Joku täällä varmaankin asuu Itä-Helsingissä. Miten viihdyt alueilla Myllypuro/ Kontula/ Puotinharju/ Itäkeskus/ Herttoniemi...
Roihuvuori, Mellunmäki, Laajasalo ja mitä muita niitä nyt onkaan? Mikä näistä viihtyisin alue?
Jossain kun kuitenkin on pakkoa asua.
Ei omaa autoa ja lapset yläasteella.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosaareen ollaan muuten rakentamassa uutta lukiota, olisi varmaankin hienot tilat opiskella kun vartavasten lukiokäyttöön tehdään uusi rakennus.
Ei tilat tee hyvää lukiota vaan opiskelija-aines. Väärään paikkaan rakennetaan.
Ei lukiot ole mitenkään kotipaikkasidonnaisia.
Painotukset ratkaisevat enemmän.Keskiarvoraja, kanssaopiskelijat ja sijainti.
Painotuksilla ei one mitään merkitystä.
Niin mitäpä sitä turhaan opiskelemaan itseään kiinnostavia asioita samat kiinnostuksen kohteet jakavassa seurassa.
Varsinkin kun eihän siitä opiskelusta mitään hyötyä olisi kun hakee lukion jälkeen opiskelemaan sitä itseään kiinnostavaa asiaa 😏
Kyllä mä muuten opiskelisin mielellään tota aihetta muttaku itä-helsinki on niin pelottava paikka 😱
Vierailija kirjoitti:
Länsi-Herttoniemi eli vanha Herttoniemi on pääosin 50- luvulla rakennettua idyllistä matalahkoa kerrostaloaluetta. Kauniita hyvinhoidettuja puistoja, Vanhankaupunginlahden ja merenranta/metsäpolkujen kainalossa. Alueella on myös vanhoja rintamamiestaloja.
Jos budjetti on ongelma, niin Länsi-Herttoniemi ei varmaan silloin ole ratkaisu...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä tyyppisestä alueesta tykkäisit?
Itse asun vanhassa vuosaaressa ja tykkään kyllä. On rauhallista ja koulut lähellä.Mitkä alueet Vuosaaressa lasketaan ns. vanhaan Vuosaareen?
Kalllahti, Rastila???
Lähinnä 00960 alue, pohjois-vuosaari. Talot on 60-luvulta eli vanhoja :)
Vierailija kirjoitti:
Metroasemien naapurustot ovat ongelmaisia, mutta vähänkin kauempana on valinnanvaraa.
Itä-Helsigissä asunto kannattaa hankkia n. 1-2 kilometrin päästä M-asemaa, koska nämä alueet ovat jo varsin mukavia ja rauhallisia kaikkialla Itä-Helsingissä. Asemien ja ostokeskusten hörhöt eivät jaksa kävellä edes 300 metrin päähän Alkosta ja Piikki-Symppiksestä.
Sinänsä metro on tärkeä, koska sillä lapset pääsevät keskustan kovatasoisiin kouluihin ja lukioihin - ja itsekin kulttuurin ja viihteen rientoihin.
Myös Stadin vuokra-asuntoja kannattaa karttaa ja jättää niihin ainakin 300-500 metrin väli - mielummin useampi kilometri. Omistus-ja osaomistusalueet ovat hyvälaatuisia.
Jos venyttää matkaa metroasemalta 2-4 kilometriin niin valinnanvaraa on luksustason omakotitaloista rintamamiestaloihin ja rivitaloista mataliin tai korkeisiin kerrostaloihin. Rahalla saa melkein mitä vaan merenrannasta alkaen.
Myllypuron hinnat ovat jo nousseet selvästi, koska M-aseman viereen nousi Metropolian AMK:n kampus. Sen viereen ryhdytään pystyttämään uutta Stadian kampusta ja uutta kielipainotteista lukiota. Myllypuron hinnat jatkanevat kallistumistaan.
