Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija
Poiminta

Näin käy, mutta koska meitä köyhiäkin on, bensa-autoilla on kysyntää vielä kauan tuonkin jälkeen.

https://www.iltalehti.fi/talous/a/f6621ba2-72a0-49b0-bc19-eb1ae0b0d9ed

  • ylös 301
  • alas 48

Sivut

Kommentit (4680)

Vierailija

Koskahan Suomeen aletaan rakentaa sitä infraa, jota sähköautot tarvitsevat? Huoltoasemille tarvitaan paljon latauspisteitä, jos lataaminen kestää vaikka 30 min ja sitä pitää tehdä 200 kilometrin välein, voipi mennä iso osa matka-ajasta pistokepaikalle jonotellessa.

  • ylös 750
  • alas 42
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Eliitti on täysin vieraantunut reaalimaailmasta ja tavallisten ihmisten elämästä, heillä kun on yhteiskunnan tai yrityksen tarjoamat työsuhdeautot, niin eivät osaa edes kuvitella kuinka vähän tavallisella ihmisellä on varaa laittaa autoon.

Halpoja sähköautoja ei ole eikä tule koskaan olemaankaan. Tavallinen kansa ajaa nyt ja tulevaisuudessa bensalla samalla kun eliitti ajaa ilmaisilla sähköautoilla.

  • ylös 979
  • alas 70
Vierailija

Juuri siksi en missään tapauksessa aio vaihtaa autoa vielä pitkään aikaan, vaan päästelen tuolla vanhalla dieselprutkulla niin pitkään kuin se käy ja kukkuu.

  • ylös 422
  • alas 16
Vierailija

Täällä hölmölässä aletaan vihervasemmisto hallituksen ideoimana lisäämään kaasutankkausasemia, vaikka autonvalmistajat eivät enään kehitä kaasuhenkilöautoja. Ainoastaan Skoda näitä vielä myy.
Haluatko sinä laittaa nykyiseen autoosi kaasusäiliön takakonttiin, kuten vihervasemmisto hallitus tätä haluaa?

  • ylös 315
  • alas 75
Vierailija

Bioetanolia saadaan jätteistä, mutta sehän on liian helppoa ja kotimaista ja halvalla lähes päästötöntä autoilua.
Ei varmaan tehtailla ole päättäjiä omistajissa.

  • ylös 465
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä bensanmyynti kielletään, sillähän niistä bensa-autoista päästään.

En vain ymmärrä tätä sähköautouskontoa. Tuntuu tärkeintä ei ole päästöt tai ympäristö vaan juuri sähköautot. Akkumetalleihin liittyy paljon päästöjä ja valtapolitiikkaa. Kiinan valta tulee kasvamaan huomattavasti.

Itse pitäisin hyvänä vaihtoehtona biopolttoaineita ja synteettisiä polttoaineita. Niille on jakeluverkosto valmiina, käyvät suurimpaan osaan polttomoottoriautoista sellaisenaan. Niissä olisi myös suomalaisilla yrityksillä paljon osaamista ja menestysmahdollisuuksia.

En vain ymmärrä mikä näissä asioissa saa suomalaiset puolueet niin raivoisasti ajamaan juuri sähköautoilua.

  • ylös 808
  • alas 23
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä bensanmyynti kielletään, sillähän niistä bensa-autoista päästään.

Eiköhän sitä Venäjältä tai Ruotsista saa niille ketkä lähellä :D

  • ylös 116
  • alas 4
Vierailija

En ymmärrä tätä kiimaa polttomoottoreita vastaan koska ei se ole sen moottorin vika jos ei sinne laiteta biopohjaista poltettavaa.

Biokaasua saa ihan kaikesta mikä mätänee ja sitä mädätettävää on paljon.

  • ylös 509
  • alas 14
Assburger

Vierailija kirjoitti:
Bioetanolia saadaan jätteistä, mutta sehän on liian helppoa ja kotimaista ja halvalla lähes päästötöntä autoilua.
Ei varmaan tehtailla ole päättäjiä omistajissa.

