45235 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö luulet? Oikeasti? 

Ainakaan kukaan, joka on edes vähän järjissään ei osta uutta fossiiliauto 2030-luvulla, kun 2050 astuu voimaan käyttökielto EU:n suunnitelmien mukaan.

Synteettisellä bensiinillä ajavat jota tehdään hiilidioksidista.

Vierailija
3838/45235 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus, että ihmkset ei ymmärrä, että fossiiliset polttoaineet loppuvat yksityiskäytöstä aika pian. 2035 ei enää ajella yksityisajoja bensalla.

Kivihiiltä riittää sadoiksi vuosiksi, jos sitä halutaan käyttää. Kivihiilestä voi myös valmistaa bensiiniä, kuten Hitlerin Saksassa tehtiin 2. maailmansodan aikaan sotataloudessa ja omien öljyvarojen puutteessa.

Hinta vaan on toistaiseksi niin kallista, ettei kannata. Toisin sanoen öljy on vielä niin halpaa.

Vierailija
3839/45235 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö luulet? Oikeasti? 

Siihen on vielä kymmenen vuotta. Ihmiskunta voi tukehtua ilmastomuutoksen takia Siperian sulavasta ikijäästä vapautuvaan metaaniin jo ennen sitä.

Vierailija
3840/45235 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö luulet? Oikeasti? 

Synteettisellä bensiinillä ajavat jota tehdään hiilidioksidista.

Dinosaurusten kasvatusta pitäisi lisätä, niin saataisiin uutta "dinomehua".