Raide-Jokeri nostanee entisestään Itä-Helsingin arvoa, mutta vielä alueelta saa edullisia asuntoja, jos vertaa muuhun Helsinkiin tai Espooseen.
Hehheh, taitaa olla oma kämppä Itä-Helsingissä, kun noin kovasti mainostat. Itä-Helsingin arvo ei todellakaan tule nousemaan tai säilymään kuin ehkä muutamalla alueella. Iso osa alueista sellaisia, joille harva haluaa enää vapaaehtoisesti muuttaa. Itse en ostaisi asuntoa miltään alueelta Itäkeskuksesta eteenpäin, varsinkin jos on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosaareen ollaan muuten rakentamassa uutta lukiota, olisi varmaankin hienot tilat opiskella kun vartavasten lukiokäyttöön tehdään uusi rakennus.
Niin mitäpä sitä turhaan opiskelemaan itseään kiinnostavia asioita samat kiinnostuksen kohteet jakavassa seurassa.
Varsinkin kun eihän siitä opiskelusta mitään hyötyä olisi kun hakee lukion jälkeen opiskelemaan sitä itseään kiinnostavaa asiaa 😏
Kyllä mä muuten opiskelisin mielellään tota aihetta muttaku itä-helsinki on niin pelottava paikka 😱
Asun Marjaniemessä. Lapsella olisi Vuosaareen suora bussi. Mutta jos jonnekin painotukseen on alle ysin keskiarvoraja, se on nou thank you.
Helsingin kaupunki kikkailee kouluihinsa näitä painotuksia mutta se on pelkkää ehostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä muuten opiskelisin mielellään tota aihetta muttaku itä-helsinki on niin pelottava paikka 😱Asun Marjaniemessä. Lapsella olisi Vuosaareen suora bussi. Mutta jos jonnekin painotukseen on alle ysin keskiarvoraja, se on nou thank you.
Helsingin kaupunki kikkailee kouluihinsa näitä painotuksia mutta se on pelkkää ehostamista.
Toivottavasti sun lapsi ei aiheuta sulle pettymystä. Itse Tammisalolaisena aikoinaan menin ihan tavislukioon vaikka muuallekkin oisin päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä muuten opiskelisin mielellään tota aihetta muttaku itä-helsinki on niin pelottava paikka 😱Asun Marjaniemessä. Lapsella olisi Vuosaareen suora bussi. Mutta jos jonnekin painotukseen on alle ysin keskiarvoraja, se on nou thank you.
Toivottavasti sun lapsi ei aiheuta sulle pettymystä. Itse Tammisalolaisena aikoinaan menin ihan tavislukioon vaikka muuallekkin oisin päässyt.
Etkä osaa suomea.
Se oli silloin, nyt on nyt.
Muuttaisin minne tahansa muualle Suomessa (okei, Varissuohon en ole tutustunut) ennemmin kuin minnekään lähellekään Vuosaarta ja Itäkeskuksen aluetta! Mieti nyt ap vielä kahteen kertaan. Jos olet muuttamassa toiselta paikkakunnalta etkä ole edes käynyt idässä, niin käy katsomassa paikkoja (sekä päiväsaikaan että illalla) ennenkuin teet mitään päätöksiä.
Idässä on paljonkin hyviä asuinalueita, mutta ylipäätään Helsingissä kouluissa on valtavia eroja. Eli yläkoulua valitessakin pitää olla tarkkana. Huonoja yläkouluja on myös hyvillä alueilla, eikä koulutoimen touhuihin voi luottaa lainkaan.
Idän yläkouluja en tunne kaikkia, mutta Porolahteen emme omiamme halunneet.
Lukioissa on kovat keskiarvorajat. Sitten taas ne joissa ei ole ei ole muutenkaan kovin kaksisia. Idässä paras lukio on KSYK, sitten on Viikin Norssi. Ja Heryk.
Itiksessä liikaa rottia ja apinoita. Muuten ok mesta. Ratkeaisi mm. oleskelulupien saamisen perusteiden tiukennuksilla.
