Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen päättänyt hyväksyä, että olen masentunut alkoholisti ja että kuolen alle keski-ikäisenä

Vierailija
17.01.2021 |

En ole oikein koskaan halunnut mitään elämältä, kaikki yrittämiset on ollut pelkkää esitystä. Mikään ura ei ole ikinä kiinnostanut, mikään mies ei ole kiinnostanut, lasten teko ei kiinnosta. Masennus ei johdu alkoholista sillä olin jo lapsena masentunut, ja vasta kun 15 vuotiaana vedin ekat kännit, huomasin että ensimmäistä kertaa olikin ihan kiva olo, kuin kaikki olisikin ihan hyvin!

Miksi minun pitäisi lopettaa juominen ja kärvistellä masentuneena ilotonta ahdistunutta elämää satavuotiaaksi, jos voin juoda ja kokea edes osan ajasta sitä tunnetta että kaikki onkin ihan hyvin? Kumpi on tärkeämpää, elämän pituus vai sen laatu?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäpä ei tässä pakkotehäjaollailoinenjasosiaalinenurheiluhullu- yhteiskunnassa ei tahdota nähdä.

Vierailija
2/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko kaikki ihmiset oikeasti masentuneita ja ahdistuneita ja vaan esittää että kiinnostaa fitness, pariutuminen, lapset, ulkonäkö yms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen rahoilla dokaat?

Vierailija
4/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin jännä että ylipainoon asti ruoan naamaan mättäminen on bodyposia ja sitä ei saa kritisoida. Miksei juominen saa samaa yleistä hyväksyntää?

Vierailija
5/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin jännä että ylipainoon asti ruoan naamaan mättäminen on bodyposia ja sitä ei saa kritisoida. Miksei juominen saa samaa yleistä hyväksyntää?

Niin. Kuitenkin täysin laillinen aine, eikä mikään laki kiellä juomasta itteään kuoliaaksi. Edes raskaana juominen ei ole laitonta. Miksi sitä pitäisi siis paheksua, jos joku haluaa olla juoppo?

Vierailija
6/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas Vauvafoorumilla laadukkaat keskustelunaiheet ja pohdinnat. :D Tai sitten (toivottavasti) olette kaikki trolleja.

Vierailija
7/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja alkoholismi ovat mielenterveyden häiriöitä ja niihin voi saada apua. Ei ole ainoa vaihtoehto juoda surua pois. 

Vierailija
8/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Mistään en ole vuosikausiin saanut hyvää oloa tai onnen tuntemuksia. Tulevaisuus on vain tätä samaa. Humalassa olen edes hetken onnellinen ja toiveikas. Kyllähän sitten krapulassa on huono olo ja masentaa entistäkin enemmän, mutta mitä sitten? Jos en juo olen joka hetki vain apattinen ja toivoton. Miksi en siis ottaisi edes niitä muutamia hyviä hetkiä, jotka alkoholin avulla saan?

Vierailija
9/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kykenen ainoastaan humalassa olemaan huoleton ja stressaamatta, olemaan aidosti iloinen. Mutta seuraavat 2 - 3 vuorokautta menee entistä pahemmassa ahdistuksessa ja ilottomuudessa, ajatukset pyörivät vain itsem*rhan ja pimeyden ympärillä. Sitten alkaa vähän helpottamaan, mutta koko ajan silti ahdistaa ja stressaa.

En pysty edes ajatella aloittaa juomaan uudestaan seuraavana päivänä, henkinen pahoinvointi on niin kamala. Lisäksi lapset haittaa tätä harrastusta, ovat joka toinen viikonloppu isällään jolloin vedän perjantaina kalsarikännit ja itken koko lauantain sängyn pohjalla. Sunnuntaina siivoan koko talon lattiasta kattoon, otan pitkän suihkun ja esitän sitä iloista pullan tuoksuista äitiä kun lapset saapuvat kotiin.

Vierailija
10/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoholista on tullu ensi kertaa hyvä ja ”normaali olo” viittaa siihen että sulla voi olla esim diagnosoimaton adhd mistä syystä lääkitsee sitä alkoholilla. Myös saamattomuus ja ettei mikään oikein kiinnosta / mitään ei saa aikaan = tulkitaan masennuksena , viittaa adhdhen.

