Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin lapsen vauvanukkeleikit loppuu?

Vierailija
21.04.2014 |

Milloin ne saa lopettaa jos ne ei meinaa lopoua?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne alkaa?

Vierailija
2/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsesi on? Miksi haluat lopettaa leikit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne loppuu sitten kun muut asiat alkaa kiinnostaa. Meillä loppui tokaluokalla (kaveri, jonka kanssa leikki vauvanukeilla on vuotta nuorempi eli silloin ekaluokkalainen). Leikkiminen ei ole täysin loppunut vieläkään, onneksi (lapsi on nyt kolmannella).

Vierailija
4/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan leikkinyt vauvanukeilla. Tai no, irroitin niiltä päät kerran.

Olen lapseton.

Vierailija
5/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että lapsesi leikkii. Leikit loppuvat monella nykyään liian varhain.

Vierailija
6/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillän on tokaluokkalainen, joka omaehtoisesti leikkii nukkeleikkejä ja kärräilee niitä vaunuissa jne. Ihan pienenä ei nukkeleikit kiinnostaneet, joten siinä mielessä päinvastainen tapaus meillä.

Itse en koskaan lapsena ollut kiinostunut nukeista, mutta kyllä minulla kaksi lasta on.

Vierailija
7/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne pitäisi lopettaa väkisin?

Vierailija
8/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset eivät leiki nukeilla koskaan. Toiset taas saattavat esimerkiksi leikkiä alle kouluikäisenä vauvanukeilla ja siirtyä siitä joihinkin muihin leluihin. Itse leikin tasaisesti kaikenlaisilla leluilla (nukeilla, barbieilla, poneilla, pikku-ukoilla jne.) niin pitkään kuin leikin eli seitsemänteen luokkaan saakka. Leikkiminen on yksilöllistä ja riippuu paljon lelumieltymyksistä. 

Vierailija
9/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin siksi että en itse enää jaksa noita nukkejuttuja ja olin kuvitellut että kouluikään mennessä nukkeleikit loppuisivat.

Vierailija
10/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 11:02"]Kyselin siksi että en itse enää jaksa noita nukkejuttuja ja olin kuvitellut että kouluikään mennessä nukkeleikit loppuisivat.

[/quote]

Tossa vaiheessa wt lapset on jo iltaisella tienaamassa extraa äidin sekakäyttöä varten

Vierailija
11/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anna tyttösi leikkiä. Leikit kestävät niin kauan kuin lapsi on niistä viehättynyt. Olisi tosi ikävää, jos jotenkin pyrkisit lopettamaan nukkeleikit. Itse leikin nukeilla vielä alakoulun kuudennella. Ja nyt aikuisena katselen barbeja kaupoissa sillä silmällä millaisen ostaisin. Olisi kiva harrastukseksi ommella vaatteita nukella. Niitä voisi sitten antaa lahjaksikin. 

Muista: Leikki on lasten työtä. Ja aikuistenkin.

Vierailija
12/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lasten pitää saada leikkiä pitempään kuin nykyään leikitään. Kaksitoista vuotta vanha on oikeasti vielä pikkuinen , mutta nykyisin ovat pahimman laatuisia pimuja.

Vierailija
13/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui ehkä noin 5-vuotiaana, mutta pehmoeläimistä tuli silloin tärkeämpiä. Nyt ekalla osti omalla rahalla itselleen vauvanuken. Leikki on hieman erilaista, mutta kiinnostaa jälleen. Samaa kuulin tutulta - tokaluokkalaisen joulutoive oli ollut baby born. Eli vaikka hetkellisesti loppuisikin, niin saattaa myöhemmin taas kiinnostaa:)