Menisitkö töihin jos on hyvä vointi, mutta nuhaa ja yskää?
Työ on sellaista, missä ollaan ihmisten kanssa paljon tekemisissä, mutta tuskin nuhan ja yskän takia saa sairauslomaa?
Kommentit (17)
Oletko juuri herännyt jostain vuoden mittaisesta horroksesta?
Huomenna saikkua ja koronatestiin. Saikulla saat olla niin kauan kunnes tulos selviää.
Tän on oltava provo vai onko nää jutut vielä joillekin näin epäselviä?
Meillä on ohjeistus, että tuollaisten vaivojen kanssa jäädään etätöihin. Jos etätyö eivät toimihenkilön työssä ole mahdollista, jäädään kotiin sairastamaan. Miten työnantajasi on ohjeistanut, toimit sen mukaan.
ET MENE!! Joku muu voi kuolla sen sun pikkunuhas takia
Vierailija kirjoitti:
Huomenna saikkua ja koronatestiin. Saikulla saat olla niin kauan kunnes tulos selviää.
On minulle, kun en koskaan ole saikulla. Minua tarvitaan töissä, en mitenkään voisi olla pois.
Meillä on ehdoton kielto mennä vähäisilläkin oireilla töihin. Koronatestiin ja kotiin odottamaan vastausta. Hoitoala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulle, kun en koskaan ole saikulla. Minua tarvitaan töissä, en mitenkään voisi olla pois.
Vaikka kuinka itsellesi haluatkin uskotella, et ole korvaamaton. Jäät kotiin.
Minä olin menossa, mutta vaimo sanoi etten varmaan saisi mennä. Soitin työterveydenhoitajalle ja ehdottomasti ei saa mennä töihin - > korona testiin. Kun testi oli negatiivinen, mutta oloni huononi, ei tosin kuumetta, työterveydenhoitajan mielestä pitikin mennä töihin! No olin sitten esimiehen luvalla vielä yhden päivän (perjantai) saikulla.
Menisin, mutta olenkin ollut etätöissä maaliskuusta lähtien.
Potkut tulisi, sillä on ehdoton kielto mennä töihin jos on pieniäkin oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tilanne on nyt täysin eri kuin normaali saikulla oleminen. Ja ohjeita on jauhettu joka tuutista maaliskuusta lähtien.
Sää oot kaupassa töissä, tämä on arvaus, osuiko?
En menisi töihin vaikkei olisikaan nuhaa tai yskää. Sehän on aivan perseestä
Vierailija kirjoitti:
Minä olin menossa, mutta vaimo sanoi etten varmaan saisi mennä. Soitin työterveydenhoitajalle ja ehdottomasti ei saa mennä töihin - > korona testiin. Kun testi oli negatiivinen, mutta oloni huononi, ei tosin kuumetta, työterveydenhoitajan mielestä pitikin mennä töihin! No olin sitten esimiehen luvalla vielä yhden päivän (perjantai) saikulla.
Tuo menee kyllä kaikkien ohjeiden vastaisesti, koska negatiivinen testitulos voi olla väärä. Virallisesti pitäisi olla kotona niin kauan kuin on yhtään oireita. Ymmärrän jos tästä joustetaan silloin, jos ihmiselle jää flunssan jälkeen päälle satunnaista yskähtelyä tai joutuu vielä muutaman kerran päivässä niistämään, koska perinteisesti on kyllä ajateltu ettei sellainen vaihe tartuta ketään. Mutta kuumeessa ei kyllä pidä ketään töihin lähettää vaikka olisi mitkä testitulokset! Älytöntä meininkiä.
Krooninen nuha itellä ja hyvillä mielin meen.