Kun koiravauva saapuu kotiin....?!?!
Mä olen koiraa halunnut jo yli 5 vuotta ja nyt ois löytynyt täydellinen pentu ja kaikki tuntus loksahtavan hyvin, pentu tulee meille kun mulla alkaa 3 vkon loma.
MUTTA miten sen jälkeen..?
Pentuhan syö 3-4 krt päivässä..mä oon duunissa 8 tuntia ja tytär 12v voi koulun jälkeen kyllä ulkoiluttaa ja ruokkia, mutta sekin pääsee parina päivänä kolmelta..
Oi kertokaa/auttakaa, miten päivänne järkkäätte pikku karvavauvan kanssa?
Siis just tossa ens alkuun. Kiitos.
Kommentit (7)
ot, joko tyttärellä on lukkari tiedossa???
Voisko mies pitää lomansa vähän eri aikaan eli sun jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:20"]
Eikö tytöllä ala kesäloma?
[/quote]
Varmaan saavat pennun vasta loppukesästä?
Kyllä 8-viikkoinen pystyy jo olemaan työpäivän + matkat syömättä. Ja pissat täytyy tehdä esim. papereille sisälle. Suurin osa ihmisistä ei voi ottaa töistä lomaa pennun takia, joten näin pitää toimia. Itselläkin ollut koiria parikymmentä vuotta, enkä ikinä ole mitään lomaa pentujen takia ottanut. Hyvin on pärjätty, noin 9 h yksinolo heti alusta asti.
siis joo alkaa kesäloma tytöllä, mutta on isänsä luona on puolet lomasta ja miestä ei ole (eikä vähään aikaan tule). Ok. mutta niin ne on muutkin selvinneet, joten mekin selvitään :)
ap
Meidän pentu alkoi syödä 3 ateriaa melko pian kasvattajalta tulon jälkeen. Ei ollut eikä ole edelleenkään kova syömäri joten neljää ateriaa ei olisi uponnut millään. Pentu pissailee todennäköisesti sisälle jos on työpäivän ajan yksin mutta kyllä se siitä oppii sisäsiistiksi silti.
Kannattaa myös panostaa yksinolon opetteluun heti pennun tultua, koska muuten voi tulla ongelmia! Aloita vartista ja pidennä aikaa vähitellen. Vaikka tuntuisi kurjalta jättää pentua yksin, jatkon kannalta on tärkeä opetella se yksinolon taito. On jo tosi hyvin jos sinulla on kolme viikkoa lomaa heti alussa. Monet joutuvat jättämään pennun yksin työpäiväksi heti viikonlopun jälkeen.