Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisi 16-vuotiaan pojan epäillystä murhasta: Vakava teko ”ihan omassa sfäärissään”

Vierailija
09.12.2020 |

Sis ihan järkkyä!!

Rakennusmies havaitsi 16-vuotiaan pojan ruumiin ulkona Koskelan sairaalan lähellä. Poikkeuksellisen vakava teko on poliisin mukaan ”ihan omassa sfäärissään”.
Poliisi epäilee kolmea 16-vuotiasta poikaa 16-vuotiaan pojan murhasta. Uhri löytyi erittäin raa’asti ja julmasti surmattuna ulkoa Koskelan sairaalan lähistöltä Helsingistä maanantaina.

Neljä poikaa juhli yhden epäillyn pojan 16-vuotissyntymäpäiviä sairaalan lähistöllä ulkona. Tutkinnanjohtajan, rikoskomisario Marko Forssin mukaan syntymäpäiväjuhlien epäillään päättyneen erittäin raakaan ja julmaan murhaan.

Sen motiivista ei ole mitään tietoa.

– Meillä ei ole minkäännäköistä hajua, miksi näin on tapahtunut. Nyt ei ole kyse siitä, ettei poliisi haluaisi sitä tutkinnallisista syistä kertoa vaan siitä, että emme ole saaneet epäillyiltä minkäännäköistä selvitystä, miksi näin on käynyt. He eivät ole niin sanottuja poliisin vanhoja tuttuja, Forss kommentoi.

Forssin mukaan kaikki epäillyt ovat opiskelijoita.

Pojat ovat olleet yhteistyöhaluisia ja hyvin katuvia. He ovat avanneet jo tekoa jonkin verran, mutta esitutkinta on vasta alussa, Forss sanoo.

Poliisi epäilee, että uhri joutui pitkäkestoisen väkivallan kohteeksi. Teon jälkeen pojat poistuivat paikalta.

Loput voi luke liniistä kun kaikki ei mahdu!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007671428.html

– Väkivalta on ollut poikkeuksellisen pitkäkestoista ja vakavaa. Joku nainen on mennyt poikien ohi, kun teko on ollut jollakin tasolla tapahtumassa. Toivomme, että tämä nainen ilmoittautuisi poliisille ja kertoisi havainnoistaan. Nainen on huutanut pojille jotakin siihen tyyliin, että mitä siellä oikein tapahtuu. Pojat ovat vastanneet siihen jotakin ja nainen on jatkanut matkaansa, Forss kertoo.

Kommentit (2696)

Vierailija
1261/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on järkyttävä ja kauhea tapaus. Ja uhreja ovat kaikki, myös tekijät. En ymmärrä teidän aikuisten vihaa täynnä olevia kommentteja. Miksi kaivelette vanhempien tietoja ja syyttelette heitä? Itse olen tänä kauheana vuonna 2020 seurannut kauhulla uutisia nuorten tekemistä väkivallan teoista. Oma poikani on 18v. ja tiedän mistä puhun. Häneltä on tänä vuonna hävinnyt kunnon ammattikoulutus ja työharjoittelupaikat ovat menneet koronan vuoksi. Ammattikoulun opetus on ala-arvoista js kukaan ei välitä tästä. Jo keväällä aikuiset esimerkiksi kauppojen edustoilla ovat sanallisesti huutaneet nuorille jotka ovat keskenään. Mopopoikia haukutaan joka foorumissa. Koronauutisia ja synkkiä maailmankuvia maalataan joka tuutista ja tästä hyötyy eniten media. Nuorilla ei ole paikkoja minne mennä. En väitä että paha olo oikeuttaa väkivaltaiset teot mutta miten me aikuiset voimme vaikuttaa siihen että nuoret voivat hyvin? Sitä kannattaa jokaisen miettiä ja toimia myös sen eteen. Tarjoamme nuorillemme sairaan maailman.

Ei mikään korona nyt selitä tätä tekoa tai erään epäillyn kotona vaikuttavan henkilön kirjoitelmia. Varmasti moni nuori ja vanha voi koronan vuoksi todella pahoin, mutta ei silti pura sitä nyt tapahtuneen tavoin. Aivan ymmärrettävää että jos tällaista on tapahtunut ja jonkun epäillyn kasvattajalta löytyy kyseenalaista tekstiä verkosta, että epäillään olisiko kasvattajan asenteilla ja tapahtumalla kenties yhteyttä.

Vierailija
1262/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni täällä keskustelujen asioiden lisäksi järkyttää se, ettei teolle ole ilmennyt motiivia. Se tuo minulle kuvan, että se on ollut puhdasta huvia tai pahuutta. Äärimmäistä pahuutta se joka tapauksessa on, mutta olisi helpompi ymmärtää takana joku mustasukkaisuus tai kateus tai kosto yms. Mutta ilman motiivia tapahtuva äärimmäinen julmuus, on todella vaikea käsittää.

Itse en halua tuomita kuin tekijät. En perheitä, vanhempia. Onhan tekijöiden elämässä ollut paljon ammattikasvattajia, niin niitäkin voisi syyttää, koska eivät ole nähneet tulevaa. Syytän vain tekijöitä. Itse haluan myös tietää taustoja, jotka selitisi minulle asiaa. Silloin se olisi helpompi lokeroida johonkin, eikä olisi random nuorten random teko.

Muuten ok, mutta miten ajattelit, että ammattikasvattajat voisivat "nähdä tulevan"? Kukaan ei näe tulevaa. Joku voi huomata, että lapsessa on huolestuttavia piirteitä ja että hän tarvitsee apua. Kukaan ei kuitenkaan voi nähdä tällaisen tulevan.

Tälläkin hetkellä päiväkodeissa ja kouluissa on lapsia ja nuoria, jotka voivat joskus syyllistyä väkivaltarikoksiin tulevaisuudessa. Jokainen ammattikasvattaja ja -auttaja tekee parhaansa, että niin ei kävisi. Silti käy.

Kyllä ammattikasvattajien pitäisi nähdä psykoottiset piirteet jo aika varhaisessa vaiheessa. On tietysti mahdollista, että eivät välitä. 

päiväkodeissa käy eltoa ja keltoa ja varmaan huomaavat pahoinvoivan lapsen, kun henkilökuntakin huomaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva tietää mikä johti siihen että joku vanhemmista oli kuitenkn ollut yhtydessä viranomaisin ennen maanataiaamun löytöä?

Ehkä yhdellä näistä pojista tuli tunnontuskia? Kertoi vanhemmille jotain? Mutta menikö ne vasta ma-aamuna poliisin pakeille kun ruumista ei etsitty aiemmin?

Tätä en ymmärrä minäkään, myös uhria etsittiin. Eikö mustään tullut esille missä nämä olivat hengailleet että joku olisi osannut etsiä? Eikö kännykkää voitu paikantaa tällaisessa tapauksessa? Kaksi yötä kuitenkin pois kotoa, yöllä pakkasta ja jos vielä ollut epäilys väkivallasta, niin pitäisihän poliisinkin käydä katselemassa.

Vierailija
1264/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviöitä.

Vierailija
1265/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni täällä keskustelujen asioiden lisäksi järkyttää se, ettei teolle ole ilmennyt motiivia. Se tuo minulle kuvan, että se on ollut puhdasta huvia tai pahuutta. Äärimmäistä pahuutta se joka tapauksessa on, mutta olisi helpompi ymmärtää takana joku mustasukkaisuus tai kateus tai kosto yms. Mutta ilman motiivia tapahtuva äärimmäinen julmuus, on todella vaikea käsittää.

Itse en halua tuomita kuin tekijät. En perheitä, vanhempia. Onhan tekijöiden elämässä ollut paljon ammattikasvattajia, niin niitäkin voisi syyttää, koska eivät ole nähneet tulevaa. Syytän vain tekijöitä. Itse haluan myös tietää taustoja, jotka selitisi minulle asiaa. Silloin se olisi helpompi lokeroida johonkin, eikä olisi random nuorten random teko.

Muuten ok, mutta miten ajattelit, että ammattikasvattajat voisivat "nähdä tulevan"? Kukaan ei näe tulevaa. Joku voi huomata, että lapsessa on huolestuttavia piirteitä ja että hän tarvitsee apua. Kukaan ei kuitenkaan voi nähdä tällaisen tulevan.

Tälläkin hetkellä päiväkodeissa ja kouluissa on lapsia ja nuoria, jotka voivat joskus syyllistyä väkivaltarikoksiin tulevaisuudessa. Jokainen ammattikasvattaja ja -auttaja tekee parhaansa, että niin ei kävisi. Silti käy.

Kyllä ammattikasvattajien pitäisi nähdä psykoottiset piirteet jo aika varhaisessa vaiheessa. On tietysti mahdollista, että eivät välitä. 

päiväkodeissa käy eltoa ja keltoa ja varmaan huomaavat pahoinvoivan lapsen, kun henkilökuntakin huomaa. 

No varmasti on ammattilaiset huomanneet jos kaikki vanhemmat ja lapsetkin ovat tienneet ja jälkikäteen kertoneet, että tyyppi on ollut häiriintynyt jo pikkulapsesta. Mutta jos on vielä huonot kotiolot siten, että vanhemmat ei voi mitään tai välitä, niin hankala tilanne. Ei kai siinä auta kun huostaanotto.

Vierailija
1266/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, näemmekin, mutta usein on koko perhe ongelmallinen ja puuttuminen on erittäin vaikeaa - kokemusta on. Vanhemmat voivat tehdä mitä vain, jos asiaan puututaan kovemmin. Lieneekö tässäkin käynyt niin?

Vierailija
1267/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestäni kiusasi väkivaltaisesti ala-asteella sadistipsykolta vaikuttanut poika. Ainoa missä ammattikasvattajat auttoivat oli miestäni vaihtamaan koulua silloin lapsena. Suunnilleen näiden tekijöiden ikäisenä se kiusaaja nuori mies sai tuomion pienen lapsen törkeästä rais kauk ses ta ja olisi ollut törkeä myös aikuisen uhrin kohdalla. Ihmeellistä, että tuollaiset saa kulkea vapaana siihen asti, että joku sivullinen tuhotaan täysin tai jopa menettää henkensä. Tällä vuosituhannella koulukiusaamikseksi määritellään esimerkiksi verta vuotavat kivekset. Monta kertaa. Kyllähän siitä jokainen opettaja kun oppilaskin huomaa, että rikollinen tuosta kasvaa.

Yhtälailla kuin täällä on spekuloitu jonkun olleen päätekijä ja muiden peesanneen, on päätekijää/päätekijöitä ja näiden perheitä peesanneet valtaosa ihmisistä aina tähän asti.

Jos vastuu ei ole tekijöillä, silloin se on koko yhteiskunnalla. Näitä perheitä on turha osoitella syyttävällä sormella koska teko ei varmasti ollut tekijöiden ensimmäinen kidutus.

Sekopäät ovat harvan ammattikasvattajan kutsumus ja ihmisillä on omat henkilökohtaiset murheensa, ongelmat jäävät ratkaisematta. Olisi hyvä jos olisi olemassa jokin taho, joka tosissaan tietäisi mitä tehdä näiden ongelmien kanssa. Koska ihmiset eivät aika harvoin haluavat henkilökohtaisesti taistella näiden hullujen kanssa. Olis vaan jokin shokkiterapiafiksaamo, minne antaa nimettömät ilmiannot ja joka ottaisi sekot käsittelyyn. Tosissaan vaan mietin, että onko mitään tällaista työn alla Suomessa...

Vierailija
1268/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti on ammattilaiset huomanneet jos kaikki vanhemmat ja lapsetkin ovat tienneet ja jälkikäteen kertoneet, että tyyppi on ollut häiriintynyt jo pikkulapsesta. Mutta jos on vielä huonot kotiolot siten, että vanhemmat ei voi mitään tai välitä, niin hankala tilanne. Ei kai siinä auta kun huostaanotto.

Näin se on todennäköisesti mennyt,mut huostaanotto jäänyt jos jotenkin äiti vakuutellut että homma hallussa.Äidillä kuitenkin työpaikka eli elämä ei ihan totaalisen hunningolla.Perheen elämä varmaan ollut aikamoista.

Vierailija
1269/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kaikkiaan järkyttävä ja surullinen tapaus. Liekö poikien motiivi ollut joku näistä;

1.mustasukkaisuus. Hyvin tyypillinen motiivi rikoksissa. Olisiko kyse ollut siitä, että kyseinen uhri olisi ollut kiinnostunut jostain naisesta josta myös joku tekijä. Tai jopa että uhrilla olisi olllut jotain säätöä jonkun tekijän naisen kanssa.

2. Tekijät olivat juoneet alkoholia ja käyttäneet huumeita. Ehkä tämä laukaisi heissä aggressiivisia piirteitä. Pitää myös huomioida että joillain ihmisillä aggressiivinen käyttäytyminen saattaa esiintyä pelkästään päihteiden alaisena.

3. Mielenterveysongelmat, joihin ei ole saatu hoitoa.

4. Jokin velka, jota uhri ei olisi maksanut takaisin?

5. Pojilla tuli riita joka kärjistyi alkoholin vaikutuksesta murhaksi.

Kuitenkin on hiukan erikoista tässä, että kaikki kolme kykenivät osallistumaan tappoon. Ehkä joku pojista oli ns. Hallitsevin osapuoli porukassa ja muut seurasivat perässä.

Tässä tulikin pari todennäköistä motiivia teolle. Yksi pojista oli julkaissut kuvan itsestään pupillit laajentuneina, mikä viittaa huumeidenkäyttöön. Oliko kuva peräti tapahtuman jälkeen otettu. Syy voisi olla maksamattomat huumevelat ja homma meni överiksi. Nuo ovat todennäköisesti käyttäneet jotain huumetta jo pidemmän aikaa. Alkoholi mukana kuvioissa ja mielenhäiriötä lisäksi. Yksi niistä tunnettiin häiriökäyttäytyjänä jo lapsena muiden samanikäisten parissa, toisen palstan kommenttien mukaan.

Jäi mainitsematta, että uhri oli löydetty alastomana. Nämä tekijät olivat siis repineet vaatteetkin uhrilta. Ne löydettiin jostsin sieltä samalta alueelta. Eli oliko uhri vielä raiskattu kaiken muun ohella?

Näiden huumeidenkäytön yhteydessä joku homosetä on voinut tarjota huumeita ja käyttänyt samalla hyväksi seksuaalisesti. Pojat ovat sitten oppineet ns. tavoille. Siis spekua, mutta aivan mahdollinen skenaario.

Jossakin luki että uhria olisi ra*skaus

k idutettu jollakin tolpalla?

Voi olla että pojat pääsevät parrun makuun myös siellä kiven sisässä.. Siellähän kuulemani mukaan pidetään nuorista pojista siinä mielessä kovasti.

No en tiiä suomen vankilaoloista, tuskin sentään ihan USAn pahamaineisempien veroisia kuitenkaan mutta patukkaa on ihan varmasti tarjolla ja "tyttökaverin" paikkoja vapaana isoimmille ja vahvimmille karjuille siellä. Yöt vankiloissa ovat varmasti pitkiä..

Voi huoh näitä fantasioita. Suomalaisessa vankilassa ei kukaan raiskaa 16-vuotiaita. Siihen ei ole yksinkertaisesti tilaisuutta.

Ai jaa.. Sinä tiedät asiasta paremmin? Nuorisovankilan jälkeen tulee kuitenkin kovemmat vankilat ja vähintään yksi näistä pojista jatkaa uraansa eka linnareissun jälkeen, näin käy jo tilastollisestikin. Yksi selviää hyvin, toinen kohtuullisesti, kolmas ei selviä enää ns normielämään. Ja sen jälkeen alkaakin jo miesten väliset leikkihetket olla mahdollisia.. Vaseliinia kuluu.

höpö höpö, suomen vankilat ovat kaukana"kovista" eräs nuoruuden kaverinikin istui kahdessa eri vankilassa lukuisista rötöksitä yhteensä yli 2 vuotta, eikä ollut mistään vankilaraiskauksista tietoakaan. Yksi toinen huumehörhö tuttavani sai linnassa kerran vasarasta otsaan, mutta luonteensa tuntien on aukonut päätään siellä kaikille.

Ja toisekseen vangit ovat jännämiehiä eli saavat myös pillua, ettei tarvitse miesten perseisiin sekaantua kakkua lusiessaan ja koska rikollisia suomessa paapotaan niin vankien naiset pääsevät usein tapaamaan jännämiehiään ja antamaan pillua näille.

Vierailija
1270/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, näemmekin, mutta usein on koko perhe ongelmallinen ja puuttuminen on erittäin vaikeaa - kokemusta on. Vanhemmat voivat tehdä mitä vain, jos asiaan puututaan kovemmin. Lieneekö tässäkin käynyt niin?

Voisitko selventää vähän, mitä tarkoitat? 

Vierailija
1271/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1/3 vangista tuomitaan uudestaan linnaan.

Ottaako tämä kaava huomioon, että Suomessa on uudestaan ensikertalainen jos malttaa olla 3v rötöstelemättä (tai jäämättä kiinni)?

Vierailija
1272/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten näiden herranterttujen vanhemmat eivät usko, että heidän pienessä kullannupussaan on mitään vikaa vaikka ammattikasvattajat yrittävät sitä kertoa.

1273/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinkautinen ilman mahdollisuutta vapauteen kuuluu näille tuomioksi.

Mutta eihän Suomessa, maks 3 vuotta tulee istuttavaa kaikkien vähennysten jälkeen.

Miten on MAHDOLLISTA!!!??

Vierailija
1274/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murha tapahtui pe.

Onko tekijät sen jälkeen menneet kotiin ja viettäneet normivkl pleikkaa pelaillen ja ruokaillen jne?

Eveliina Lappalaisen tappaja meni tapon jälkeen kotiinsa, pesi vaatteensa ja jatkoi seuraavan vuoden elämäänsä kuin mitään ei olisi tapahtunut. 16-vuotias jannu. Oli vielä vitsaillut kavereille, että minä sen tein, viiitsi, vitsi.

Vasta kun poliisi pääsi jäljille tutkimalla kaikki mahdolliset henkilöt jotka olivat olleet lähimaillakaan tapahtuneen aikoihin, poika tunnusti ensin vanhemmilleen ja sitten poliisille. Kun ei siis ollut enää mitään tietä ulos. 

Vierailija
1275/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ajattelen että ei aina syy ole perheessä ja vanhemmissa jos nuoresta tulee jonkin sortin rikollinen.

Kautta aikain myös ns kunnollisten perheiden lapsista on kehittynyt monen sortin rikollisia. Siihen johtaa varmaan hyvin monet tekijät.

Ajatelkaa omalle kohdallenne. Kukaan ei voi vannoa, ettei minun lapsistani tule koskaan henkirikokseen syyllistynyttä tai talousrikollista tai raiskaajaa. Ei kukaan voi olla varma.

Vierailija
1276/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu, mutta se, että nimike on alusta alkaen murha, herättää ainakin minulla ajatuksen, että uhri ehdoin tahdoin houkuteltiin paikalle pahat mielessä. Minusta yleensä ollaan aika varovaisia ja puhutaan taposta, jos ei ihan varmasti tiedetä, että on toimittu tarkoituksellisesti. Tämä on kyllä niin ahdistava tapaus. 

Vierailija
1277/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä eron siinä, miten poikia käsitellään. Ensinnäkin jos uhri olisi ollut nainen ja tekijä mies, olisi kaikki tekijän puolella ja uhria riepoteltaisiin. Sellainen moraali heteroilla. Mitä heikommassa asemassa olet, sitä enemmän sinua saa kiusata.

Lisäksi esimerkiksi tyttöjen teinisu*massa Hannastahan leimattiin se*opäätä, p*ykopaattia, luonnehäiriöistä ja niin edelleen. Ylilau*alla lenteli huorittelut, ulkonäön kommentointi ja seksualisointi. En ole nähnyt yhtäkään henkilöön menevää haukkuamasanaa näiden poikien kohdalla, ainoastaan voimakkaita adjektiiveja. Miesten kohdalla syy on aina alkoholi, yhteiskunnan rakenteet, kasvatus. Naisten ja ulkomaalaisten kohdalla tekoa selitetään syntyperäisillä piirteillä.

Voisitte ehkä pohtia sitä heteroseksuaalista perhemallianne vielä. On varmaan tosi hyödyllistä pitää miehiä perheen päinä ja kuuluttaa miten akat tyydyttää miehiä. Miehet oppii jo pienestä että he ovat suuria sukua jatkavia kuninkaita, jotka voivat vahingoittaa muita ilman vastuuta. Tässä tulos.

Miehiä ei koskaa demonisoida. Esimerkiksi siinä sukellusvenejutussa kitisitte vain miksi nainen meni miksi miksi miksi miksi. Miehiä ei saa iiiiiikinä kritisoida :D

Niin kamala, surullinen ja käsittämätön kuin tämä surma onkin (sanat eivät edes riitä), niin on totta, että jos nainen olisi uhri, niin kommenttikentät täyttyisivät "miksi meni pimeään puistoon?" ja "ei tytön kannata hengailla poikien kanssa" kommenteilla.

Vierailija
1278/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ajattelen että ei aina syy ole perheessä ja vanhemmissa jos nuoresta tulee jonkin sortin rikollinen.

Kautta aikain myös ns kunnollisten perheiden lapsista on kehittynyt monen sortin rikollisia. Siihen johtaa varmaan hyvin monet tekijät.

Ajatelkaa omalle kohdallenne. Kukaan ei voi vannoa, ettei minun lapsistani tule koskaan henkirikokseen syyllistynyttä tai talousrikollista tai raiskaajaa. Ei kukaan voi olla varma.

No yllätys että vika ei aina ole vanhemmissa. Mutta kyllä se aika usein on niin, että vanhemmista se lähtee. Aina ei ole kyse väkivallasta tai suurista laiminlyönneistä. Kotona voi olla ollut myös muunlaisia ns "näkymättömämpiä" haitallisia kasvatusmenetelmiä.

Vierailija
1279/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ihmettelee miksi kiusattu hengasi kiusaajien kanssa, niin ei sitä voi tajuta kuin kiusattu.

Minua kiusattiin hirveästi peruskoulussa, koko luokan ja ylempien luokkien voimin, mutta ne oli ainoot sosiaaliset kontaktit minulla, joten pakko oli heidän kanssa olla, vaikka kiusasivat. Ellei olisi yksin halunnut olla, itse sosiaalisena, en siihen kyennyt.

Ja mua siis fyysisestikin kiusattiin, sekä henkisesti, nolattiin kaikkien nähden yms hirveitä kokemuksia lapselle joka kehittyy henkisesti.

Otan osaa uhrin perheen suruun, ei voi sanoin kuvailla kuinka kamalan kohtalon poika sai, mutta hopeareunus siinä, ettei enää koe kiusaamista.

Vierailija
1280/2696 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Ei tietenkään aina, mutta on erittäin todennäköistä, että jos perheessäsi on mielenterveysongelmia, yksinäisyyttä, elämän tarkoituksettomuuden tunnetta jne, niin riskit on aina paljon korkeammat kuin hyvinvoivan, rakastavat perheen lapsella. Köyhät tekevät keskimäärin moninkertaisesti enemmän rikoksia kuin tasapainossa olevan perheen jäsenet.

Ketju on lukittu.