Miksi narsisti pelkää psykopaattia?
Olen vuosia seurannut tällaista kuviota. Psykopaatti kiusaa narsistia, mutta narsisti lähinnä inisee että lopeta. Kuitenkin narsisti on itse sadisti uhrilleen, joka on siis kolmas henkilö jota nämä molemmat kiusaavat. Jopa uhri uskaltaa laittaa kampoihin psykopaatille enemmän kuin narsisti.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella tuntuu olevan aika epätodennäköinen käsitys siitä, millaisia psykopaatit ovat.
Minulla on eräs kaveri - ei kovin läheinen mutta no anyway - joka itse kerran kertoi minulle että hänellä on todettu psykopatian oireita. Keskusteltiin tästä ja hän totesi että ei tunne myötätuntoa samalla tavalla kuin muut mutta on oppinut että missä tilanteissa pitäisi edes esittää myötätuntoista. Tämä kaverini ei ole mitenkään rikollinen, mutta sanoi että hyvin varmaan voisi olla jossain toisissa olosuhteissa. Hän menestyy hyvin työelämässä. Ei hullumpi ihminen.
Sitten olen kyllä tavannut ihan oikean narsistinkin tämän elämän varrella, ja se oli jotain ihan järkyttävää. Narsisti ei voi elää normaalin ihmisen tavoin, toisin kuin psykopaatti halutessaan.
Psykopaatilla on vapaa tahto siinä missä narsistilla on persoonan rikkonut vaurio.
Oletko sinä tuo joka puhuu täällä jotain "käsitteistä"? Mee nukkumaan räkänokka ja huomenna kouluun! Terve!
Minä en puhu käsitteistä ja olen kaikki kouluni käynyt jo 90-luvulla. Olet selvästi narsistinen kun yrität provosoida. Minuun se ei tehoa, koska ei minulla ole minkäänlaisia tunteita sinua kohtaan.
Vaikuttaa nyt siltä, että hänellä on jokin kohtaus meneillään. Kun on noin voimakkaasti triggeröityvä niin ei kannata näitä keskusteluja avata lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pelkää psykopaattia.
No on se kumma juttu. Minkä helvetin takia te pelkäätte? Sehän on juurikin tunteeton ja kestää ihan mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Narsistille on suuri häpeä ja nolous, jos hänen heikkoutensa tulee ilmi. Ja jos hänen heikkoutensa tuodaan ilmi ryhmässä, muiden ihmisten kuullen, nolataan julkisesti, niin silloin on vaara että narsisti kirjaimellisesti räjähtää. Saattaa olla hyvin väkivaltainen. Psykopaatti taas ei ole moksiskaan, mutta kostaa kyllä jälkeenpäin, ja pahemmin.
No eikä kosta. Ja eikös tuollaisen heikkouden esille tuomista sitten pitäisi mielestäsi kostaa? Sinä se vasta sekaisin taidatkin olla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se kumma juttu. Minkä helvetin takia te pelkäätte? Sehän on juurikin tunteeton ja kestää ihan mitä vaan.
Siksi koska se on tunteeton ja ihminen on sille vain esine ja tuosta johtuen se voi tehdä toiselle ihan mitä vain, pyskoja on todella syytä pelätä!
Psykopaatit ovat luultavasti ylpeitä psykopatiastaan. Ovat omasta mielestään ylivertaisia muihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella tuntuu olevan aika epätodennäköinen käsitys siitä, millaisia psykopaatit ovat.
Minulla on eräs kaveri - ei kovin läheinen mutta no anyway - joka itse kerran kertoi minulle että hänellä on todettu psykopatian oireita. Keskusteltiin tästä ja hän totesi että ei tunne myötätuntoa samalla tavalla kuin muut mutta on oppinut että missä tilanteissa pitäisi edes esittää myötätuntoista. Tämä kaverini ei ole mitenkään rikollinen, mutta sanoi että hyvin varmaan voisi olla jossain toisissa olosuhteissa. Hän menestyy hyvin työelämässä. Ei hullumpi ihminen.
Sitten olen kyllä tavannut ihan oikean narsistinkin tämän elämän varrella, ja se oli jotain ihan järkyttävää. Narsisti ei voi elää normaalin ihmisen tavoin, toisin kuin psykopaatti halutessaan.
Psykopaatilla on vapaa tahto siinä missä narsistilla on persoonan rikkonut vaurio.
Oletko sinä tuo joka puhuu täällä jotain "käsitteistä"? Mee nukkumaan räkänokka ja huomenna kouluun! Terve!
Minä en puhu käsitteistä ja olen kaikki kouluni käynyt jo 90-luvulla. Olet selvästi narsistinen kun yrität provosoida. Minuun se ei tehoa, koska ei minulla ole minkäänlaisia tunteita sinua kohtaan.
Vaikuttaa nyt siltä, että hänellä on jokin kohtaus meneillään. Kun on noin voimakkaasti triggeröityvä niin ei kannata näitä keskusteluja avata lainkaan.
Toivottavasti kohtaat joskus elämässäsi psykopaatin niin voit sitten muistella tuota halveeraamistani!
