Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi narsisti pelkää psykopaattia?

Vierailija
06.12.2020 |

Olen vuosia seurannut tällaista kuviota. Psykopaatti kiusaa narsistia, mutta narsisti lähinnä inisee että lopeta. Kuitenkin narsisti on itse sadisti uhrilleen, joka on siis kolmas henkilö jota nämä molemmat kiusaavat. Jopa uhri uskaltaa laittaa kampoihin psykopaatille enemmän kuin narsisti.

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa tässäkin ketjussa mainitut narsistin "lakeijat" ja "hovi". Tunnistan että olen pienenä joutunut tällaiseen hännystelijän asemaan "ystävälle". En oikeastaan tajunnut hänen käytöksensä ongelmallisuutta lapsena, vasta aikuisena. Olen myös muissa suhteissa joutunut alistettuun asemaan, ja on vaikea vetää omia rajoja tai sanoa "EI" tietyille ihmisille. Osaako joku arvioida MIKSI, ja miten tällainen ilmiö sitten syntyy? Olen hyvin empaattinen ja välttelen konflikteja yleisesti ottaen aina. Mutta miksi solahdan tuohon rooliin toistamiseen? 

Jotkut vaan haluaa ympärilleen sellaisen hovin. Se on vain yksi ihmisen luonteenpiirteistä.

Vierailija
122/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko te nyt ihan tosissanne? Mistä lähtien psykopaattisuus on yhtä kuin kirvesmurhaaja? Siis jos on vähemmän tunteita niin hoitaa hommansa eikä mieti joutavia. Mutta ne on heti sarjamurhaajia? Mitä ihmettä teidän päässä liikkuu?

Mun päässäni liikkuu ainakin totuus ja omakohtainen kokemus psykopaatista ja henkeni on ollut siinä myös vaarassa ja useamman kerran. Sarjamurhaajista on suurin osa psykopaatteja, googleta ja ota asioista selvää äläkä vain mutuile täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauraako ja itkeekö psykopaatit koskaan? Entäs kestääkö ne veetuilua? Narsistithan ei kestä yhtään.

No herranen aika, tottakai varsinkin nauravat ja jopa voivat itkeä. Jopa samoille asioille kuin muutkin... He voivat olla hyvinkin tavallisia ihmisiä mutta eivät empatiakykyisiä (muuta kuin ehkä itselleen).

Mitä on empatia? Siis pitäisi alkaa itkemään kun toinen ihminen ei kestä todellisuutta? Pitää kasvaa aikuiseksi. Ja hoitaa hommat.

Vierailija
124/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauraako ja itkeekö psykopaatit koskaan? Entäs kestääkö ne veetuilua? Narsistithan ei kestä yhtään.

Nauravat muille ihmisille ja itkevät itsesäälistä.

Vierailija
125/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No herranen aika, tottakai varsinkin nauravat ja jopa voivat itkeä. Jopa samoille asioille kuin muutkin... He voivat olla hyvinkin tavallisia ihmisiä mutta eivät empatiakykyisiä (muuta kuin ehkä itselleen).

Psykopaatti ei kykene itkemään vaan ainoastaan yrittää tilanteen vaatiessa esittää itkevää mutta sitä kyyneltä ei vain sieltä tule koska ei ole sitä ihmisyyttä siellä pyskon sisällä olemassa.

Vierailija
126/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa tässäkin ketjussa mainitut narsistin "lakeijat" ja "hovi". Tunnistan että olen pienenä joutunut tällaiseen hännystelijän asemaan "ystävälle". En oikeastaan tajunnut hänen käytöksensä ongelmallisuutta lapsena, vasta aikuisena. Olen myös muissa suhteissa joutunut alistettuun asemaan, ja on vaikea vetää omia rajoja tai sanoa "EI" tietyille ihmisille. Osaako joku arvioida MIKSI, ja miten tällainen ilmiö sitten syntyy? Olen hyvin empaattinen ja välttelen konflikteja yleisesti ottaen aina. Mutta miksi solahdan tuohon rooliin toistamiseen? 

Narsisti on taitava jojottamaan: välillä annetaan siimaa ja saadaan toinen tuntemaan itsensä maailman ihanimmaksi ja tärkeimmäksi ihmiselle, välillä taas nolataan ja pusketaan pois. Tämä on ihan psykologiassa todettu toimivaksi manipulaatiotaktiikaksi jolla saa ihmisen (varsinkin heikkoitsetuntoisen) pauloihinsa. Eihän kaikki näihin narsisteihin lankea, mutta narsistit ovatkin taitavia löytämään ihmisestä ne heikot kohdat. Esimerkiksi narsistimies saattaa kehua koko ikänsä seinäruusuna ollutta naista ihanaksi ja kauniiksi joka tietenkin hivelee itsetuntoa jne.

Vierailija
127/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on empatia? Siis pitäisi alkaa itkemään kun toinen ihminen ei kestä todellisuutta? Pitää kasvaa aikuiseksi. Ja hoitaa hommat.

