Sähkölämmitys kaksiossa?
Etsin vuokraasuntoa ja löysin äsken aivan mahtavan rivitalokaksion. Siinä on kuitenkin sähkölämmitys. Olen aina ohittanut sähkölämmitteiset asunnot, sillä olen ymmärtänyt, että lämmitys maksaa hurjasti. Osaako joku sanoa paljonko sähkölämmitteisessä asunnossa menee sitten sähköön? Vuokra kyseisessä asunnossa on aivan naurettavan halpa, joten oletan, että paljon.
Kommentit (3)
Mun veljellä on sähkölämmitteinen, saunallinen kaksio. Just viime viikolla puhuttiin sähkölaskuista. Sillä on sydäntalvella sähkö n. 150 €/kk. Kesällä voi jäädä alle satasen.
Ei juurikaan sauno, alle kerran viikossa. Kodin elektroniikka alle viisi vuotta vanhaa enimmäkseen (töllö, x-box, stereot, läppäri) ja jääkaappi-pakastin yli viis vuotta.
Mun äiti asuu tällä hetkellä sähkölämmitteisessä kaksiossa ja hänellä on mun mielestä iso sähkölasku. Noin puolet siitä, mikä meillä on isossa omakotitalossa. Tuota luokkaa kuin vastaajalla 3.
Sähkölämmityksessä on se hyvä puoli, että voit säädellä itse aika hyvin siihen kuluvaa rahaa. Eli mitä enemmän lämpöä ja/tai tuuletusta, niin sitä kalliimpaa. Kesällä ei tietenkään ole juuri kuluja. Vuokra-asunnossa sähkölämmityksen parina pitää olla edullinen vuokra. Normaalisti sähkölämmitys maksaa 50-100e/kk.