Kukaan ei haasta mua arkihaasteeseen :(
Facebookissa pyörii nyt se haaste, missä pitää kuvata viitenä päivänä omaa arkeaan ja joka päivä haastaa joku kaveri tekemään sama. Vaikuttaa tosi kivalta, tekisin mielelläni, mutta kukaan ei vaan haasta mua. Tulee surullinen olo senkin takia, että nyt tuntuu ettei ketää kiinnosta mun elämä ja väkisinhän sitä ihmiset pyytää niitä parhaimpia kavereitaan... Tyypit joista luulin et ollaan tosi hyviä ystäviä ni nekään ei haasta mua. Ja oikeesti tuntuu et kaikki kaverit on jo tehny ton tai tekevät parhaillaan, mä vaan oon jäljellä :(
Kommentit (61)
Muakin kyllä kiinnostaisi tietää, miksi mua ei haasteta. Mulla on yli 150 kaveria, monien kanssa olen tekemisissä livenä, uskon, että olen ihan ok pidetty tyyppi, olen kohtuuaktiivinen facessa, julkaisen myös valokuvia ja mun useimmat statukset on just jotain huomioita arjesta (joista yleensä myös tykätään). Ja kun tosiaan luulisi, että ihmisille tulee pian pulaa haastettavista, kun niitä pitää olla 5.
Ainoa syy minkä keksin on, että mulla on pieni vauva eli ehkä kukaan ei usko, että ehtisin postata kuvia. Toisaalta mun ihan parhaat ystävät ei ole facessa.
Te, joilla on paljon kavereita, eikä haastetta tule: Ehkä porukka ajattelee, että teillä on niin paljon kavereita, että joku kyllä haastaa ja haastaa niitä vähemmän "suosittuja". Mulla on alle 30 kaveria, jotka kaikki tunnen hyvin. Minulle taitaa tulla näitä säälihaasteita, kun joka asiaan on haastettu. Itse taas olen sellainen että välitä haasteista ja tuossa ryhmässä on paljon niitäkin, jotka inhoavat ketjukirjeitä.
Mua on huvittanut se, että arkihaasteeseen ei tule kutsua, mutta sen sijaan useitakin ihmisiä tuntuu kiinnostavan 10 satunnaista kappaletta, jotka ovat koskettaneet minua.
Eipä silti, mun arki olisikin aika tylsää ja samanlaista päivästä toiseen, ei siitä kuvaamalla saa kiinnostavampaa, mut ei mua kiinnostaisi senkään vertaa jotkut kappaleet.
Jos mietin keitä haastaisin tuollaiseen haasteeseen, nii luultavasti tosiaan niitä, joiden arkikuvauksissa oisi kenties jotain minulle uutta.
Mulle taas ihan sama. Mun arki on kyllä niin tylsää, ettei ketään kiinnosta. Ei mun päivityksistäkään juuri koskaan tykätä, joskus satunnaisesti 5 eri henkilöä, aina samat, ja harvoin yhtä aikaa. Pikkaisen ehkä toivon, että haastettaisiin. Oli jo lähdössä facebookista, mutta sitten tuli lyhyellä aikavälillä kaveripyyntöjä, jotka halusin hyväksyä, niin siirsin lähtöä vielä. Siksi lähdössä, kun ketään ei kiinnosta ja puolet kavereista passiivisia. En kyllä itsekään kovin aktiivinen ole. Musiikkihaasteen (10 tärkeää kappaletta) kyllä sain, jätin vastaamatta kun ei mulla ole sellaisia kappaleita, mitkä olisivat vaikuttaneet mihinkään. Mutta en usko, että siihen vastaamattomuutta on edes huomattu.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:29"]
Minut haastoi kaveri, joka asuu nykyään toisells puolella Eurooppaa. Itse haastoin ekana kaverin, joka asuu toisella puolen maailmaa. Yhteistä näissä on se, että haastettiin ekaksi kaverit joita einolla nähty 20 vuoteen ja jotka asuu kaukana. Nyt ajattelin haastaa niitä, joista tiedän nykyään vähiten, koska mun oikeiden ystävien arjen jo tiedän.
[/quote]
Totta. Näyttäisi, että tuolla on tosi paljon ulkomailla asuvien ystävieni kuvia. Minua ei ole tietääkseni haastettu, jotkut näköjään tekevät sen 1/5 viestissä tagaamatta, jolloin koko juttu voi jäädä huomaamatta, mutta toisaalta, kaikki tietävät, että olen kotona vauvan kanssa. Kukapa nyt kakkavaippakuvia haluaisi nähdä. ;-)
Muakaan ei ole haastettu. Jotenkin olen odottanut, kaikki kaverit on haastaneet vaan toisiaan. Tiedän tämä on pieni asia tässä maailmankaikkeudessa.