Ei vaan sitä että kykenee tietyllä tasolla samaistumaan toisen ihmisen asemaan. Siihen perustuu koko yhteiskunnallinen solidaarisuus. Tietenkin on myös yksilöitä jotka tuntevat vahvemmin tai heikommin ja se on ihan ok; kyllähän yhteiskuntaan psykopaattejakin mahtuu, mutta yhteiskunnasta ei tulisi yhtään mitään jos kaikki olisivat psykopaatteja.

Vierailija
128/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti on taitava jojottamaan: välillä annetaan siimaa ja saadaan toinen tuntemaan itsensä maailman ihanimmaksi ja tärkeimmäksi ihmiselle, välillä taas nolataan ja pusketaan pois. Tämä on ihan psykologiassa todettu toimivaksi manipulaatiotaktiikaksi jolla saa ihmisen (varsinkin heikkoitsetuntoisen) pauloihinsa. Eihän kaikki näihin narsisteihin lankea, mutta narsistit ovatkin taitavia löytämään ihmisestä ne heikot kohdat. Esimerkiksi narsistimies saattaa kehua koko ikänsä seinäruusuna ollutta naista ihanaksi ja kauniiksi joka tietenkin hivelee itsetuntoa jne.

Pikkutyttöjä eli nuoria naisia juoksuttaa ympäriinsä. Tekevät myyräntyön narsistille kun narsku hekottaa heidän typeryydelleen.

Vierailija
129/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä että mitä on empatia, niin olet kyllä psykopaattiin päin kallellaan ja pahasti.

Vierailija
130/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin olla psykopaattinarsisti. Lyömätön kombo.

Ei ole vaan heikkous. Narsistinen psykopaatti on aina heikompi kuin psykopaatti.

Kaikki psykopaatit ovat narsisteja, mutta kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja.

Nämä ovat kaksi ihan erillistä persoonallisuushäiriötä.

Psykopatia ei ole mikään häiriö. Se nähdään häiriönä vain yhteiskunnan näkökulmasta, jos psykopaatti on vaarallinen. Psykopatia on ihmisen ominaisuus siinä missä joku voi olla kehitysvammainen tai yliherkkä.

Olivatko rooman legioonalaiset psykopaatteja?

Vierailija
131/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä psykopaatit voivat nauraa myös ihan tavallisille asioille kuten komedialle. Yrittäkää nyt ymmärtää, että psykopatia ei tarkoita automaattisesti ihmisvihamielisyyttä.

Vierailija
132/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin olla psykopaattinarsisti. Lyömätön kombo.

Ei ole vaan heikkous. Narsistinen psykopaatti on aina heikompi kuin psykopaatti.

Kaikki psykopaatit ovat narsisteja, mutta kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja.

Nämä ovat kaksi ihan erillistä persoonallisuushäiriötä.

Psykopatia ei ole mikään häiriö. Se nähdään häiriönä vain yhteiskunnan näkökulmasta, jos psykopaatti on vaarallinen. Psykopatia on ihmisen ominaisuus siinä missä joku voi olla kehitysvammainen tai yliherkkä.

Olivatko rooman legioonalaiset psykopaatteja?

Psykopaatit ovat yksilöitä ja onneksi marginaali väestöstä ja on aivan älytön tuo kysymys että jokin kokonainen ryhmä olisi psykopaatteja.

Vierailija
133/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä psykopaatit voivat nauraa myös ihan tavallisille asioille kuten komedialle. Yrittäkää nyt ymmärtää, että psykopatia ei tarkoita automaattisesti ihmisvihamielisyyttä.

Kyllä tarkoittaa, psykopaatti ei ole ihminen millään mittarilla!

Vierailija
134/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä että mitä on empatia, niin olet kyllä psykopaattiin päin kallellaan ja pahasti.

Tiedän kyllä mitä empatia tarkoittaa, mutta itse en tunne empatiaa. En tiedä mikä se tunnetila on. Olenko siis murhaaja tämän perusteella?

Vierailija
135/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkutyttöjä eli nuoria naisia juoksuttaa ympäriinsä. Tekevät myyräntyön narsistille kun narsku hekottaa heidän typeryydelleen.

Kyllä nämä osaavat saada pauloihinsa ihan kaikenlaisia ihmisiä.

Vierailija
136/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä mitä empatia tarkoittaa, mutta itse en tunne empatiaa. En tiedä mikä se tunnetila on. Olenko siis murhaaja tämän perusteella?

Olet ainakin vakavasti persoonallisuushäiriöinen tuon perusteella!

Vierailija
137/142 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tarkoittaa, psykopaatti ei ole ihminen millään mittarilla!

Ei tarkoita. Psykopaatille muut ihmiset ovat yhdentekeviä, pelkkä väline omien etujen ajamiseen.

Vierailija
138/142 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän teinipojat ylistää jokaista tyttöä kunnes saavat mitä haluavat, eikä se tee niistä pojista narskuja.

Vierailija
139/142 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko antaa muutaman esinerkin psykopaateista, jotka eivät ole/olleet ihmisvihamielisiä?

Vierailija
140/142 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin se voi mennä toisinkin päin, vahvempi alistaa heikompaa, oli se sitten narsisti tai psykopaatti. Rikollismaailmassa hyvinkin tuttu skenaario, vain kyvyllä sekä tahtotilalla väkivaltaan on merkitystä - ja heikompi väistää, tai itkee ja väistää.