Korkki kiinni ja tutkimuksiin- voit saada lääkkeet ja juominen loppuu? Aivan uusi mahdollisuus elämässä. Jos siis haluat. Mutta sairaudelta tuo enemmän kuulostaa ja voi olla neurologinenkin,kuten adhd on.

Vierailija
11/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä nykyajan meno joka masentaa. Arvomaailma on ihan vinksallaan ihmisillä, kuljetaan maskit naamalla toisiamme peläten ja tiedotusvälineet syytävät päivästä toiseen kauhuskenaarioitaan.

Vierailija
12/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tämä nykyajan meno joka masentaa. Arvomaailma on ihan vinksallaan ihmisillä, kuljetaan maskit naamalla toisiamme peläten ja tiedotusvälineet syytävät päivästä toiseen kauhuskenaarioitaan.

Samanlaista se on ollut aina, suorituspaineet ja pinnalliset arvot.  

Vierailija
13/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alkoholista on tullu ensi kertaa hyvä ja ”normaali olo” viittaa siihen että sulla voi olla esim diagnosoimaton adhd mistä syystä lääkitsee sitä alkoholilla. Myös saamattomuus ja ettei mikään oikein kiinnosta / mitään ei saa aikaan = tulkitaan masennuksena , viittaa adhdhen.

Korkki kiinni ja tutkimuksiin- voit saada lääkkeet ja juominen loppuu? Aivan uusi mahdollisuus elämässä. Jos siis haluat. Mutta sairaudelta tuo enemmän kuulostaa ja voi olla neurologinenkin,kuten adhd on.

Tässä tilassa on todella vaikea vaatia tutkimuksia ja hoitoa, kun millään ei ole mitään väliä. Jo pelkkä lääkärikäynnin varaaminen todella suuren kynnyksen takana, ja kun sinne lopulta pääsee, lääkäri vähättelee ja määrää jotain buranaa ja liikuntaa. Ei ne halua lisää potilaita kuormittamaan terveydenhuoltoa. Enkä jaksa vaatia. Monta kerta olen käynyt lääkärillä eikä yksikään ole halunnut auttaa. Juomistakaan ei ole kommentoitu, vaikka tietävät määrät mutta koska maksa-arvot normaalit, ei siihen mitään hoitoa tarjota eikä edes käsketä laittamaan korkkia kiinni. Ja sit on kuulemma aivan normaalia tuntea itsensä alakuloiseksi, liikuntaa vaan tms. 

14/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuunnellut Gabroin kanavaa?

Vierailija
15/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuokaan huono suunnitelma ole. Selkeä tavoite ja saa tehdä sitä minkä parhaiten osaa.

Vierailija
16/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on juuri tämä tilanne. Mutta kun kuulun ikäluokkaan jossa diagnooseja ei jaeltu niin en enää edes halua dg tai lääkitystä kun on ollut pakko jo yli puolet elämästä hoitaa itseään sillä alkolla. Tätä jengu ei oikeen ikinä ymmärrä, ettei kaikki juo masennukseen tai muuhun elämän huonouteen. Joillekin meille se on ihan normaali elämää. Seitinohuessa olen eniten oma itseni. On sitä huonompiakin tapoja elää, joten mulle on ihan fine että rentuksi synnyin ja renttuna myös kuo len.

Vierailija
17/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun olisi myös paljon parempia aineita olemassa kuin alkoholi. Itselleni on sopii kaikista parhaiten opiaatit. Ei vaan kiinnosta alkaa miltään hämärähemmoilta ostelemaan.  Alkoholi sopii ehkä huonoiten, mutta sattuu nyt vaan olemaan ainoa laillinen päihde. 

Vierailija
18/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihan monesti harmittaa kun juomisen aiheuttamat haitat kestää niin pitkään ilmaantua. Juon ja juon vaan ja kärsin krapuloista, mutta koskaan ei näy mitään maksa-arvoissa, ei tule haimatulehduksia eikä mahahaavoja. En jaksa odottaa että edes jotain tapahtuisi. 

Vierailija
19/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrttiä ystävä yrttiä 

Vierailija
20/22 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin joskus myös miten moni masentunut lapsi jää täysin heitteille ja ilman mitään tutkimuksia, koska sellainen lapsi on yleensä kovin hiljainen, helppo ja vetäytyvä.