Tällä kysymyksellä pettäjä selville.
Asia on helppo selvittää. Kysyt sopivan tilaisuuden tullen, kun olette sopivasti kahdestaan ja olette vaikka hieman hempeilleet, että "Kerros oletko koskaan pettänyt mua?".
Syyttömän vastaus tuohon olisi "En" tai "En ikinä", mutta mikäli vastaus on,"Milloin muka?", niin vastakysymyksellä haetaan todisteita ja primitiivireaktiona vältellään sellaisen vastauksen antamista joka voisi paljastua eleistä.
Kommentit (44)
Jestas, millaisia termejä. Kuka muka puhuu hempeilystä?
Minusta tuollaiseen kysymykseen saadusta vastauksesta ei voi päätellä yhtään mitään, jollei sitten vastaus ole suoraan myöntävä. Mutta kysyjä on varmasti epäilyttävä, sillä miksi tuollaisia tulisi mieleenkään kysyä, jos kysyjä itse ei ole joskus miettinyt pettämistä. Jos puoliso ei ole pettänyt, pelkkä kysyminenkin on jo hyvin loukkaavaa, sillä se paljastaa, että kysyjä ei luota puolisoonsa. Minä kokisin tuollaisen kysymyksen hyvin ahdistavaksi, vaikka en ole koskaan pettänyt vaimoani.
Kannattaa miettiä sitäkin, haluaako todella tietää, jos puoliso on joskus satunnaisesti pettänyt. Jatkuva toisen suhteen ylläpito on vähän eri asia kuin yksittäinen sortuminen.
Jokainen pettäjä tajuaa, että ainoa oikea vastaus tuohon kysymykseen on "en todellakaan", "en koskaan" tai "en ikinä". Miksikö? No koska keskustelu aiheesta päättyy siihen. Jos vastaa mitä tahansa muuta, toinen saa mahdollisuuden jatkaa tivaamista ja siihen se sitten kaatuu se valehtelu. Mutta jos heti reippaasti silmiin katsoen kieltää, voin jatkokysymyksiin todeta vain että "Mähän sanoin jo, mitä jankkaat, oletko sairaalloisen mustasukkainen?"
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:14"]
Jokainen pettäjä tajuaa, että ainoa oikea vastaus tuohon kysymykseen on "en todellakaan", "en koskaan" tai "en ikinä". Miksikö? No koska keskustelu aiheesta päättyy siihen. Jos vastaa mitä tahansa muuta, toinen saa mahdollisuuden jatkaa tivaamista ja siihen se sitten kaatuu se valehtelu. Mutta jos heti reippaasti silmiin katsoen kieltää, voin jatkokysymyksiin todeta vain että "Mähän sanoin jo, mitä jankkaat, oletko sairaalloisen mustasukkainen?"
[/quote]
Ei kaikki pettäjät, vain paatuneimmat. Satunnainen pettäjä toivoo vain, ettei asia tule koskaan selville ja siksi tämä tuollaisen kysymyksen kohdatessaan hätkähtää sekä esittää vastakysymyksen "Milloin muka?", jotta saa edes vähän vihiä voisko toinen tietää jotain siitä, mutta myös jottei suora valhe näy eleissä. Samaan sarjaan kuuluu vastakysymys "Missä muka?".
Paatunut pettäjä on monta astetta helpompi selvittää, tekee sitä kuitenkin jatkuvasti tilaisuuden saatuaan, mutta joka voidaan myös järjestää hänelle.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 17:54"]
Jestas, millaisia termejä. Kuka muka puhuu hempeilystä?
Minusta tuollaiseen kysymykseen saadusta vastauksesta ei voi päätellä yhtään mitään, jollei sitten vastaus ole suoraan myöntävä. Mutta kysyjä on varmasti epäilyttävä, sillä miksi tuollaisia tulisi mieleenkään kysyä, jos kysyjä itse ei ole joskus miettinyt pettämistä. Jos puoliso ei ole pettänyt, pelkkä kysyminenkin on jo hyvin loukkaavaa, sillä se paljastaa, että kysyjä ei luota puolisoonsa. Minä kokisin tuollaisen kysymyksen hyvin ahdistavaksi, vaikka en ole koskaan pettänyt vaimoani.
