Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos luopuisi meikkaamisesta, mutta alkaisi hoitaa ihoa superhuolellisesti

Vierailija
08.01.2021 |

Mitähän se voisi olla?
Oma ihonhoitorutiinini on pyyhkiminen misellivedellä aamuin illoin, hopeavoide (koska rosacea), puuteri, poskipuna, rajaukset, ripsiväri, kulmien nyppimen ja kulmageeli. Mutta voisin - nyt maskikauden innoittamana - oikeastaan luopua koko meikkauksesta.
Mitä huolellinen ihonhoito on sinulle?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko omani niin huolellista ihonhoitoa, mutta vastaan kuitenkin. Aamuisin vain kasvojen vesipesu ja kevyt meikkaus. Iltaisin kasvojen pesu puhdistusemulsiolla ja kasvovedellä, jonka jälkeen silmänympärysvoide ja yövoide. Vartalon ihon rasvaan kevyesti suihkun jälkeen (joka toinen päivä) ja kerran viikossa saunapäivänä teen vartalokuorinnan.

Vierailija
2/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misellivesi ei kyllä riitä meikinpoistoon, ja misellivedestä riippuen niissä voi olla kaikenlaisia ärsyttäviä, komedogeenisia aineita. Toki jos oma ihosi on täydellinen muutenkin eli sinulla on hyvät geenit, niin eihän sellaisen kanssa niin tarkkaa ole. Kosteutus ja aurinkosuoja sinulta puuttuvat myös kokonaan. Kemialliset kuorinnat esim. kasvoveden muodossa, C-vitamiini, hyaluronihappo kannattaisi myös ottaa mukaan rutiiniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kokeillut eri asioita eri aikoina, erilaisia sarjoja, erilaisia kosmetologihoitoja, erilaisia joskus työläitäkin monivaiheisia hoitorutiineja (esim. japanilaisia ja korealaisia), erilaisia tehoaineita (hyaluronihappo, retinoli, AHA hapot, probiootit, bakuchiol jne).

... ja olen tullut tulokseen, että mun ihoon ihonhoito ei vaikuta yhtään mitään suuntaan eikä toiseen. On paksu rasvainen nahka joka ei tunnu reagoivan mihinkään. Joten viimeiset vuodet olen vaan pessyt saippualla ja laittanut perusvoidetta jos naama tuntuu kuivalta pesun jälkeen.

Meikkaaminen tai meikkaamattomuus ei mulla ole koskaan myös vaikuttanut ihoon mitenkään. En ole nyt maaliskuusta meikannut kun olen ollut etätöissä, iho on samanlainen kuin päivittäin meikatessa.

Vierailija
4/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihotyypeillä on erilaiset tarpeet, mutta minulle kuivaihoisena on tärkeintä kosteuttaa ihoa. Käytän kosteuttavaa kasvovettä (esim. ruusuvesi on hyvää) ja kosteuttavaa seerumia kosteusvoiteen lisäksi. Silloin tällöin kuorin ihoa AHA-hapoilla; mekaanista kuorintaa tämä herkkisiho ei oikein kestä.

Vierailija
5/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misellivesi ei kyllä riitä meikinpoistoon, ja misellivedestä riippuen niissä voi olla kaikenlaisia ärsyttäviä, komedogeenisia aineita. Toki jos oma ihosi on täydellinen muutenkin eli sinulla on hyvät geenit, niin eihän sellaisen kanssa niin tarkkaa ole. Kosteutus ja aurinkosuoja sinulta puuttuvat myös kokonaan. Kemialliset kuorinnat esim. kasvoveden muodossa, C-vitamiini, hyaluronihappo kannattaisi myös ottaa mukaan rutiiniin.

Jatkan vielä, jos tuli sanottua epäselvästi. Tärkeintä on kunnollinen puhdistus, kosteutus ja aurinkosuoja. Loput sitten ihon tarpeiden mukaan, eli onko juonteita, pigmenttiläiskiä, punoitusta, kuivuutta, epäpuhtauksia, isot huokoset... jne.

Vierailija
6/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kokeillut eri asioita eri aikoina, erilaisia sarjoja, erilaisia kosmetologihoitoja, erilaisia joskus työläitäkin monivaiheisia hoitorutiineja (esim. japanilaisia ja korealaisia), erilaisia tehoaineita (hyaluronihappo, retinoli, AHA hapot, probiootit, bakuchiol jne).

