Vierailija
Poiminta

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/9-tunnin-paivakahvit-sahkoauton-lataa...

Talvisin moni laturi ei suostu lataamaan ollenkaan, ongelmia löytää toimiva laturi. Jopa lataushybridin akun lataaminen kesti 9 tuntia... Lopputuloksena että kauppalehden testissä jouduttiin nilkuttamaan kotiin lähes tyhjällä akulla, testiajo ei onnistunut.

• ylös 340
  • alas 20

Sivut

Kommentit (1229)

Assburger

Ongelmahan on se kylmä akku. Litiumpolymeeriakku ei ole kylmänä ladattavissa. Akku pitää lämmittää ensin.

• ylös 182
  • alas 6
Vierailija

Suomen olosuhteet on potentiaalisesti arktiset olosuhteet. Ei riitä että auto toimii 90% päivistä. Minun pomolleni se ei ainakaan riitä.

• ylös 480
  • alas 11
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hyvä että joku lehti kertoo totuuden.

Itse en vastusta sähköautoja sinäänsä mutta nykyinen akkutekniikka on vielä kelvoton korvaamaan polttomoottorin. Siksi järjetöntä vielä tällä hetkellä yrittää verotuksella pakottaa sähköautoihin, äänestän siis persuja.

• ylös 667
  • alas 60
Vierailija

Eikö niitä autoja ladata yön aikana, että aamulla on akut täynnä päivän ajoihin? Mitkä idiootit niitä autoja ostaa oikein?

• ylös 70
  • alas 382
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse en vastusta sähköautoja sinäänsä mutta nykyinen akkutekniikka on vielä kelvoton korvaamaan polttomoottorin. Siksi järjetöntä vielä tällä hetkellä yrittää verotuksella pakottaa sähköautoihin, äänestän siis persuja.

Eh.. eihän niille ole edes latauspaikkoja. Ei taloyhtiöissä, ei kaupungilla, ei töissä .. 

Naurettawa witsi edetä siten, että niitä ei pysty käyttämään .. Miten niitä voisi ostaa.

Sincc

Ei se Prisman 3 paikkaa kovin pitkälle kestä, tai huoltoaseman kaksi latauspistettä, jos kaikki ne sähköautot ostaa .. 

Infraa ei ole. 

• ylös 372
  • alas 20
Masa_

Kyllä auton pitää kulkea bensalla ja pitää ääntä. Sähköautot on paskaa eikä ne ole käytännöllisiä suomen olosuhteissa ennekuin alkaa saada hyviä perheautoja kohtuuhintaan ja lataaminen käy yhtä helposti ku auton tankkaus.

• ylös 287
  • alas 53
Vierailija

En tiedä miten moni ei tajua että ladattavat autot sopivat tällä hetkellä niille joilla on mahdollisuus niiden kotilataukseen ja usein myös lataukseen työpaikalla. Muilla se ei vielä ole toimiva ratkaisu. Mutta tämä ei ole itse autojen vika vaan sen että niihin ei vielä yhteiskunta ole laajemmin valmis.

Eikä kovin nopeasti olekaan jos näitä asioita käsitellään vain negatiivisen kautta.

Esim. 9 tunnin kahvitauosta puhuminen on täysin turhaa mustamaalausta. Kyllähän se auto latautuu useimmiten kotipihassa yön aikana jolloin 9h latausaika on ihan ok.

• ylös 117
  • alas 250
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiva käydä esim lapin lomalla kun saa pitää 9h kahvitauot 200km välein....

Olettaen että löytyy vapaa JA toimiva latauspiste, sekään ei varmaa...

• ylös 287
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä sillä lisäyksellä, että monella kerrostalossa asuvalla ei ole mahdollisuutta ladata sähköauton akkua edes kotonaan. Minäkin joutuisin maksamaan itseni kipeäksi yksityisestä hallipaikasta reilun kilometrin päässä kotoani, jos en tyytyisi jättämään autoni tien varteen halvalla asukaspysäköintitunnuksella. 

• ylös 240
  • alas 4
Vierailija

Ensin ladattavia autoja haukutaan maanrakoon joka paikassa ja sitten ihmetellään kun niille ei innokkaasti rakenneta uusia latauspisteitä...

• ylös 38
  • alas 85
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiva käydä esim lapin lomalla kun saa pitää 9h kahvitauot 200km välein....

Millainen juntti menee autolla Lappiin? Lentäen olisit jo perillä.

• ylös 32
  • alas 270
Vierailija

Onkohan AVn vetypaskavaippa tekemässä kolumneja Kauppalehdelle, vai mistä sinne sikiää noita aivottomia kirjoituksia?

Ajaa vanhempiensa luo ja siellä roskakatoksen joku 10A sukosulake on hidas lataamaan testissä olevaa sähköautoa?

No olipa yllättävää! Monestako roskakatoksen sukosulakkeesta tulee enemmän?

Voisiko olla niin että roskakatoksien vanhoja kymppiamppeerin sukosulakkeita ei aikanaan tarkoitettu sähköautojen pikalataukseen?

Eeeei, kyllä tästä täytyy vetää vain se johtpäätös että sähköautot ovat huonoja.

• ylös 62
  • alas 148
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä sillä lisäyksellä, että monella kerrostalossa asuvalla ei ole mahdollisuutta ladata sähköauton akkua edes kotonaan. Minäkin joutuisin maksamaan itseni kipeäksi yksityisestä hallipaikasta reilun kilometrin päässä kotoani, jos en tyytyisi jättämään autoni tien varteen halvalla asukaspysäköintitunnuksella. 

Jos haluat että taloyhtiönne arvo ja haluttavuus ei jatkossa tule laskemaan niin kannattaa ottaa seuraavassa yhtiökokouksessa puheeksi latauspaikkojen rakentaminen myös teidän pihaanne.

On ihan selvää että muutaman vuoden aikajänteellä asuntoa myytäessä on suuri etu jos taloyhtiö seuraa aikaansa tässäkin asiassa eikä jumiudu vain vastustamaan kehitystä.

• ylös 45
  • alas 146
Vierailija

Aika erikoista, ettei roskakatoksen oletetusta 10A sulakkeesta saanut ladattua yhtään mitään.

• ylös 67
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos haluat että taloyhtiönne arvo ja haluttavuus ei jatkossa tule laskemaan niin kannattaa ottaa seuraavassa yhtiökokouksessa puheeksi latauspaikkojen rakentaminen myös teidän pihaanne.

On ihan selvää että muutaman vuoden aikajänteellä asuntoa myytäessä on suuri etu jos taloyhtiö seuraa aikaansa tässäkin asiassa eikä jumiudu vain vastustamaan kehitystä.

Taloyhtiössäni on pieni piha, jossa ei ole yhtään parkkipaikkaa. Tuskinpa asuntoni arvo ainakaan nousisi, jos piha poistettaisiin ja tilalle tehtäisiin latauspaikka muutaman onnekkaan asukkaan sähköautoille. 

• ylös 208
  • alas 4
-Kapanteri.-

Vierailija kirjoitti:

Sähkön siirron rahanpesumaksu luotiin sähköautojen yleistymisen uskossa.   Vaan eivät meillä tule yleistymään, jo kantakansamme hupeneminen tulee väliin.   Meillä hölmölässä ei huomoitu myöskään sitä, että sähköautoilu on sopivampi lämpimille seuduille.  Toistaiseksi niillä vain rikkaat elvistelevät.

Varallisuus ei korreloi aivotoimintojen kanssa.

• ylös 166
  • alas 9

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.