Kannattaa miettiä sitäkin, haluaako todella tietää, jos puoliso on joskus satunnaisesti pettänyt. Jatkuva toisen suhteen ylläpito on vähän eri asia kuin yksittäinen sortuminen.
[/quote]
Selvästi mrs elämänkokemus äänessä siellä, liittoa takana hulppeat 3kk...
Syyllinenkin voi sanoa en tai en ikinä... vähän ontuvaa.
No höpsis. En ikinä myöntäisi. Tuohan on kaikkein helpoin vastaus suunnitella ennalta. On totta, että uskoton exäni ei pystynyt sitä sanomaan, mutta minä kyllä pystyisin, jos siinä tilanteessa olisin.
Ja paskat. Tein ton joskus ja sain vastaukseks "en, en todellakaan".. ja olihan se pettäny.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 11:08"]
Syyllinenkin voi sanoa en tai en ikinä... vähän ontuvaa.
[/quote]
Ei kuitenkaan ole niin helppo valehdella päin naamaa kuin esittää vastakysymys. Se on vain yksi pieni ele ja puoliso tietää, siksi valitaan helpompi tie ja tehdään vastakysymys.
Itse joskus pettäneenä muistan vastanneeni juuri noin. Pelkäsin että toinen tietää jotain. Sitten kylläkin kun seurustelin taitavan pelimiehen kanssa niin hän vastasi aina kirkkain silmin "en tietenkään" vaikka petti koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 11:11"]
Ja paskat. Tein ton joskus ja sain vastaukseks "en, en todellakaan".. ja olihan se pettäny.
[/quote]
Kyseessä olikin paatunut valehtelija, ne valehtelee ihan mitä vaan eikä niihin mikään auta.
Tällä kysymyksellä ja vastauksella saat selville satunnaiset "hairahdukset", jotka yritetään pimittää puolisolta.
Täh? Jos mun mies kysyisi multa yhtäkkiä tuon kysymyksen, niin luultavasti ensimmäisenä vastasin että "Täh???" Ja en ole siis pettänyt miestä, ei ole käynyt mielessäkään.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 11:37"]
Täh? Jos mun mies kysyisi multa yhtäkkiä tuon kysymyksen, niin luultavasti ensimmäisenä vastasin että "Täh???" Ja en ole siis pettänyt miestä, ei ole käynyt mielessäkään.
[/quote]
Eipä. Älä nyt jeesustele siinä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 11:47"]
[/quote]
Eipä. Älä nyt jeesustele siinä.
[/quote]
:D:D No ei minun täällä tarvitse kenellekään mitään todistella tai vakuutella. Kunhan nyt sanoin.
[/quote]
Tuo "Täh!" on eri asia, pikemminkin yllättynyt huudahdus. "Milloin muka?" on taas aivan eri kastia, "harkittu" vastakysymys, jonka tarkoitus on välttyä vastaamasta valheella ja joka voisi näkyä kasvoilta.
Ei vois vähempään kiinnostaa. Jos on pettänyt niin sitten on. Ei se minulta ainakaan ole ollut pois.
Pelkäsin kovasti hänen vastaavan "millon muka?", mutta hän sanoikin "kyllä" ja huokasin helpotuksesta.
Hempeily jatkuukin sitten varmaan kovin hempeänä noiden kyselyjen jälkeen.
Ja jos mies ei ole vielä pettänyt mutta alkaa kaivata kunnon panoja joissa ei ole koko ajan joku ristikuulusteu menossa.
Ihan oikeasti...kysyykö joku ihan oikeasti tälläisiä. Tykkäätkö, oletko pettänyt....lässyn lässyn.
Ei tepsi ainakaan patologiseen valehtelijaan. Sellainen vastaa kylmän rauhallisesti "en todellakaan". Onneksi tuollaisia ihmisiä on aika vähän. Itse vain olen sellaiseen törmännyt.