Miten loivennetaan krapula ammattimaisesti ja oikeaoppisesti?
Täällä varmaan on alan ammattilaisia paikalla. Kertkokaa ohjeet helppoon ja onnistuneeseen loiventamiseen
Kommentit (79)
Älä loiventele. Siitä vain krapula pitkittyy ja pahenee. Nuku se pois, juo paljon alkoholitonta nestettä (mielellään vaikkapa b-vitaminoitua makuvissyä) ja ota tarvittaessa särkylääke. Muista myös syödä jotain suolaista, jos pysyy sisällä.
Äläkä rehki liikaa, sydämen rytmihäiriöiden riski kasvaa krapulassa.
Kävelylenkki yleensä jeesaa päätä selväksi.
Nyt ei tullut kyllä yhtäkään oikeaa vastausta.
Jos sellainen kankkunen, et oksettaa ja vapisuttaa, niin pari tiukkaa napanderia ja buranaa. Kun olo pikkuisen parempi, syö jotain esim. banaani tai munakasta ym kera veden. Sitten suoraan nukkumaan muutamaksi tunniksi. Olo sen jalkeen parempi :)
Ei mitenkään. Humala nukutaan pois alkoholinkäyttöä seuraavana yönä. Kaverini oli loiventanut puolitoista viikoa, ja puhalsi 4 promillea katkolle mennessään.
Juo ravintolassa vettä joka toinen lasi - jos pystyt.
Vältät darran.
Valkoviinivissy jäillä tai kylmä olut iltapäivästä tai heti kun jotain pysyy vatsassa. Ei liikaa ettei joudu seuraavana päivänä korjailemaan lisää. Tv-viihdettä, roskaruokaa ja nukkumista.
Kaksi puolen litran kylmää lonkeroa HITAASTI ja ruoan kanssa siemailtuna. Sit Jos pystyy, niin nukkumaan niin pitkäksi aikaa kun voi. Sit perus vettä, vitamiineja, buranaa, happosalpaajaa
Pullo jallua parilla kietasulla huiviin. Kyllä se siitä taas lähtee käyntiin
Vierailija kirjoitti:
Juo ravintolassa vettä joka toinen lasi - jos pystyt.
Vältät darran.
Oikea ammattilainen ei kanna rahojaan johonkin ravintolaan, kun kaupasta saa yhden tuopin hinnalla pari litraa
Loiventelu on ihan hyvä tapa pahassa krapulassa. Varsinkin jos on monen päivän ränni takana, ja myös henkisellä tasolla alkaa tulla psykoosin oireita. Varsinaista deliriumia loiventelu ei paranna, mutta auttaa sen ehkäisyssä. Mutta tarkkaa hommaa, niinkuin ripulissa pereskely. Jos juominen lähtee helposti käsistä, niin ei kannata yrittää. Itse tein niin, silloin kun vielä join enempi, että sinnittelin niin pitkään ilman olutta kuin oli mahdollista. Yleensä iltaan asti, jolloin pahimmat oiret iskevät, ja pitäisi saada myös unta. Muutama kalja. Sixpäkki maks. Ensin vähän nopeampaa pari, että olo korjaantuu, ja sitten hitaammin, ettei tule nousuhumalaa, ja sitä myötä himoa vetää lisää. Jos oikein pitkä putki, niin kannattaa loivennella kolmisen päivääkin, annoksia pienentäen. Helpottaa todella paljon. Tässä minun kokemuksiani. Nykyään en juo kuin harvoin, enkä kovia kännejä, niin ei tarvi loivennella. Onneksi lopetin ajoissa runsaamman ryyppäämisen, niin kykenen vielä joskus juomaan kohtuullisesti. Jos olisin jatkanut, niin jossain vaiheessa, olisi ollut pakko lopettaa täysin, tai antaa mennä hautaan. Ottakaa kohtuudella, ja pitäkää hauskaa.
