paljon teillä menee alkoholiin rahaa kuukaudessa?
Noin yleensä. Mitä ostatte, juotteko kaiken kuukauden aikana itse?
Omalla kohdalla menee max. 30€ viinaan, mutta harvoin noin paljon. Joskus on kuukausia etten juo tippaakaan.
Kommentit (106)
Kaksi siideritölkkiä vuodessa... Hmmmm.. tekisiköhän vajaat 50 senttiä kuussa?
N. 60e/kk. Pullo punkkua joka viikko, sitten satunnainen olut.
Viiniä ostan pari pulloa ja muutaman lonkun.En juo kerralla paljon. Viikonloppusin pari kolme annosta.
Ehkä noin 50-70e Kylhän se vaan niin on et välil pitää pari lasia ottaa,ei tästä elämästä muuten selviä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:59"]
400-700€?
[/quote]
Tuliko nollat liikaa, ei voi pitää muuten kutinsa?!?!?
Ei yhtään tai sen verran mitä yksi tai kaksi siideriä maksaa.
Tänään ajattelin käydä Alkossa. Edellisestä kerrasta on vierähtänyt varmaan vuosi... muutama kymppi menee kun hankkii juomat vuodeksi. Lisäksi menee jokunen olut, eli kk-tasolla ehkä 10-15 euroa.
Viimekesänä meni n 400€ kun tuotiin muutama laatikollinen viiniä, grappaa yms italiasta suoraan tiloilta. Noita on vieläkin pullotolkulla jäljellä. Jouluksi ostettiin pari pulloa viiniä ja nyt pääsiäisenä pari pulloa. Eli aika vähän ostetaan Alkosta. Kaapit on täynnä viinejä ja väkeviä
Saunasiideri 2krt/vk, joskus sekin alkoholiton. Eli olisko n25€?
Ihan järjettömiä määriä, 500€/kk ei ole edes paljon, jos kerran viikossa käy baarissa. Pitäisi juoda vain muutaman kerran vuodessa kun on oikeasti aihetta. Kohtuukäyttö ei ole ratkaisu, koska en halua juoda kohtuudella.
0e mennyt jo pidemmän aikaa. Ihmiset aina tuovat lahjaksi alkoholia ja meillä juodaan niin vähän.. Itse juon ehkä lasin viiniä kuukaudessa ja mies 1-2 saunakaljaa. En tiedä pitäisikö vaan hävittää nuo vai pitää kaapissa ja tarjota ihmisille kun tulevat kylään??
Itseasiassa jo pelkästään viime su ja ma meni yhteensä päälle satanen ja nukkumaan lähdetty jo ysin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Noin yleensä. Mitä ostatte, juotteko kaiken kuukauden aikana itse?
Omalla kohdalla menee max. 30€ viinaan, mutta harvoin noin paljon. Joskus on kuukausia etten juo tippaakaan.
Kysehän on laadusta ei ole olennaista kysyä mitä maksatte laadusta. Tuolla 30 ei paljon laatua saa..
Itselläni ei kulu paljoa en ole laskenut, mutta kulutan aikaani alkoholiin littyvissä asioissa paljon ja olen useamman vuoden valmistanut itse olueni. Minun on myös tuosta syystä syytä olla juomatta humaltumistakoituksissa, enkä siitä niin piittaakkaan. Mutta saatan juoda vaikka joka päivä jotain uusia kypsymässä olevia oluita silloin kun maku on kehittymässä.
0-30 euroa ainakin talviaikaan. Jääkaapissa aina olutta sixpäkki, mutta se voi kestää kuukausia juoda. Mutta siis uuden ostan heti kun entinen lopussa eli jos tekee mieli niin voi ottaa yhden. Viiniä juon myös säännöllisen epäsäännöllisesti mutta sitä yleensä ostan vain "tarpeeseen" eli ostan silloin kun tiedän sitä juovani, yleensä jonkun tietyn ruuan kanssa eli harvemmin ihan pelkkää juomista. Kesällä voi mennä enemmän kun tulee käytyä terassilla ym. mutta silloinkin harvemmin mitään kännejä eli kulutus aika pientä.
180€ lääkeoluseen, jota nautitaan olemassaolon kunniaksi!
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:48"]
Alkoholiin ei kulu euroakaan, sillä vakaumuksemme kieltää alkoholin nauttimisen kaikissa muissa tilanteissa paitsi synnytyslaitoksella tarjottavan lääkekonjakkiryyppy uuden ihmistaimen kunniaksi.
[/quote]
Tässäkö syy miksi joillain on paljon lapsia? :)