Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku täällä varmaankin asuu Itä-Helsingissä. Miten viihdyt alueilla Myllypuro/ Kontula/ Puotinharju/ Itäkeskus/ Herttoniemi...

Vierailija
27.12.2020 |

Roihuvuori, Mellunmäki, Laajasalo ja mitä muita niitä nyt onkaan? Mikä näistä viihtyisin alue?
Jossain kun kuitenkin on pakkoa asua.
Ei omaa autoa ja lapset yläasteella.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Mellunmäessä. Mikäs täällämmummojen keskellä. Paljon tilaa, rauhallista.

Mä oon miettiny, että mikä siellä meltsissä laskee asuntojen arvoja? Kun muualla idässä samanoloiset asunnot on usein paljon kallimpia. Mellunmäki näyttää niin kivalta ja rauhalliselta ja metsätkin ihan vieressä ja ainakin autoilijan silmin on hyvät kulkuyhteydet kaikkiin suuntiin.

Se, että aluetta putkiremontoidaan tällä hetkellä. Alue rakennettu 1970-1975. Kun koko alue on remontoitu, niin hinnat lähtee nousuun. Meillä nousi asuntojen arvo jo oman rempan jälkeen.

Vierailija
62/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosaareen ollaan muuten rakentamassa uutta lukiota, olisi varmaankin hienot tilat opiskella kun vartavasten lukiokäyttöön tehdään uusi rakennus.

Ei tilat tee hyvää lukiota vaan opiskelija-aines. Väärään paikkaan rakennetaan.

Ei lukiot ole mitenkään kotipaikkasidonnaisia.

Painotukset ratkaisevat enemmän.

Keskiarvoraja, kanssaopiskelijat ja sijainti.

Painotuksilla ei one mitään merkitystä.

Niin mitäpä sitä turhaan opiskelemaan itseään kiinnostavia asioita samat kiinnostuksen kohteet jakavassa seurassa.

Varsinkin kun eihän siitä opiskelusta mitään hyötyä olisi kun hakee lukion jälkeen opiskelemaan sitä itseään kiinnostavaa asiaa 😏

Kyllä mä muuten opiskelisin mielellään tota aihetta muttaku itä-helsinki on niin pelottava paikka 😱

Asun Marjaniemessä. Lapsella olisi Vuosaareen suora bussi. Mutta jos jonnekin painotukseen on alle ysin keskiarvoraja, se on nou thank you.

Helsingin kaupunki kikkailee kouluihinsa näitä painotuksia mutta se on pelkkää ehostamista.

Toivottavasti sun lapsi ei aiheuta sulle pettymystä. Itse Tammisalolaisena aikoinaan menin ihan tavislukioon vaikka muuallekkin oisin päässyt.

Etkä osaa suomea.

Se oli silloin, nyt on nyt.

Jaa, en todella tiennyt, että nykyään vanhemmat hakee nuorten puolesta lukioihin. Kuvittelin, että nuori itse hakee sinne minne haluaa.

Ehkä lapsesi hakeutuukin amikseen niin saa itse päättää asioistaan.

Ehkä sinunkin vanhempiesi olisi pitänyt paneutua paremmin sinun kasvattamiseesi ja sivistämiseesi. Olisi maailma säästynyt typerältä valkoroskalta.

Kuulostat kovin kiukkuiselta. Toivottavasti päiväsi vielä paranee. Äläkä liikaa stressaa lapsesi menestyksestä se on kuitenkin hänen omansa eikä sinun. Kyllä elämä häntä kantaa, varmaankin sitten aikuisena hän oppii tekemään myös itseään miellyttäviä päätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Mellunmäessä. Mikäs täällämmummojen keskellä. Paljon tilaa, rauhallista.

Mä oon miettiny, että mikä siellä meltsissä laskee asuntojen arvoja? Kun muualla idässä samanoloiset asunnot on usein paljon kallimpia. Mellunmäki näyttää niin kivalta ja rauhalliselta ja metsätkin ihan vieressä ja ainakin autoilijan silmin on hyvät kulkuyhteydet kaikkiin suuntiin.

Se, että aluetta putkiremontoidaan tällä hetkellä. Alue rakennettu 1970-1975. Kun koko alue on remontoitu, niin hinnat lähtee nousuun. Meillä nousi asuntojen arvo jo oman rempan jälkeen.