M41
Vierailija kirjoitti:
Loiventelu on ihan hyvä tapa pahassa krapulassa. Varsinkin jos on monen päivän ränni takana, ja myös henkisellä tasolla alkaa tulla psykoosin oireita. Varsinaista deliriumia loiventelu ei paranna, mutta auttaa sen ehkäisyssä. Mutta tarkkaa hommaa, niinkuin ripulissa pereskely. Jos juominen lähtee helposti käsistä, niin ei kannata yrittää. Itse tein niin, silloin kun vielä join enempi, että sinnittelin niin pitkään ilman olutta kuin oli mahdollista. Yleensä iltaan asti, jolloin pahimmat oiret iskevät, ja pitäisi saada myös unta. Muutama kalja. Sixpäkki maks. Ensin vähän nopeampaa pari, että olo korjaantuu, ja sitten hitaammin, ettei tule nousuhumalaa, ja sitä myötä himoa vetää lisää. Jos oikein pitkä putki, niin kannattaa loivennella kolmisen päivääkin, annoksia pienentäen. Helpottaa todella paljon. Tässä minun kokemuksiani. Nykyään en juo kuin harvoin, enkä kovia kännejä, niin ei tarvi loivennella. Onneksi lopetin ajoissa runsaamman ryyppäämisen, niin kykenen vielä joskus juomaan kohtuullisesti. Jos olisin jatkanut, niin jossain vaiheessa, olisi ollut pakko lopettaa täysin, tai antaa mennä hautaan. Ottakaa kohtuudella, ja pitäkää hauskaa.
M41
Tämä oli hyvä vastaus. Kuinka monella juomalla kannattaa loiventaa jos eilen on mennyt noin. 14 olutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41
Tämä oli hyvä vastaus. Kuinka monella juomalla kannattaa loiventaa jos eilen on mennyt noin. 14 olutta?
Vaikea sanoa, kun en tunne sinua yhtään. Itse tiedät parhaiten. Itsellä satakiloisena, en tarvitsisi varmaan yhtään. Ei tulisi tosta määrästä kunnon krapulaa. Mutta itse, jos nyt tuntuisi, että uni ei varmaan tule, niin joisin neljä olutta illalla. Siitä ei ainakaan tule oireita seuraavaksi päiväksi.
Herätessä oksu, sitte huuhtele suu ja aukase olut,pikkuhiljaa siemailet kunnes mennyt alas,sitte uusi.
Toistat 5-10 kertaa ,ja aukaset väkevän pullon, sitte sitä alas ja välillä olutta.Syö jos muistat syyä tai pystyt ainaki melkeen jokapäivä.
Tuota rataa pari kk,ja sitte lopetus katkolla,kuten minulle kävi.
t.alkoholisti, kohta 5v ilman .
Useamman päivän lotraamista ei voi, eikä saa lopettaa kuin seinään. Se on hengenvaarallista. Asteittain siirrytään miedompiin aineisiin ja juoman määriä pienennetään. Kyllä se olo on vapinaa ja tutinaa, eikä mikään pysy oikein sisällä. Pikkuhiljaa alkoholi korvataan ensin muulla juomalla ja sitten keittoruokaa kitusiin, kyllä se siitä lähtee, kunnes taas seuraava putki koittaa.
T: Tuurijuoppo
Alkoholistit antaa hienoja ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Useamman päivän lotraamista ei voi, eikä saa lopettaa kuin seinään. Se on hengenvaarallista. Asteittain siirrytään miedompiin aineisiin ja juoman määriä pienennetään. Kyllä se olo on vapinaa ja tutinaa, eikä mikään pysy oikein sisällä. Pikkuhiljaa alkoholi korvataan ensin muulla juomalla ja sitten keittoruokaa kitusiin, kyllä se siitä lähtee, kunnes taas seuraava putki koittaa.
T: Tuurijuoppo
Tässä sitä kovasti vakuuttelee itselleen että tästä kun selviää niin ei enää ikinä.... Kunnes tulee taas ensi perjantai!
Olen varmaan outo kun en ole teinielämän jälkeen uskaltanut juoda itseäni mihinkään krapula oksennus kuntoon. Pelkään oikeasti että saan haimatulehduksen tms, krapulahan on myrkytystila :/
Kuulemma haima voi tulehtua tyyliin yhdestä kaljasta.
Onko totta että diapami korvaa loiventavat?
Maitoa paljon.