... ja olen tullut tulokseen, että mun ihoon ihonhoito ei vaikuta yhtään mitään suuntaan eikä toiseen. On paksu rasvainen nahka joka ei tunnu reagoivan mihinkään. Joten viimeiset vuodet olen vaan pessyt saippualla ja laittanut perusvoidetta jos naama tuntuu kuivalta pesun jälkeen.

Meikkaaminen tai meikkaamattomuus ei mulla ole koskaan myös vaikuttanut ihoon mitenkään. En ole nyt maaliskuusta meikannut kun olen ollut etätöissä, iho on samanlainen kuin päivittäin meikatessa.

Minulla taas herkkä ja kuiva iho ilmoittaa heti, jos lipsun rutiinistani. Näin erilaisia me ollaan. :)

t. nro 4

Vierailija
7/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ylikuori ihoasi. Kuori vain harvoin. Kerran kuukaudessakin voi riittää.

Huolellinen pesu, kasvovesi, kosteutus. Muuta et tarvitse. Iän mukaan kenties seerumi.

Vierailija
8/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on todella tyhmää että esim Nivea mainostaa että Nivea Eau Micellaire Puhdistaisi meikin noin vain pyyhkimällä. Ei todellakaan poista.

Vierailija
9/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en meikkaa kuin harvoin, mutta en myöskään hoida ihoani.. oikeasti iho ei kaipaa mitään ylimääräistä vaan on parhaimmillaan ns.luonnollisena. Joskus ihan kovilla pakkasilla saattaa joutua sipaisemaan perusrasvaa otsaan jos kuivuu ja palan herkästi niin aurinkoon rasvaan kasvot. Kasvoja en erikseen puhdista koskaan vaan vesi suihkussa on ainut mikä puhdistaa. Varmasti jos iho on tottunut siihen, että saa kaikkea puhdistusta/rasvausta niin tämmöiseen luonnontilaan pääseminen voi kestää.

Vierailija
10/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iho parani selvästi, kun luovuin höttöhiilareista. Nyt ei kulu kaikenlaiseen kosmetiikkaan enää niin paljon rahaa.

Vierailija
11/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on todella tyhmää että esim Nivea mainostaa että Nivea Eau Micellaire Puhdistaisi meikin noin vain pyyhkimällä. Ei todellakaan poista.

Ei tosiaan, ja näissähän on vielä sekin huono puoli, että kasvojen hinkkaaminen vanulapuilla tms. ärsyttää ihoa aika paljonkin. Parempi olisi käyttää oikeaa putsaria, pestä pois vedellä ja vain taputella kuivaksi hinkuttamisen sijasta. 

Mutta geeneillä tosiaan on eniten vaikutusta. Ne, joilla on syntymälahjana saatu hyvä iho, pärjäävät tosiaan jollain palasaippualla ja sillä, että levittävät kerran kuukaudessa sitä jankkia Nivean peltipurkista naamaan.

Vierailija
12/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iholle aamuisin pesu pelkällä vedellä, iltaisin tuplapuhdistus, eli meikit ja aurinkovoide pois öljyä sisältävällä putsarilla, jonka jälkeen iho pestään vaahtoavalla pesuaineella puhtaaksi.

Aamuisin C-vitamiiniseerumi ja voide, jonka jälkeen ehdottomasti aurinkovoide. Ihan joka päivä. Iltaisin A-vitamiinia jossain muodossa, tretinoiinivoide on tehokkain, ja siihen päälle kosteusvoide. Iltaisin ei silmänympärysvoidetta erikseen, koska se takaa aamuksi turvonneet silmäluomet.

Kuorinta kerran viikossa maksimissaan. Hyaluronihappoa ei tarvita erikseen seerumina, sitä on lähes kaikissa voiteissa ja seerumeissa valmiina mukana ja sitäkin on mahdollista käyttää liikaa.

Vierailija
13/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iholle aamuisin pesu pelkällä vedellä, iltaisin tuplapuhdistus, eli meikit ja aurinkovoide pois öljyä sisältävällä putsarilla, jonka jälkeen iho pestään vaahtoavalla pesuaineella puhtaaksi.

Aamuisin C-vitamiiniseerumi ja voide, jonka jälkeen ehdottomasti aurinkovoide. Ihan joka päivä. Iltaisin A-vitamiinia jossain muodossa, tretinoiinivoide on tehokkain, ja siihen päälle kosteusvoide. Iltaisin ei silmänympärysvoidetta erikseen, koska se takaa aamuksi turvonneet silmäluomet.