No niinpä tietenkin. Siinä paikassa on kyllä potentiaalia ja uskomattoman ihanat ulkoilumaastot vieressä. Jos joskus muutto tolee ajankohtaseksi niin kyllä laittaisin vakavaan harkintaan.

Vierailija
64/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosaareen ollaan muuten rakentamassa uutta lukiota, olisi varmaankin hienot tilat opiskella kun vartavasten lukiokäyttöön tehdään uusi rakennus.

Ei tilat tee hyvää lukiota vaan opiskelija-aines. Väärään paikkaan rakennetaan.

Ei lukiot ole mitenkään kotipaikkasidonnaisia.

Painotukset ratkaisevat enemmän.

Keskiarvoraja, kanssaopiskelijat ja sijainti.

Painotuksilla ei one mitään merkitystä.

Niin mitäpä sitä turhaan opiskelemaan itseään kiinnostavia asioita samat kiinnostuksen kohteet jakavassa seurassa.

Varsinkin kun eihän siitä opiskelusta mitään hyötyä olisi kun hakee lukion jälkeen opiskelemaan sitä itseään kiinnostavaa asiaa 😏

Kyllä mä muuten opiskelisin mielellään tota aihetta muttaku itä-helsinki on niin pelottava paikka 😱

Asun Marjaniemessä. Lapsella olisi Vuosaareen suora bussi. Mutta jos jonnekin painotukseen on alle ysin keskiarvoraja, se on nou thank you.

Helsingin kaupunki kikkailee kouluihinsa näitä painotuksia mutta se on pelkkää ehostamista.

Toivottavasti sun lapsi ei aiheuta sulle pettymystä. Itse Tammisalolaisena aikoinaan menin ihan tavislukioon vaikka muuallekkin oisin päässyt.

Etkä osaa suomea.

Se oli silloin, nyt on nyt.

Jaa, en todella tiennyt, että nykyään vanhemmat hakee nuorten puolesta lukioihin. Kuvittelin, että nuori itse hakee sinne minne haluaa.

Ehkä lapsesi hakeutuukin amikseen niin saa itse päättää asioistaan.

Ehkä sinunkin vanhempiesi olisi pitänyt paneutua paremmin sinun kasvattamiseesi ja sivistämiseesi. Olisi maailma säästynyt typerältä valkoroskalta.

Kuulostat kovin kiukkuiselta. Toivottavasti päiväsi vielä paranee. Äläkä liikaa stressaa lapsesi menestyksestä se on kuitenkin hänen omansa eikä sinun. Kyllä elämä häntä kantaa, varmaankin sitten aikuisena hän oppii tekemään myös itseään miellyttäviä päätöksiä.

Etpä itse ole sinut omien päätöstesi kanssa kun täällä pitää fiksummilleen räyhätä.

Vierailija
65/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingissä ei ole mitään vikaa. Päin vastoin sieltä löytyy oikein viihtyisiä, merellisiä asuinalueita. Kouluista kannattaa varmaan ottaa vähän selvää ennen muuttoa.

Vierailija
66/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajasalo ja Jollas joka siis on osa Laajasaloa ovat mukavia, merellisiä paikkoja. Tosin ilman autoa on vähän haasteellista asua. Mutta persaukinen ei sieltä(kään) osta kuin jotain 60-70 luvulla ostettua asuntoa jossa putkiremppa tulossa. Tai mene vuokralle noihin uusiin asuntoihin Kruunuvuoreen. Ihan rauhallista aluetta.

Vierailija
67/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellunmäen asunnoissa on usein tosi hyvät pohjat. Ja siellä kauempana metroasemasta on tosi rauhallista.

Vierailija
68/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajasalo ja Jollas joka siis on osa Laajasaloa ovat mukavia, merellisiä paikkoja. Tosin ilman autoa on vähän haasteellista asua. Mutta persaukinen ei sieltä(kään) osta kuin jotain 60-70 luvulla ostettua asuntoa jossa putkiremppa tulossa. Tai mene vuokralle noihin uusiin asuntoihin Kruunuvuoreen. Ihan rauhallista aluetta.

Laajasalon koulu ei ole kummoinen ja Jollas on tympeä pussinperä.

