Eihän päivähoidossa ulkoilla, jos sataa vettä?
Kommentit (16)
sään täytyy tietysti olla +20 astetta ja puolipilvistä (ettei kullannuppujen nahka pala)
Tietysti ulkoillaan, jos koko päivän sataa niin kyllä jossain vaiheessa ulos mennään. Jos taas on ollut kolmen viikon puotajakso ja yhtenä aamipäivänä sataa niin saatetaan jäädä sisäänkin kun sisäleikit on välillä tervetullut vaihtelua.
mutta pienellä sateella kyllä. Minusta kyllä olisi hyvä, jos ulkoilisivat säällä kuin säällä. Syksyisin on useita päiviä, jolloin ovat koko päivän sisällä. Sen kyllä huomaa sitten sekä lapsista että aikuisista. Ryhmän lastentarhanopettaja päättää mennäänkö ulos vai ei. Riippuu siis ryhmän pomosta miten menetellään.
Kait se asia sitten on noin... Pakko kai se on lapsella ruveta sitten käyttämään niitä kosteussuojahaalareita/kuravaatteita, kun aloittaa hoidon...
Äh, miksi meidän pitääkään asua tällaisessa kura-loska-pakkas-sademaassa?!? Sinne hoitoonhan pitää roudata kauhee määrä erilaisia vaatevaihtoehtoja, huah!
-ap-
oli reimatekki tai ei... Eli ei kannata päikkyä varten ainakaan kosteussuojattuja ostella.
LASTEN mielestä muuten sadesää on usein just kaikkein kivoin ja paras ulkoilusää kun saa rauhassa lutrata ja leikkiä kuraleikkejä!
päiväkoti ulkoilee säällä kuin säällä ja hyvä niin! Kovimmilla sateilla ja pakkasilla menevät myös ulos, mutta ovat vähemmän aikaa. Kesälomalla huomasi kyllä, että lapsi on tottunut ulkoilemaan sateellakin, ei haitannut tippaakaan lasta ja meitä aikuisiakin lakkasi haittaamasta kun asennoiduttiin eri tavalla...
Varusteet ratkaisee tämänkin asian, asiallisillä tamineilla pärjää ilmalla kuin ilmalla.
Meillä on kahdet kuravaatteet (takki, housut, rukkaset, sydvesti ja kumpparit), toiset kotona ja toiset päiväkodilla. Kirpparilta ostin, ovat kuin uusia eikä rahaakaan kulunut liikaa. Pakkaskeleille on sitten vähän tavispäiväkotiin vaadittuja "paremmat" varusteet, mutta muuten ei ole jouduttu tähänkään päiväkotiin viemään kauhesti eri vaihtoehtoja. Aamulla kun katsoo ulos ja lehdestä säätiedot niin jo sillä pystyy päättämään mitä lapselle kannattaa laittaa päälle. Kun ne kuravaatteet on jo siellä päiväkodilla. Ja tietysti vaihtovaatetta, mutta sitä nyt joutuisi roudaamaan vaikka olisi ihan tavallisessakin hoidossa.
tuossa sadesäävaatetuksessa on varmaan neuvotteluvaraa. Mutta joo kuravaatteet tietysti ja reimateciä en aio ostaa. Kaapista löytyy käyttämättömänä yksi Jonathanin haalari ja joku halpahaalari...
No onpas se sitten hyvä, että lapsi aloittaa hoidon, jotta saa kokea sadesäässä ulkoilun riemun. Mua ei saa tuonne kylmään ja sateeseen kyllä kovin helposti. Onneksi koirillemmekin riittää sateella pissat pihassa....
Osa vanhemmista kyselee jo ovella, että "ettehän te mene ulos kun sataa". Osa taas haluaa, että ulkoillaan säässä kuin säässä ja PALJON! Toteutan jälkimmäisen toiveen, koska itsekin näen, että lapset tarvitsevat paljon ulkoilua ja raitista ilmaa. Sisätiloissa ollessa menee helposti vain riehumiseksi....Tänäänkin ulkoiltiin aamulla pari tuntia pienessä vesisateessa. Osalla oli päällä Reimatecit ilman kuriksia ja osalla kurikset. Itse "seisoin" sateessa vedenpitävä ulkoilupuku päälläni. Ei mulla oo mitään ongelmaa, jos joudun ulkoilemaan sateessa. Päinvastoin :)
t. eräs hullu pph, joka ulkoiluttaa lapsianne myös vesisateessa ja ai että lapset nauttivat :)
että eivät voineet ulkoilla kun sataa... Mun mielestä olivat liian vähän ulkona, jatkuvasti jotain "ei me kun satoi, ei me kun on niin vähän työntekijöitä, ei me kun, ei me kun..." Muut ryhmät pk:ssa olivat useammin. Ja sen verran olen sijaisuuksia päiväkoteihin tehnyt, että ei se 20 lapsen ulos saaminen sateella nyt niiiin vaikeaa ole... Itse ulkoilen kotonakin lasten kanssa säällä kuin säällä.
lapseni on tosin ollut vasta yhden vuoden päiväkodissa, mutta he eivät ole koskaan olleet ulkona haettaessa, jos on satanut.
näitä juttuja ja olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tein hyvän ratkaisun laittaessani lapseni pph:oon :) Meidän reipas pph on paljon ulkona ja sen näkee lapsista. Ovat iltaisin rauhallisia ja ruoka ja uni maistuu. Eivätkä juuri sairastelekaan. Olemme koko perhe ns. ulkoilmaihmisiä, joten tykkään, että lapset myös hoidossa ulkoilevat. Kunpa itsekin voisi työpäivän lomassa olla ulkona. Pph:n ammatissa ainakin saavat nauttia paljon ulkoilmasta mitä tässä sisätyössä ei taas voi...
lapseni on tosin ollut vasta yhden vuoden päiväkodissa, mutta he eivät ole koskaan olleet ulkona haettaessa, jos on satanut.
näitä juttuja ja olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tein hyvän ratkaisun laittaessani lapseni pph:oon :) Meidän reipas pph on paljon ulkona ja sen näkee lapsista. Ovat iltaisin rauhallisia ja ruoka ja uni maistuu. Eivätkä juuri sairastelekaan. Olemme koko perhe ns. ulkoilmaihmisiä, joten tykkään, että lapset myös hoidossa ulkoilevat. Kunpa itsekin voisi työpäivän lomassa olla ulkona. Pph:n ammatissa ainakin saavat nauttia paljon ulkoilmasta mitä tässä sisätyössä ei taas voi...
Isommat kyllä tykkäävät ulkoilusta, mutta ne pienimmät, jotka juuri ja juuri osaavat kävellä ilman talvivaatteitakaan. Osa sitten seisoo kylmissään yhdessä kohtaa tunnin tai istuu keinussa, taatusti on kylmä. Tähän joku alkaa inttää, ettei niin tapahdu, kaikista huolehditaan, mutta huoh, tapahtuu. En aio osallistua inttämiseen.
Mutta minä puhuin 3-5-vuotiaiden ryhmästä.
t. se, jonka mielestä voisi ulkoilla säällä kuin säällä ja joka itsekin ulkoilee paljon - satoi, paistoi tai salamoi
ja hoitajat seisoo sateessa vieressä? Tuntuu kyllä vähän hölmöltä...
Pakkas- ja kurakelit ymmärrän kyllä, mutta että nyt vesisateeseen...
-ap-