Vierailija
Poiminta

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

• ylös 1.4k
  • alas 34

Sivut

Kommentit (1102)

Vierailija

Muistan sen järkytyksen, kun 12-vuotiaana tajusin, että opettajatkin voivat polttaa tupakkaa. Olin pitänyt itsestään selvyytenä, ettei opettaja voi tehdä mitään paheellista, mutta sitten näin ala-asteen luokanopettajani tupakalla ja järkytyin perin juurin. :D

• ylös 1.4k
  • alas 3
Vierailija

Luulin ehkä 10-vuotiaaksi asti että lääkärit eivät voi sairastua. Järkytyin kun vakituisen lääkärini tilalla olikin sijainen joka ilmoitti että oma lääkärini on sairastumisen vuoksi poissa.

• ylös 980
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mummuni surkutteli flyygelimme äärellä eräänä iltana uudenvuoden aattona "Tästä tulee kyllä kamala vuosi" (oli menettänyt puolisonsa niihin aikoihin)

Minä 3-vuotiaan aivoillani käsitin, että siellä flyygelin alla asuu joku kamala hirviö nimeltä Vuosi. Pelkäsin sitä ainakin kouluikään saakka, kunnes flyygelimme myytiin.

• ylös 1.2k
  • alas 29
Vierailija

Kuvittelin aivan liian pitkään, että kaikista voi tulla musiikkineroja, kunhan vain harjoittelevat tarpeeksi.

• ylös 539
  • alas 28
Vierailija

En tule koskaan kelpaamaan romanttisessa mielessä kenellekään naiselle, josta olen kiinnostunut. Enkä todellakaan tavoittele kuuta taivaalta.

• ylös 131
  • alas 393
Vierailija

Mä luulin, että kaikki mummot ja papat nukkuu eri vuoteissa. Mun isovanhempani nukkuivat ja toisessa mummolassa taas pappa meni aina silloin nukkumaan kammariin, kun minä olin siellä yötä. En muista yhtään missä vaiheessa tajusin, että ei vanheneminen tarkoita, että muutetaan eri sänkyyn. 
Eräs tuttavani taas luuli, että kaikki isät pahoinpitelevät lapsiaan :(

• ylös 938
  • alas 11
Vierailija

Että ihmiset luulevat, että muiden tunteilla pelaaminen on ihan yleistä ja normaalia.

Kun itse on hyvin suoraluontoinen, niin kaikki sellainen herättää yökkäysrefleksin.

• ylös 422
  • alas 23
Vierailija

Että parisuhteen ei kuulu olla työtä. Näin virheellisesti sanotaan, ja minähän tein työtä itseni eteen. Vuosikymmen myöhemmin selvisi, että omalla työlläni, eli peiliinkatsomisella, olin mahdollistanut miehen henkisen pahoinpitelyn.

• ylös 650
  • alas 35
Vierailija

Että tv-sarjoja ei oikeasti näytellä kenenkään kotona oikeissa huoneissa, vaan ne on lavasteita.

• ylös 791
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muistan sen järkytyksen, kun 12-vuotiaana tajusin, että opettajatkin voivat polttaa tupakkaa. Olin pitänyt itsestään selvyytenä, ettei opettaja voi tehdä mitään paheellista, mutta sitten näin ala-asteen luokanopettajani tupakalla ja järkytyin perin juurin. :D

Sama! Itse asiassa mulle vielä aikuisiällä tupakkaa polttava ja viiniä - muuallakin kuin ehtoollisella - juova pappi oli järkytys. Tää on kyllä mukavin tapaamani pappi ja kyllä hänellä muuten kristilliset arvot oli, mutta "Jeesuskin joi viiniä", eikä muuten juonutkaan muuta alkoholia kuin viiniä. 

• ylös 372
  • alas 9
Vierailija

Vasta nelikymppisenä aloin tajuta että osa ihmisistä on narsisteja ja psykopaatteja.

Siis tuntemistani ihmisistä. Toki nuo termit tiesin.

• ylös 608
  • alas 40
Vierailija

Luulin, että kaikkien on pakko äänestää samaa puoluetta ja kuulua samaan uskontoon ja myös lukea samaan ammattiin kuin omat vanhemmat.

• ylös 365
  • alas 22
Vierailija

Epävakaa isä alisti ja hyväksikäytti. No aikuisena suhteissa en osannut pitää puoliani yhtään. En sitten yhtään.
Se veti puoleeni hyväksikäyttäjiä, jotka koki oikeudekseen vahingoittaa minua lisää.
En osannut olla vastaamatta kun puhelin soi. Vastaamatta jättäminen ei ollut vaihtoehto.
Nyt vanhana ja traumatisoituneena vihaan entistä itseäni joka ei osannut puolustautua.

• ylös 561
  • alas 16
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se etttä suomessa tuleee lama aikoja lama aikojen peräään.

Taii ehkä se on vääärin ilmaistu. Oikeammmin olisi ilmaistu etttä suomen talous on niiin pieni että siinä suhteessa heilahduksetkin ovat niiin suuria.

Muttta kyllähän se tietysti etttä pappa on hiiitolasta kotoisin ja taistellut sodissa suomen puolesta niiin tekee sen että siiinä on se side sitäkin kautta puolustaaa sitä hyvinvointia ja arvoja mitä meillllä tääällä on. Ja myöös se että on koko ikänsä kasvanut tääällä.

• ylös 20
  • alas 69
Vierailija

Itse kuvittelin lapsena, että kukaan ei voi päättää omaa ammattiaan itse vaan että se on jotenkin ennalta määrättyä ja joku vaan joutuu telkkariin kertomaan säästä ja jonkun toisen on pakko olla tylsä poliitikko.

Tämä kuvitelma oli oikeasti niin vahva, että olin liki kolmekymppinen kun tajusin että ei hlvetti minäkin olisin voinut mennä lukioon ja pyrkiä sitten yliopistoon farmasiaa lukemaan eikä sitä olisi kukaan/mikään estänyt :-(

• ylös 706
  • alas 31
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Epävakaa isä alisti ja hyväksikäytti. No aikuisena suhteissa en osannut pitää puoliani yhtään. En sitten yhtään.
Se veti puoleeni hyväksikäyttäjiä, jotka koki oikeudekseen vahingoittaa minua lisää.
En osannut olla vastaamatta kun puhelin soi. Vastaamatta jättäminen ei ollut vaihtoehto.
Nyt vanhana ja traumatisoituneena vihaan entistä itseäni joka ei osannut puolustautua.

SUomesssa on ollut niiin kovat ajat etttä ihmiset ei ole oppineeet käsittelemäään tunteitaaan välttämätttä. Minun onnekseni papppani joka selvisi sodista oli ääärimmäisen rauhallinen. Äitini äiti eli mummoni kuoli äitini ollessa lapsi ja äitini huolehti koko lapsikatraaasta lapsuuuudedesta lähtien ja on tehhnyt töiä aboy 50 vuottta elämässsääään.

• ylös 46
  • alas 113

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.