Tunnen itseni ihan luuseriksi. Taalla porukka tienaa tai sanoo tienaavansa nettona 4000-5000€/kk. Me tienataan 3000€/kk ja rahat aina loppu ennen tilipv. Tyo on vastuullista, mutta
palkka...Kyllä kunta/valtiosektori on p...a palkanmaksaja! Täytynnee ihan tosissaan alkaa ettii uutta paikkaa vaikkapa yksityisektorilta...
Kommentit (6)
riippuu koulutuksesta, alasta, kokemuksesta...
minä kotihoidontuella ja mies tienaa noin 2000¿ puhtaana käteen.... hyvin kuitenkin pärjätään eikä oikeestaan mitään puutu. =)
mies tienaa brutto n.2000e ja minä kotihoidontuilla.
Tiukkaa on, mutta mitään ei puutu!
Ja mulla on koulutusta ja osaamista. Onpahan vaan ura alussa ja ei osaa pyytää.
Prkl, kyllä nyt on palkankorotuksen aika.
Itse kunnalla töissä, mies yksityisellä. Ei kannata välttämättä vaihtaa kunnalta pois. Miehen kanssa on laskettu, että vaikka se tienaa enemmän kuin minä, niin
* mulla on lyhyemmät työpäivät
* mulla on pidemmät lomat
* mulla on erilaisia kivoja kunnallisia etuja kuten sairauskassa, työsuhdematkalippu yms.
* mulla on pienempi eläkeikä
* mulla on rauhallisempi työtahti ja vähemmän ylitöitä
* mulla on vakaampi työtilanne (ts. YT-neuvotteluja ja irtisanomisia ei tiedossa niin helposti kuin yksityisellä)
* mulla on enemmän palkankorotuksia ikälisien muodossa
Ja nämä muuttaen työtunneiksi ja euroiksi niin saamme ihan yhtä paljon palkkaa ts. jos tekisin nykyisellä palkallani normaalin yksityisalan työpäivän + muuttaisin ylimääräiset lomani rahaksi jne.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
" 3700¿/kk"