Mua kiinnostaa tässäkin ketjussa mainitut narsistin "lakeijat" ja "hovi". Tunnistan että olen pienenä joutunut tällaiseen hännystelijän asemaan "ystävälle". En oikeastaan tajunnut hänen käytöksensä ongelmallisuutta lapsena, vasta aikuisena. Olen myös muissa suhteissa joutunut alistettuun asemaan, ja on vaikea vetää omia rajoja tai sanoa "EI" tietyille ihmisille. Osaako joku arvioida MIKSI, ja miten tällainen ilmiö sitten syntyy? Olen hyvin empaattinen ja välttelen konflikteja yleisesti ottaen aina. Mutta miksi solahdan tuohon rooliin toistamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistille on suuri häpeä ja nolous, jos hänen heikkoutensa tulee ilmi. Ja jos hänen heikkoutensa tuodaan ilmi ryhmässä, muiden ihmisten kuullen, nolataan julkisesti, niin silloin on vaara että narsisti kirjaimellisesti räjähtää. Saattaa olla hyvin väkivaltainen. Psykopaatti taas ei ole moksiskaan, mutta kostaa kyllä jälkeenpäin, ja pahemmin.
No eikä kosta. Ja eikös tuollaisen heikkouden esille tuomista sitten pitäisi mielestäsi kostaa? Sinä se vasta sekaisin taidatkin olla...
Joo ei kosta, kun harvemmin riittää mielenkiinto, energia ja se hyöty? Mikä on hyöty? Sitä ei yleensä ole. Suuttuminenkin jonkun nobodyn ränttäämisen takia on vaikeaa, sitäkin voi esittää jos siitä on hyötyä. Jos ei ole, niin kuka sinä olitkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kosta, kun harvemmin riittää mielenkiinto, energia ja se hyöty? Mikä on hyöty? Sitä ei yleensä ole. Suuttuminenkin jonkun nobodyn ränttäämisen takia on vaikeaa, sitäkin voi esittää jos siitä on hyötyä. Jos ei ole, niin kuka sinä olitkaan?
Psykopaatti kyllä kostaa ja aivan suhteettomalla tavalla siihen nähden mitä normaali ihminen ajattelisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tyhmyys saa minut suuttumaan ja se että yrität vähätellä hirveintä persoonallisuushäiriötä mitä ihmisellä on olemassa. Ja tuo että leimaat minut muutaman viestin perusteella joksikin ihmeen "narsistiksi" osoittaa kyllä sen että mikä sinä olet (en viitsi enää sitä täällä toistaa).
Psykopatia ei ole häiriötä vaan me hallitsemme tunteemme paremmin kuin te muut. Olette katselleet liikaa amerikkalaisia elokuvia. Onko hirvenmetsästäjä psykopaatti kun se ampuu hirven, eikä tunne sitä kohtaan mitään myötätuntoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska se on tunteeton ja ihminen on sille vain esine ja tuosta johtuen se voi tehdä toiselle ihan mitä vain, pyskoja on todella syytä pelätä!
Mutta se ei tee mitään. Koska se ymmärtää että siitä seuraa rangaistus. Nyt oikeesti valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti kyllä kostaa ja aivan suhteettomalla tavalla siihen nähden mitä normaali ihminen ajattelisi!
Siinä on se ero HF psykopaatin ja psykopaatin välillä. Ensimmäinen on impulsiivinen, toinen ei ole.
Näyttää minullekin tulevan nukkumaanmenoaika, siis toisinpäin. Ensimmäinen ei ole impulsiivinen, niistä löytyy lääkärit, juristit ja poliitikot. Toisesta ryhmästä ne jotka päätyy vankilaan.
Nauraako ja itkeekö psykopaatit koskaan? Entäs kestääkö ne veetuilua? Narsistithan ei kestä yhtään.
Tuo nykyään niin paljon käytetty "narsisti" sana on akkojen keksimä sana miehille, joiden kanssa he eivät tule toimeen ja ovat mahdollisesti eronneet parisuhteesta siihen mieheen.
Ootteko te nyt ihan tosissanne? Mistä lähtien psykopaattisuus on yhtä kuin kirvesmurhaaja? Siis jos on vähemmän tunteita niin hoitaa hommansa eikä mieti joutavia. Mutta ne on heti sarjamurhaajia? Mitä ihmettä teidän päässä liikkuu?
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatit ovat luultavasti ylpeitä psykopatiastaan. Ovat omasta mielestään ylivertaisia muihin nähden.
En usko että yleensä ovat. Monelta puuttunee sairaudentunto tms. Jos on lapsesta asti tottunut siihen että muiden tunteet eivät liikuta niin miten he näkisivät sen mitenkään erikoisena?
Toki voivat naureskella ylitunteellisille ihmisille eli ihmisille jotka tuntevat normaalin ihmisen tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se ei tee mitään. Koska se ymmärtää että siitä seuraa rangaistus. Nyt oikeesti valoja päälle.
Väärin! Sehän puhuu itsensä ulos vastuustaan, harva psyko joutuu vastuuseen teoistaan!
Vierailija kirjoitti:
En usko että psykopaatti tietää tai kokee olevansa psykopaatti. Onko se jotenkin kiellettyä olla tunteettomampi? En nyt ollenkaan ymmärrä mikä tässä on se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Nauraako ja itkeekö psykopaatit koskaan? Entäs kestääkö ne veetuilua? Narsistithan ei kestä yhtään.
No herranen aika, tottakai varsinkin nauravat ja jopa voivat itkeä. Jopa samoille asioille kuin muutkin... He voivat olla hyvinkin tavallisia ihmisiä mutta eivät empatiakykyisiä (muuta kuin ehkä itselleen).
Omassa maailmassani toimin tarkan logiikan mukaan. Muut eivät vain tiedä logiikkaani, ja vaikka kerron niin eivät usko. Valitettavasti narsistinaisystäväni on nyt paennut, ja välttelee.