Kuorinta kerran viikossa maksimissaan. Hyaluronihappoa ei tarvita erikseen seerumina, sitä on lähes kaikissa voiteissa ja seerumeissa valmiina mukana ja sitäkin on mahdollista käyttää liikaa.

Hyvin lähellä omaa rutiiniani.

Plus elämäntapoja ei voi liikaa korostaa: unta, ravinteikasta ruokaa ja vettä kyllin, ei tupakkaa tai liikaa alkoholia.

En käytä esim. meikkivoiteita nykyisin juuri lainkaan, ei tarvitse.

Vierailija
14/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan hyvin vähän, lähinnä vain peitän epäpuhtauksia peitevärillä.

Pesen kasvot puhdistusvaahdolla, laitan kasvovettä, seerumin ja sitten kosteutusvoiteen ja silmänympärysvoiteen. Jos on epäpuhtauksia, laitan kristallisuolasaippuaa puhdistusvaahdon jälkeen, huuhtelen pois ja laitan vasta sitten kasvoveden.

Noin kerran viikossa yritän muistaa kuorinnan ja kangasnaamion.

N24

Vierailija
15/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin meikkaamisen maaliskuussa, kun sirryttiin etätöihin. En käytä naamani puhdistamiseen mitään muuta kuin vetta. Nyt kun on pakkasia, laitan suihkun jälkeen ihan vaan apteekin kevyttä perusvoidetta. Ihoni ei ole koskaan ennen ollut näin kuulas ja tasainen. Tai no varmaan oli joskus lapsena. 

Vierailija
16/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin meikkaamisen maaliskuussa, kun sirryttiin etätöihin. En käytä naamani puhdistamiseen mitään muuta kuin vetta. Nyt kun on pakkasia, laitan suihkun jälkeen ihan vaan apteekin kevyttä perusvoidetta. Ihoni ei ole koskaan ennen ollut näin kuulas ja tasainen. Tai no varmaan oli joskus lapsena. 

Näin sen kuuluu mennä.

Vierailija
17/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan, ja näissähän on vielä sekin huono puoli, että kasvojen hinkkaaminen vanulapuilla tms. ärsyttää ihoa aika paljonkin. Parempi olisi käyttää oikeaa putsaria, pestä pois vedellä ja vain taputella kuivaksi hinkuttamisen sijasta. 

Mutta geeneillä tosiaan on eniten vaikutusta. Ne, joilla on syntymälahjana saatu hyvä iho, pärjäävät tosiaan jollain palasaippualla ja sillä, että levittävät kerran kuukaudessa sitä jankkia Nivean peltipurkista naamaan.

Esim tänään illalla puhdistin hyvin kevyen päivämeikkini Nivea Micellair vedellä. Puhdistin ensin silmät silmämeikin puhdistuslapuilla. Sen jälkeen oikein kokeilin, monennenko Nivea Micellair vedellä kostutetulla pumpulilapulla puhdistuksen jälkeen lappu jäisi puhtaan oloiseksi. Jokaisella lapulla puhdistin niin hyvin kuin voi. Viidennen lapun jälkeen oli pakko lopettaa, koska alkoi ihossa niin tuntua se kostutetulla lapuilla pyyhkiminen. Viideskin lappu oli vielä selkeän likainen.

Mainoksessa luvataan, että kaiken pitäisi lähteä noin vain. Myös silmämeikin, jonka olin vielä poistanut etukäteen. Eli ainakaan Nivean tuotetta käyttämällä älä kuvittele, että ihosi olisi puhdas!

Olisi tietysti kiva kuulla, toimiiko jonkin muun valmistajan tuote paremmin.

Vierailija
18/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo jonkin aikaa käyttänyt aiemmin meikkeihin kuluneet rahat ihon hoitoon. Kannattaa.

Vierailija
19/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea spf. Sellainen joka suojaa tehokkaasti myös UVA-säteiltä. Käytän kasvoilla joka päivä, myös talvella. UVA-säteily on se mikä eniten vanhentaa ihoa.

Vierailija
20/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea spf. Sellainen joka suojaa tehokkaasti myös UVA-säteiltä. Käytän kasvoilla joka päivä, myös talvella. UVA-säteily on se mikä eniten vanhentaa ihoa.

Suomessa on uv-indeksi nollassa talvella useamman kuukauden. Ei kaikkea Amerikkaa kannata matkia, turhaa kemikaalia naamaan turhaan.