Mitä ekstrakivaa opettajalle 6. luokan päätteeksi?
Ei olla mitään yhteistä lahjaa kerätty, yritin lapselle ehdotellakin muttei halunnut ruveta organisoimaan keräystä kun en itse tunne kaikkia vanhempiakaan eikä ole mitään sähköpostilistoja eli olemme omillamme.
Aikaisemmin ollaan viety jotain ruukkukukkaa/kasvia itsemaalatussa ruukussa, muumimukia ja sen sellaista.
Mutta nyt tosiaan päättyy kuudes luokka ja opettaja on ollut näiden muutaman vuoden ajan aivan ihana, ja on mun ymmärtääkseni vieläpä ensikertalainen eli tämä on eka hänen oma luokkansa joka nyt lähtee maailmalle.
Jotain spesiaalia muttei liian pröystäilevää? Ideoita?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 22:44"]
Opettajat saa palkkaa, mä en ymmärrä tota lahjojen kiikuttamista.
[/quote]
Hieno ajattelutapa. Eikö sinunkaan lapsesi tarvitse todistusta tai stipendiä tai kevätjuhlaa? Kättely riittäköön.Oiskoham käytöstavat? Harmi ettei niitä kaikki osaa.
[/quote]
Opettaja lahjomisestako se koulutodistus on kiinni? Luulin että kuuluu opettajan työhön se antaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:02"]
Kai te annoitte synnärilläkin kätilölle lahjan? Ja jos olette ollut sairaalassa niin kotitumislahja lääkärille/hoitajille? jne... jne... Tätä listaa voi jatkaa loputtomiin.
tunsin viime jouluna myötähäpeää naapurin emäntää kohtaan kun kiikutti roskakuskille jonkun konvehtirasian. Nolo.
[/quote]
Roskakuski kuitenkin varmasti ilahtui kovasti, mikä on mielestäni pääpointti lahjojen/muistamisien antamisen takana. Viime kesänä sain villasukat eräältä mummolta, joka asui siivoamassani kerrostalossa, kiitoksena hyvästä työstä ja kyllä lämmitti mieltä.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:07"]
tässä muutamia idiksiä, jotka ovat edullisia toteuttaa: yrtti, kukka, servettipaketti, muki (arabia tms) karkeilla täytettynä
[/quote]Näitä ollaan annettukin jo aikaisempina vuosina. ap
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:11"]
Joku yrtti vaikka siinä lapsen koristelemassa ruukussa, itse tehty kortti ja pieni lahjakortti kahvilaan tai kirjakauppaan.
[/quote]Niin noita yrttejä sun muita on annettu ennenkin, enkä tykkää lahjakorttiajatuksesta, kun siinä näkyy summa. Kirjaa taas on hyvin vaikea summanmutikassa valita. ap
Ekstrakivana hieman kimppakivaa, siitä opetkin tykkään.
Minun 6.lk pojallani on ollut oikein mukava miesopettaja ja halusin antaa hänelle jotain ekstrakivaa nyt alakoulun loppuessa. Viime viikolla olin heidän leirikoulussaan valvojana ja annoin hänelle pillua. Oli kovasti yllättynyt ja mielissään.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:18"]
muumimuki
[/quote]On annettu jo. ap
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:17"]
Minun 6.lk pojallani on ollut oikein mukava miesopettaja ja halusin antaa hänelle jotain ekstrakivaa nyt alakoulun loppuessa. Viime viikolla olin heidän leirikoulussaan valvojana ja annoin hänelle pillua. Oli kovasti yllättynyt ja mielissään.
[/quote]on annettu jo. ap.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:17"]
[/quote]on annettu jo. ap.
[/quote]Hauska vitsi tekeytyä ap:ksi, haa haa. ap
Aurinkovoidetta, hyttysmyrkkyä ja kertakäyttösadetakki; taatusti hyödyllinen kesäpaketti.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:22"]
Tomaatti tai mansikka-amppeli
[/quote]Tämäkin on jonain aikaisempana kesänä jo annettu, samoin auringonkukka, kissanruohoa jne. ap
Aurinkovoidetta, hyttysmyrkkyä ja kertakäyttösadetakki; taatusti hyödyllinen kesäpaketti.
[/quote]Voisi laittaa harkintaan, jos on mitään muutakaan keksi, kiitos! ap
Pullo viiniä, esimerkiksi retsinaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:24"]
[/quote]Voisi laittaa harkintaan, jos on mitään muutakaan keksi, kiitos! ap
[/quote]
Käyttöön tuleva lahja on se paras lahja.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 22:44"]
Opettajat saa palkkaa, mä en ymmärrä tota lahjojen kiikuttamista.
[/quote]
Hieno ajattelutapa. Eikö sinunkaan lapsesi tarvitse todistusta tai stipendiä tai kevätjuhlaa? Kättely riittäköön.Oiskoham käytöstavat? Harmi ettei niitä kaikki osaa.
[/quote]
Miten tarpeeton lahja liittyy käytöstapoihin?