Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys kaikille Anu-nimisille!

Vierailija
04.05.2014 |

Olen pitkään miettinyt, että aiheuttaako Anu-nimi hilpeyttä esim. ulkomailla? Englanniksihan omistusmuoto on Anu's ja ruotsiksi Anus... Tosi tyhmä kysymys, mutta en ole koskaan viitsinyt keneltäkään Anulta henkilökohtaisesti kysyä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun Anu-niminen kaveri on kertonut häntä pilkattavan juurikin tuosta syystä. Se nimi on niin helppo vääntää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan matkustele ulkomailla, joten siellä ei ole tullut eteen tämä asia. Mutta koulussa mun luokalla oli myös toinen Anu, ja meidät sitten erotettiin toisistamme sukunimen eka kirjaimella, Anu K. ja Anu S. Ja siis mä olin se anus.

Vierailija
4/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minäpä voin vastata kun olen nimeltäni Anu ja asunut ulkomaillakin monta vuotta. Ilokseni voin sanoa, että englanninkielisessä maassa kukaan ei ole koskaan vääntänyt mitään vitsiä nimestäni ainakaan minun kuulteni. Eipä se kyllä erityisesti edes haittaisi, koska sain suomalaisessa peruskoulussa kuulla niin paljon nimestäni, että olen anusvitseille immuuni.

Eipä kyllä Suomessakaan ole kukaan nimestäni kommentoinut peruskouluiän jälkeen, paitsi kerran yksi peruskoulunopettaja, joka nyt oli muutenkin poikkeuksellisen lapsellinen. Ja ikää minulla on lähemmäs 40. Myös työpaikalla on muita Anuja, enkä ole kuullut kenenkään vääntävän vitsiä heidänkään nimistään.

Vierailija
5/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän täällä ulkomailla toista nimeäni.

Vierailija
6/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 10:47"]En juurikaan matkustele ulkomailla, joten siellä ei ole tullut eteen tämä asia. Mutta koulussa mun luokalla oli myös toinen Anu, ja meidät sitten erotettiin toisistamme sukunimen eka kirjaimella, Anu K. ja Anu S. Ja siis mä olin se anus.

[/quote]

Oletko Anu Saukko?

Vierailija
7/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on tullu matkusteltua, mutta ikinä en nimestä ole saanu kuulla ihmettelyä. Voihan olla, että selän takana sitten naureskellaan...:). Siihen oon tyytyväinen, ettei sukunimi ala S:llä. Suomessa sais kuulla varmaan jatkuvaa vittuilua nimestä.

Vierailija
8/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta minun nimeäni ei ole irvailtu. Ei kotimaassa eikä muualla. Oli kuitenkin 70-luvulla niin tavallinen nimi, ettei ehkä jaksanut ketään innostaa. Meitä oli aina vähintään se kaksi samannimistä samalla vuosiluokalla.

Espanjassa joku on joskus luullut, että nimeni on Ana.

Vierailija
9/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika vähä-älyinen jos irvii ihmiselle tämän nimestä! Suomesta löytyy myös aika monta Taunoa, Erkkiä, Urpoa ja Jormaa, enkä usko kenenkään käyvän heillekään vittuilemassa tyhmästä nimestä. Ja jos käy, niin kyllähän se kertoo enemmän tästä vittuilijasta kuin näiden nimien kantajista.

Vierailija
10/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anu on muuten myös intialainen naisen nimi.

Vierailija
11/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joskus teini-iässä tuli itsekin heitettyä huono läppää aiheesta, mutta ei muuten.

Vierailija
12/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Anu, mutta minulle irvaillaan jatkuvasti :(

T. Peni

Vierailija
13/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä se Peni Saukko?

Vierailija
14/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 11:57"]

Ootko sä se Peni Saukko?

[/quote]

Olen! Mistä me tunnetaan?

Vierailija
15/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut edes mieleen, että Anu-nimestä voitaisiin irvailla, kun annettiin se kuopukselle nimeksi. Hän on nyt 11-vuotias eikä tietääkseni ainakaan vielä ole nimestä vitsailtu.

Vierailija
16/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... kaverin isoveli on ollut ainoa joka tuosta on irvaillut. Mutta sille nuo kummelivitsit oli jo korkeakulttuuria.

Vierailija
17/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin nimi on Anu, eikä sitä ole kertomansa mukaan koskaan kiusattu nimestä. Ameriikkalaiset sekoittivat nimen usein sanoihin "I knew" ja Aasiassa ihmeteltiin, kun nimen takaa löytyykin vaalea pitkä nainen eikä lyhyt intialainen mies.

Vierailija
18/18 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jonkin verran koulukiusattu ja sain kuulla nimestäni jo ala-asteella. Ihmisistä tuntui olevan surkuhupaisaa vitsailla et mun pitäis etsiä itselleni mies jonka sukunimi on Saukko. Nykyään eräs entinen kaverini ihan korkeakoulussa kutsuu mua aina lempinimellä Anu Saukkonen.......... Muutama muukin on alkanut käyttää tätä samaa. Joskus en jaksa välittää tästä, joskus heitän takaisin jotain ihan yhtä lapsellista läppää.