Mut haastettiin eilen, voi $#@&÷%% €. Haastaja vaa on semmonen jolle en halua tuottaa pettymystä (miehen 14 v sukulaistyttö). Käyn tosi harvoin fb:ssa niin oon aika pihalla koko jutusta. Onko siihen "pakko" haastaa ketään (joo, tiedän ettei oo pakko, saivartelijat, mutta kyllä kaikki tietää mitä tarkoitan) vai voiko vaan laittaa kuvan? Onko kukaan nähnyt englanniksi kyseistä tekstiä? Menis vaan oikein kun itellä tulee käännöksissä välillä mokia kun mulle suomeakin kirjoittamisessa tulee tosi kummallisia virheitä välillä.
Mun mielestä on ihan typerää, että ihmiset roikkuu aamusta iltaan facebookissa ja postaa kaikkea tylsää. Sitten, kun niille lähettää tälläisen kivan haasteen, niin ne ovat ihan, että omg en mä rupea tälläisiin vastaamaan ja marmattavat siitä pitkin facebookkia.
En mäkään välttämättä haluaisi lukea heidän samoja marmatuksia päivästä toiseen ja välillä olenkin piillotaanut heidän juttunsa, kun olen kyllästynyt niihin.
Tämä haaste taas on ihan kiva, joten mielellään katselisin kuvia tai 10 barasta biisiä on myös ihan kiva.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 21:25"]
Mitä siinä haasteessa pitää tehdä?
-tyhmä
[/quote]
Kuvata arkeaan viitenä perättäisenä päivänä ja joka kuvan yhteydessä haasta joku kaveri tekemään samoin.
Anteeksi kirjoitusvirheet.
Edellinen vielä aamupöpperössä
Arkihaaste on tosi kiva! Olen vastannut niihin niin, että kullekin haastajalle tulee "oma" kuva, postaan esim. 2 kuvaa samalle päivälle eri tapahtumista ja merkitsen kenen haasteeseen vastasin. Haastan itse sellaisia, jotka ovat olleet minulle päin vastavuoroisia ja aktiivisia Facessa ja joiden olen joskus edes nähnyt liittävän valokuvia päivityksiinsä, ts. osaavat niitä sinne lisätä.
Luotan kyllä siihen, että aikuinen ihminen osaa vain sivuutaa kutsun, jos sillä erää ei huvita alkaa valokuvia ottamaan. Minusta idea on kuitenkin kiva, koska se pistää miettimään omaa arkea ihan eri näkökulmasta ja valokuvaaminen on oikeastaan ihan hauskaa!
Miksei AP vain laita itse niitä kuvia ja haasta? Ei muakaan ole haastettu, enkä todellakaan seuraa että onko mun mukana olevat FB-kaverit haastanut joku vai ovatko aloitelleet itsekseen.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 09:08"]
Miksei AP vain laita itse niitä kuvia ja haasta? Ei muakaan ole haastettu, enkä todellakaan seuraa että onko mun mukana olevat FB-kaverit haastanut joku vai ovatko aloitelleet itsekseen.
[/quote]
Ehkä se nolottaa, jos ei voi viitata kehenkään, jolta haasteen sai. Mutta ei sitä kyllä pane kukaan merkille, ihan hyvin voi aloittaa ilmankin.
Olin ajatellut ohittavani tämän jutun osallistumatta, mutta 44 sai toisiin aatoksiin. Onneksi nyt ei oo arki...
Mä haastoivat sellaiset, jotka muutenkin laittaa kuvia elämästään. Arvelin, ettei heitä harmittaisi haaste. Niitä en haastanut, jotka usein valittaa tai motkottaa, koska en halunnut olla kohde eli että he mun antamasta haasteesta saavat valituksen aiheen. Sinänsä kenenkään kuvat ja jutut ei mua kiinnosta enempää tai vähempää kuin toisten. Paitsi jos on aina juttua VAIN koirista/hevosista/lapsista/matkailumaisemista. Sitten en jaksa katsella niitä kuvia yleensä läpi.
51 täsmentää: siis jos samalla ihmisellä on hirveesti kuvia aina samasta lapsesta/koirasta/hevosesta niin sitten en jaksa katsella. Sopivassa määrin ja muiden kuvien joukossa lasten ja eläinten kuvat on jees.
Mua taas ärsyttää kun oon saanut jo neljä haastetta ja kaikkiin vastannut nätisti ei kiitos, niin silti jotkut ruinaa et tee nyt. Ei huvita, kiitos vaan!
Minuakaan ei ole haastettu, vaikka olen odottanut. Kaiken huipuksi eräs kaverini kirjoitti, että "en halua haastaa ketään, kun kaikki on jo haastettu niin moneen kertaan"! Kyllä harmitti!
Mä vastasin että ei, mutta tänään olisi kyllä tehnyt mieli kuva laittaa, kun auto oli ihan linnunpaskassa. Sain sen eilen parkkiin puun alle, ei löytynyt parempaa paikkaa. Pesin jo ne paskat pois, joten enää en kuvaa saa. Muuten olisin voinut laittaa sen muutenkin. Haastaja taisi loukkaantua, kun vastasin etten laita.