Vierailija
69/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kullannuppu päässyt Laajasalon lukioon ja rahat riittänytkään Jollaksen arvotaloon? Joo ymmärrän katkeruutesi..😁

Vierailija
70/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kullannuppu päässyt Laajasalon lukioon ja rahat riittänytkään Jollaksen arvotaloon? Joo ymmärrän katkeruutesi..😁

Ei Laajasalossa ole lukiota. Kun muinoin oli, se oli Helsingin heikoimpia.

Vierailija
71/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Kontulan Vesalassa pienkerrostaloyhtiössä. Kontulan ostarille matkaa noin 600 - 700 m. Alue todella rauhallinen ja kaikilla taitaa olla omistusasunto tässä yhtiössä, muutoin Vesalassa pääasiassa omakotitaloja. Ma muja ei tällä alueella näy eikä kyllä muutakaan "ainesta", kun ei ole baareja lähellä... Hyvät liikuntamahdollisuudet lähettyvillä. 

Asunut tässä noin 10 v ja viihtynyt hyvin. Ostarilla tietenkin nyt "ainesta" näkyy (ja paljon), mutta niin näkyy Hgissä muillakin ostareilla. En ole koskaan kuitenkaan tuntenut oloa turvattomaksi tai pelännyt liikuinpa mihin aikaan tahansa alueella. Onhan se vähän itsestäkin kiinni, minne haluaa nenänsä työntää. Tosin tunnen ostariporukoista aika paljonkin porukkaa, sillä on tullut siellä baareissakin istuttua etenkin alkuaikana, kun tänne muutin ja kaikki tuntevat toisensa. 

Ostarilta muutoin löytyy kaikki: 3 isompaa kauppa (S-market, Lidl ja Supermarket), uimahalli (jossa hyvät ryhmäliikunnat), kirjasto, terveyskeskus, 2 apteekkia, Alko, etnisiä kauppoja, kampaamot, pubit (!!! :), ruokapaikkoja, jne. Metro. Ainoa, mikä puuttuu on vaatekaupat. 

Kouluista en osaa sanoa kokemuspohjaisesti, kun ei lapsia. 

Ihan ostarin vieressä en asuisi enkä kaupungin vuokrataloissa, mutta heti kun lähtee ostarilta esim. tänne Vesalan suuntaan, niin ollaan ihan eri maailmassa. Tosin kannattaa huomioida, että metrolle olisi kohtuullinen kävelymatka; se, kun niin vaivaton ja helppo kulkuväline. Itsellä 10 min kävelyä.

Ja kyllä täällä Itä-Helsingissä, jopa Kontulan suunnalla, asuu muitakin kuin pelkästään vä ril lisiä ja työttömiä. Itsellä toimisto Sörnäisissä ja kuljen joko metrolla tai omalla autolla. 

F

Vierailija
72/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muinoin 70 luvulla se oli yksi parhaimmista, mutta eihän sitä joku junantuoma voi tietääkään.

Vierailija
73/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä päin asuu ainakin hyvännäköisiä ja sexyjä naisia.

T. Ihastunut

miten näet hunnun taakse?

Hunnun takana voi olla parta. Láittomat pukeutuvat toisinaan huntuun.

Vierailija
74/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muinoin 70 luvulla se oli yksi parhaimmista, mutta eihän sitä joku junantuoma voi tietääkään.

Suomea et silti oppinut.

Eikä se todellakaan ollut hyvä 70-luvulla. Työkaverini kävi sitä, eikä kehu.

Vierailija
75/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiselta paikkakunnalta muuttamassa.

Lapset kasilla ja ysillä. Jälkimmäinen menossa ensi syksynä lukioon eli lähiön koulu/ yläaste ei nyt ole se pääongelma. Varat eivät riitä omakotitaloon. Omat huoneet tarvitsevat mutta lähinnä huolestuttaa alueiden rauhattomuus.

Mistä ihmeestä tämä kuvitelma rauhattomuudesta tulee? Olen asunut viimeiset 15 v Puotilassa ja Mellunmäessä teinien kanssa. Kukaan edes yöbusseilla ei ole nähnyt mitään rauhatonta. Ei edes teinit, jotka liikkuvat öisin. Kaikki kerrostalot olleet hiljaisia.

Näillä minun asuinalueilla on ihan peruskantaväestöä. Ulkom aalaisia näkyy vain metrossa, enkä muutenkaan ole heidän nähnyt aiheuttavan ongelmia.

