Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisen lapsen annatte uida uimahallissa "yksin"?

Vierailija
12.05.2014 |

Siis niin, että olette itse toisessa altaassa (ette näköyhteydessä) tai lapsi menee uimahalliin kaverin kanssa? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ikä vaan uimataito... Oma 8-vuotias pärjää jo mainiosti.

Vierailija
2/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riipu niinkään iästä, vaan uimataidosta. Uimataidottoman päästäisin ilman valvontaa vasta ehkä 12-13-vuotiaana, kun uskaltaisin luottaa, ettei mene syvään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias saa mennä omin päin hallissa mutta en ole päästänyt vielä kaverin kanssa. Pian kyllä senkin aika on. 6-vuotiaan en anna olla poissa näköyhteydestä, poika osaa kyllä sukeltaa hyvin mutta uiminen on vielä vähän epävarmaa. Jaksaa uida 10-15 metriä. 

Vierailija
4/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 22:31"]

Ei riipu niinkään iästä, vaan uimataidosta. Uimataidottoman päästäisin ilman valvontaa vasta ehkä 12-13-vuotiaana, kun uskaltaisin luottaa, ettei mene syvään.

[/quote]

Siis pitäiskö 12-13-vuotiaan pysyä lastenaltaassa?

Vierailija
5/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uimataito, kenen ihmeen lapsi ei osaa uida ennen ala-asteen alkua?

Vierailija
6/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse opin uimaan vasta koulussa kolmannella. Ja nyt oma poika on kohta 5v ja jännittää vedessä niin, ettei varmasti opi uimaan ennen koulun alkua, vaikka kuinka koitetaan rohkaista.

Vierailija
7/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 22:34"]

Mikä uimataito, kenen ihmeen lapsi ei osaa uida ennen ala-asteen alkua?

[/quote] Meidän lasten 1. luokilla alle kolmasosa osasi uida. Uimahalliin on matkaa. Kylpylä on kyllä naapurikaupungissa.

Vierailija
8/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin jo ekaluokkalaisena (eli 7v.)  kaverini kanssa kaksistaan uimahallissa.

Vierailija
9/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika tokalla, ja osaa uida varmaan ihan ok eli sukeltee sujuvasti ja "räpiköi" menemään varmaan sen parisenkymmentä metriä - en ihan tarkkaan osaa sanoa mutta hyvn näyttää pinnalla pysyvän. En ole kuitenkaan uskaltanut vielä hallissa silmävalvonnan ulkopuolelle jättää.

Taannoin yksi kaveri soitteli, josko lähtisi mukaan uimaan ja tottakai annoin luvan.  Kyselin sitten jälkikäteen, oliko kaverin iskä siinä heidän kanssaan koko ajan keskisyvässä altaassa vai käviko itse uimassa sillä aikaa (tämä ollut itsellä suunnitelmissa) ja vasta tuossa kohdin minulle selvisi, ettei isä ollut mukana lainkaan vaan oli ainoastaan vienyt ja hakenut lapset hallilta. 

Olin tästä hieman hämmentynyt, sillä en itse uskaltaisi toisen tuonikäistä lasta jättää vahtimatta kun ei ole uimataidosta tietoa.  Minulla on lähipiirissä lapsen hukkumistapaus joten olen varmaan ylivarovainen tuon asian suhteen...

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi