Mitä mieltä nimestä Leo?
Onko ihan hirveä nimi? Muita harkinnassa olevia nimiä ovat Olli ja Eljas..
Kommentit (33)
Leo on noista paras. :) Musta kuulostaa kivalta. Ei liian sellainen söpöilevä, muttei myöskään kova. Olli on myös kiva.
meidän viimevuonna syntynyt poika on leo, ihana nimi mutta niiiiiiiiiiiin yleinen että vähän kyllä rupee ärsyttää. nyt kun tietäisin ni en enää laittaisi.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:05"]meidän viimevuonna syntynyt poika on leo, ihana nimi mutta niiiiiiiiiiiin yleinen että vähän kyllä rupee ärsyttää. nyt kun tietäisin ni en enää laittaisi.
[/quote]
Hankkisit oikeita ongelmia
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:05"]meidän viimevuonna syntynyt poika on leo, ihana nimi mutta niiiiiiiiiiiin yleinen että vähän kyllä rupee ärsyttää. nyt kun tietäisin ni en enää laittaisi.
[/quote]
ei mulla ole ongelmaa? kuka niin on väittänyt?
Hankkisit oikeita ongelmia
[/quote]
Olen itse ihastunut nimeen Eljas :) Mietin vain sekoitetaanko se helposti Eliakseen, mikä on nykyään niin yleinen nimi. Leo kuulostaa myös ihanalta mutta sopiiko se yhdistettäväksi tavalliseen suomalaiseen sukunimeen? :| Esikoinen kyseessä joten taidan stressata nimestä liikaa :D
AP
Mun mielestä tosi erikoiset nimet niputtuu jo musta vähän yhteen. Kaikki Nilleriat ja Petrukset on jo ihan samaa. Leo olisi sillä tavalla musta kiva, siinä ei ole sellaista asennetta, että "meidän niin erilainen ihkupihku lumihiutale".
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:10"]
Olli Leo Eljas
[/quote]
Tätäkin ollaan miehen kanssa mietitty! Järjestys kuitenkin hakusessa, Olli Leo Eljas, Leo Olli Eljas?
Ap
Kannattaa antaa sellainen nimi, jonka kirjoitusasu on suomalaisille heti selvä. :) Ei ole kiva korjailla nimeään aina joka paikkaan.
Eljas on kauhea nimi. Elias on hyvä. Olli on tavallista tavallisempi. Leo on hyvä, Leonardo jo erinomainen.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:11"]
Olen itse ihastunut nimeen Eljas :) Mietin vain sekoitetaanko se helposti Eliakseen, mikä on nykyään niin yleinen nimi. Leo kuulostaa myös ihanalta mutta sopiiko se yhdistettäväksi tavalliseen suomalaiseen sukunimeen? :| Esikoinen kyseessä joten taidan stressata nimestä liikaa :D
AP
[/quote]
Entä pelkkä Elja?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:13"]
Mun mielestä tosi erikoiset nimet niputtuu jo musta vähän yhteen. Kaikki Nilleriat ja Petrukset on jo ihan samaa. Leo olisi sillä tavalla musta kiva, siinä ei ole sellaista asennetta, että "meidän niin erilainen ihkupihku lumihiutale".
[/quote]
Tarkoitus olisi antaa sellainen "ei niin nykyaikainen" nimi. Jotain perinteistä, mutta samalla nuorekasta? Ääh en osaa selittää! Itse inhohan juuri niitä ihkupihku lumihiutale nimiä. Pelkään vaan, että olen sokaistunut nyt näistä nimistä ja tulee itsekin pojalle annettua sellainen nimi.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:11"]
AP
[/quote]
Entä pelkkä Elja?
[/quote]
Jotenkin kivalta kuulostaa, mutta saattaa mennä vähän liian erikoiseksi omaan makuun? :)
Leo oli viime vuonna 3. yleisin poikien ensimmäinen etunimi.
Toki sopii suomalaiseen sukunimeen, mutta ei ole mikään vanhahtava tms. vaan joskus 30 vuoden päästä Leo on varmastikin yksi niistä nimistä, jotka yhdistetään vahvasti juuri nykylasten ikäluokkaan.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:40"]Leo oli viime vuonna 3. yleisin poikien ensimmäinen etunimi.
Toki sopii suomalaiseen sukunimeen, mutta ei ole mikään vanhahtava tms. vaan joskus 30 vuoden päästä Leo on varmastikin yksi niistä nimistä, jotka yhdistetään vahvasti juuri nykylasten ikäluokkaan.
[/quote]
Miten en ole edes tajunnut, että Leo on niin yleinen nimi nykyään :D Luulin olevani jotenkin nokkela krhm... jotenkin tuntuu että nimestä menee maku jos se on ns. muodissa.
Ap
Meillä on 8v Leo ja harmittaa tosiaan, että nimi on viimeaikoina niin yleistynyt. No onneksi ei meidän pojaN ikäluokassa samannimisiä vielä niinkään ole, joten ei osu samalle luokalla tms.
mä lähtisin eljakseen, leokin on kiva, mutta liian yleinen, ainakin minun tuttavapiirissä