Itse en muuttaisi Vuosaareen (pl. Vanha puoli), Kontulaan enkä Puotinharjuun. Samoin Kauppakartanonkatua Itiksessä välttäisin. Mutta tunnen ihmisiä, jotka viihtyvät hyvin ko. Alueilla. Ja muuten: ammatiltaan nämä kaikki ovat akateemisia. Eli kaikissa lähiöissä on rauhallisia alueita eli kun tiedät tarkemman osoitteen, niin kysele uudestaan.

Kouluista en osaa enää sanoa, lapset kun jo kasvaneet.

Komppi noille. Ja itsekin tiedän ihmisiä, jotka viihtyy Kontulassa.

Herttoniemessä ymmärtääkseni hinnat on nousseet kovasti ja vaikka metriksellä pyörii narkkarit, Hertsikka on siistiytynyt kovasti. Siellä kun on jo kasvislounaspaikka, Treffipub on uudistettu todella siistiksi, ja muutenkin palveluita ja enemmän ruokapaikkoja.

Lueskelin fb:stä, että Roihuvuoreen on muuttanut paljon hipstereitä ja onhan sielläkin jo olemassa joku kahvilakin. Ostari toki edelleen olemukseltaan lähinnä räkäinen. Kulkuyhteydet voi olla huonot riippuen siitä, missä kohdasta Roihista asuu.

Itse asun Puotilassa. Paljon 60-luvulla rakennettuja kerrostaloja avarin pihoin. Täällä on toisaalta paljon alemman tulotason ihmisiä, joihin itsekin lukeudun. M a m u ja jonkin verran. Ostarilla on juoppoja. Toisaalta ostarilla on Pikkulintu, josta saa pienpanimo-oluita. Rannemmassa on Puotilan kartano, jossa Vartiokylänlahden porvaristo ja kenties myös marjaniemeläiset käyvät syömässä. Prismaan on kävelymatka ja se on auki 24h. Rannassa on kivat lenkkipolut. Puotilan miinus on se, että tiettyihin sijainteihin Helsingissä, Espoossa tai Vantaalla sieltä on pitkä matka.

Vierailija
76/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Helsingissä ei ole mitään vikaa. Päin vastoin sieltä löytyy oikein viihtyisiä, merellisiä asuinalueita. Kouluista kannattaa varmaan ottaa vähän selvää ennen muuttoa.

Itä on yleisesti mainettaan parempi. Toki kaupunkielämän ääripäät on idässäkin edustettuna. Mutta itse hymähtelen nykyään kaikille lehtijutuille ja mielipiteille siitä, kuinka "kauhea" paikka itä on.:) Eikä itä ole mitenkään yhtenäinen, vaan on erilaisia alueita.

Vierailija
77/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista väkeä me ollaan.

Vierailija
78/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin Länsi-Herttoniemessä, Laajasalossa sekä Viikissä. Laajasalon koulut ei kummoisia mutta KSYKkihän on yks Suomen parhaita oppilaitoksia. Länsi-Herzika oli luonnonläheistä ja rauhallista keskiluokkaista/ylempi keskiluokkaista aluetta jos pientaloalueista puhutaan tai niistä Hertsikan aseman vieressä olevista kivoista pienkerrostaloista. Oon samaa mieltä että Itis on muuttunut huonommaksi 20 vuodessa, en siellä haluaisi enää hoitaa ostoksiani. Viikissä on yliopiston kampus ja Prisma niin onneks ei tarvii sieltä mennä Itikseen.

Idässä on paljon kivoja alueita ja sitten toki karseita. Suurin osa suurituloisista asuu nimenomaan Helsingistä idässä. Heidän postinumeroalueensa ovat toki hintavia. Kannattaa katsella, kuten ehdotettu, niitä 2-5 km säteellä metroasemista olevia alueita. Ja kaikkialla pk-seudulla aseman välittömät alueet on aika karseita, menit sitten Helsinkiin, Espooseen tai Vantaalle. Olen itse asunut maalla, Helsingissä niin idässä kuin keskustassa, Espoossa ja Vantaalla, joten tiedän kyllä, mistä puhun. Suurin osa itää parjaavista ei ole koskaan käynyt kuin Itiksessä. Ja on pitkälti mielikuvien varassa. Ei idässä asuisi rikkaita, jos se olisi niin karsea paikka.

Kouluista suosittelen Kulosaarta tai Viikin norssia.

Vierailija
79/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
80/85 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikko, Kurkimäki?