Maamme todellinen kerma asuu suurelta osin siellä.
Alueita, joille kiskoliikenteen pummit tulevat voi luokitella saastuneiksi. Päättäjiemme palvoma sakki luuhailee niissä.
Vierailija kirjoitti:
Itiksessä liikaa rottia ja apinoita. Muuten ok mesta. Ratkeaisi mm. oleskelulupien saamisen perusteiden tiukennuksilla.
Tätä on vallanpitäjiemme isänmaallisuus.
Minä asun Mellunmäessä. Mikäs täällämmummojen keskellä. Paljon tilaa, rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä osaa suomea.
Jaa, en todella tiennyt, että nykyään vanhemmat hakee nuorten puolesta lukioihin. Kuvittelin, että nuori itse hakee sinne minne haluaa.
Ehkä lapsesi hakeutuukin amikseen niin saa itse päättää asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä osaa suomea.
Jaa, en todella tiennyt, että nykyään vanhemmat hakee nuorten puolesta lukioihin. Kuvittelin, että nuori itse hakee sinne minne haluaa.
Ehkä lapsesi hakeutuukin amikseen niin saa itse päättää asioistaan.
Ehkä sinunkin vanhempiesi olisi pitänyt paneutua paremmin sinun kasvattamiseesi ja sivistämiseesi. Olisi maailma säästynyt typerältä valkoroskalta.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Mellunmäessä. Mikäs täällämmummojen keskellä. Paljon tilaa, rauhallista.
Mä oon miettiny, että mikä siellä meltsissä laskee asuntojen arvoja? Kun muualla idässä samanoloiset asunnot on usein paljon kallimpia. Mellunmäki näyttää niin kivalta ja rauhalliselta ja metsätkin ihan vieressä ja ainakin autoilijan silmin on hyvät kulkuyhteydet kaikkiin suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Toiselta paikkakunnalta muuttamassa.
Lapset kasilla ja ysillä. Jälkimmäinen menossa ensi syksynä lukioon eli lähiön koulu/ yläaste ei nyt ole se pääongelma. Varat eivät riitä omakotitaloon. Omat huoneet tarvitsevat mutta lähinnä huolestuttaa alueiden rauhattomuus.
Mistä ihmeestä tämä kuvitelma rauhattomuudesta tulee? Olen asunut viimeiset 15 v Puotilassa ja Mellunmäessä teinien kanssa. Kukaan edes yöbusseilla ei ole nähnyt mitään rauhatonta. Ei edes teinit, jotka liikkuvat öisin. Kaikki kerrostalot olleet hiljaisia.
Näillä minun asuinalueilla on ihan peruskantaväestöä. Ulkom aalaisia näkyy vain metrossa, enkä muutenkaan ole heidän nähnyt aiheuttavan ongelmia.
Itse en muuttaisi Vuosaareen (pl. Vanha puoli), Kontulaan enkä Puotinharjuun. Samoin Kauppakartanonkatua Itiksessä välttäisin. Mutta tunnen ihmisiä, jotka viihtyvät hyvin ko. Alueilla. Ja muuten: ammatiltaan nämä kaikki ovat akateemisia. Eli kaikissa lähiöissä on rauhallisia alueita eli kun tiedät tarkemman osoitteen, niin kysele uudestaan.
Kouluista en osaa enää sanoa, lapset kun jo kasvaneet.
Mä viihdyn hyvin Fallpakassa. Se on siinä Itäväylän vieressä Vuosaaren ja Mellunmäen välissä. Busseilla pääsee hyvin Itikseen tai Mellunmäkeen. Vuosaareenkin pääsee, mutta sinne on vähän pidempi matka. Asuinalue on aika uusi enkä minä ainakaan ole huomannut mitään häiriöitä. Kouluista en osaa sanoa mitään, kun ei ole kouluikäisiä lapsia.
Mitkä alueet Vuosaaressa lasketaan ns. vanhaan Vuosaareen?
Kalllahti, Rastila???