Kuinka paljon tuota jätepohjaista bioetanolia voidaan tuottaa ja millaisella kannattavuudella ja energiataseella?

Yleensäottaen etanolin tuottaminen vie enemmän energiaa kuin sen polttamisesta saadaan, jolloin etanoli on vain energian varastointitapa, toki hyvin moottoripolttoaineena toimiva sellainen.
Kovalla pakkasella tosin ainakin tavanomainen bensa-auto on vaikeuksissaetanolin kanssa.

  • ylös 58
  • alas 38
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Bioetanolia saadaan jätteistä, mutta sehän on liian helppoa ja kotimaista ja halvalla lähes päästötöntä autoilua.
Ei varmaan tehtailla ole päättäjiä omistajissa.

Ei ole 'seksikästä' eikä autonvalmistajien tukemaa. Poliitikoille ja varsinkaan vihreille ei koskaan kelpaa helppo, edullinen ratkaisu jos se on kotimainen. Sillä kun ei pääse pätemään kansainvälisissä konferensseissa.

  • ylös 341
  • alas 16
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eliitti on täysin vieraantunut reaalimaailmasta ja tavallisten ihmisten elämästä, heillä kun on yhteiskunnan tai yrityksen tarjoamat työsuhdeautot, niin eivät osaa edes kuvitella kuinka vähän tavallisella ihmisellä on varaa laittaa autoon.

Halpoja sähköautoja ei ole eikä tule koskaan olemaankaan. Tavallinen kansa ajaa nyt ja tulevaisuudessa bensalla samalla kun eliitti ajaa ilmaisilla sähköautoilla.


Tässä olisi hyvä markkinarako euripidisille, alkuperäisille suomalaisille. Perustaa sähköautotehdas. Nykyiset siperiantaustaiset helppoheikit te-tston kahvinkeittokursseineen voisi majoittaa jonnekin reservaattiin työllistämään itseään te-tanttoineen.

Vakavasti puhuen, mitä sähköautoon tarvitaan? Romumetallista voisi ainakin osittain työstää ja hitsata korit? Aurinkokennolataus voisi toimia ainakin kesäaikaan. Kennojenkin hinta tippuu koko ajan.

  • ylös 25
  • alas 84
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä kiimaa polttomoottoreita vastaan koska ei se ole sen moottorin vika jos ei sinne laiteta biopohjaista poltettavaa.

Biokaasua saa ihan kaikesta mikä mätänee ja sitä mädätettävää on paljon.


Liian järkevä ja toimiva ratkaisu. Jos joku kaikesta huolimatta yrittää edistää sitä, täytyy se vähintään sitten verottaa kuoliaaksi.
Mikään, siis mikään ei saa uhata pyhän sähköauton tulevaisuutta.

  • ylös 288
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliitti on täysin vieraantunut reaalimaailmasta ja tavallisten ihmisten elämästä, heillä kun on yhteiskunnan tai yrityksen tarjoamat työsuhdeautot, niin eivät osaa edes kuvitella kuinka vähän tavallisella ihmisellä on varaa laittaa autoon.

Halpoja sähköautoja ei ole eikä tule koskaan olemaankaan. Tavallinen kansa ajaa nyt ja tulevaisuudessa bensalla samalla kun eliitti ajaa ilmaisilla sähköautoilla.


Tässä olisi hyvä markkinarako euripidisille, alkuperäisille suomalaisille. Perustaa sähköautotehdas. Nykyiset siperiantaustaiset helppoheikit te-tston kahvinkeittokursseineen voisi majoittaa jonnekin reservaattiin työllistämään itseään te-tanttoineen.

Vakavasti puhuen, mitä sähköautoon tarvitaan? Romumetallista voisi ainakin osittain työstää ja hitsata korit? Aurinkokennolataus voisi toimia ainakin kesäaikaan. Kennojenkin hinta tippuu koko ajan.


Verotettaisiin kuoliaaksi. Suomalaisille on kiellettyä tarjota edullisia liikkumisratkaisuja.

  • ylös 205
  • alas 9

Sivut

Sisältö jatkuu mainoksen alla