Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotivastaiset, miten hoidatte/hoiditte yli 3-vuotiaanne?

Vierailija
06.05.2014 |

Ryhdyitte perhepäivähoitajiksi?

Saitte mummon tms. hoitamaan?

Veitte perhepäivähoitoon (eskariin asti)?

Sovititte työaikanne miehen työajan kanssa niin, ettei hoitoa tarvittu?

Jäitte pois työelämästä?

Ehkä jotain muuta?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun monet tuntuvat olevan niin päiväkotivastaisia, että miten sitten käytännössä asian saa ratkaistua. Meillä lapset (kaikki yli 4 v) ovat nyt päiväkodissa ja siellä pysyvät kouluikään asti, vaikka ei me siihen ihan tyytyväisiä ollakaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoitanut kotona. Nuorin nyt 5v ja kotihoidossa eskariin asti ainakin.

Vierailija
2/10 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmä vähän kaikkea. Toinen vanhemmista voi vaikuttaa työaikaansa kun on yritäjä, tekee paljon töitä mutta voi mennä aamuisin vasta esim klo 9.15 kun kerho alkaa klo 9. Toisella vanhemmalla 3 vuorotyö, välillä tehnyt 75 % prosenttista työaikaa jossa tulee paljon vapaapäiviä jos työvuorot pitkiä.

Yli 3 vuotiaat ovat olleet kerhossa 3- 4 aamupäivää viikossa, mummi auttanut ja hoitaja käynyt 10-15 tuntia viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varsinaisesti päiväkotivastainen, olen ollut siellä töissä. Mutta kun olen nähnyt kahden arvostetun lto:n toimintaa, en halunnut omiani päiväkotiin. 

Järjestelimme työvuorot niin, että saatoimme hoitaa lapset kotona eskari-ikään asti ja en todellakaan ole katunut; lapset ovat rauhallisia, ystävällisiä ja pidettyjä kavereiden kesken. Enkä tarkoita tällä, etteikö päiväkotilapsista tulisi samanlaisia, vaan ettemme ole ainakaan epäonnistuneet tässä asiassa.

Toivon, että työkulttuuri on muuttunut päiväkodeissa, mutta valitettavasti veikkaan, että työtahti vie mehut suurelta osalta työntekijöistä, eikä se voi olla näkymättä päiväkodissa. Voimia teille, jotka siellä vielä jaksatte.

Vierailija
4/10 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:54"]En ole varsinaisesti päiväkotivastainen, olen ollut siellä töissä. Mutta kun olen nähnyt kahden arvostetun lto:n toimintaa, en halunnut omiani päiväkotiin. 

Järjestelimme työvuorot niin, että saatoimme hoitaa lapset kotona eskari-ikään asti ja en todellakaan ole katunut; lapset ovat rauhallisia, ystävällisiä ja pidettyjä kavereiden kesken. Enkä tarkoita tällä, etteikö päiväkotilapsista tulisi samanlaisia, vaan ettemme ole ainakaan epäonnistuneet tässä asiassa.

Toivon, että työkulttuuri on muuttunut päiväkodeissa, mutta valitettavasti veikkaan, että työtahti vie mehut suurelta osalta työntekijöistä, eikä se voi olla näkymättä päiväkodissa. Voimia teille, jotka siellä vielä jaksatte.

[/quote]

Mitä tarkoitat?

Vierailija
5/10 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin päiväkodin jota ei tartte vastustaa. Löytyi pieni yksityinen sellainen 2km päästä kotiamme. Muunlaiseen en olisi pistänyt, olisin lykännyt opintoja vielä 3v. Poika aloittaa 3.5v hoidon.

Vierailija
6/10 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkasin hoitajan kotiin. Tekee osa-aikaista eli viikkotunteja on 6 vko jaksolla tasattuna 32. Suurin osa työpäivistä on 7-14, mutta löytyy niitä 7-17 tai 9-12 -päiviäkin, lisäksi keskellä viikkoa voi ollla vapaa.

Vierailija
7/10 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse osa-aikatyötä iltaisin ja viikonloppuisin. Isä tekee tavanomaista työpäivää. Lasten mennessä eskariin alan näillä näkymin tehdä lisäksi yrityksen töitä eskarissa olon ajaksi.

Vierailija
8/10 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa päiväkotivastainen? Onhan se ihan fakta, että päiväkoti voi olla meluisa ja stressaava paikka lapselle + taudit leviävät suurissa lapsiryhmissä. Ja tämä kaikki johtuu ihan resurssoinnin puutteesta, pienemmät ryhmät olisivat työntekijöillekin mieluisampia. 

Meillä lapset ovat hoidossa n. 10 päivää kuussa. Kun minulla on opintoja, lapsia voi pitää kotonakin. Kun olen töissä, sovitaan vuorot niin että toinen on illassa ja toinen aamussa, ja saadaan yleensä mummo hoitamaan sen pari tuntia mitä tuossa on väliä työvuorojen välillä. Teen myös mielelläni viikonloppuja, mikä sitten vapauttaa viikolle vapaapäiviä.

Vierailija
9/10 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vuorotöissä eli sumplitaan vuorot että jompikumpi aina kotona

Vierailija
10/10 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin töihin Kun lapsi oli 10kk ja mies hoiti 6kk perään. Siitä eteenpäin miehen äiti on ollut hoitajana n. 25-30h/vk. Asumme samassa talossa (eri rapussa), joten lapsi on helppo viedä mummolaan. Tämä systeemi on nyt toiminut 2v. Mummo on puhunut, että vedetään näin kouluun/eskariin asti. 2 päivänä viikossa tyttömme käy seruakunnan päiväkerhossa. Maksamme mummolle hoidosta 250e/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän