Onko kukaan koskaan saanut hääkutsua jossa lukee että
Lahjat eivät meille ole tärkeitä. Tärkeintä on jos tulet kanssamme juhlimaan. Jos kuitenkin haluat tuoda jotain, lahjalista on esillä stockmannilla tms.
Mitä ajattelisitte tällaisesta kutsusta?
Kommentit (25)
No, eikös kaikki tuonu jotain. Saatiin jopa kaksi paria tyynyjä ja täkkejä ja kaikki vielä niin isoja että yksi täkki vie kaapista yhden hyllyn. Asuttiin vielä pienessä kaksiossa vauvan kanssa, joten säilytystilaa ei todellakaan ollut. Toinen satsi sitten vaihdettiin astioihin, lahjan antaja jopa itse sitä ehdotti, kun huomasi että niitä kahdet ja tiesi ettei meillä ole kunnollisia astioita.
Häät oli kuitenkin tosi kivat vaikka meidän toivetta ei kunnioitettukaan.
Minulla on muutenkin se linja, että vien lahjan sen mukaan, mikä oma tilanteeni on ja omasta antamisen haluasta. Joskus olen antanut todella kalliin ja arvokkaan lahjan, joskus vain jotain ihan pientä.
En halua antaa lahjoja velvollisuudesta aikuisille ihmisille.
kutsussa luki, että tavaraa on tarpeeksi, mutta jos joku haluaa välttämättä jotain tuoda, niin kirjasta riittää iloa pitkään.
Kaikki vieraat jopa uskoivat ja paljon lukeva pari sai lahjaksi ison läjän kirjoja. Minunkin oli helppo viedä edullinen kirja, vaikka budjetti oli tiukalla.
Tosi kiva idea minusta, jos tykkää lukemisesta. Kirjasta saa kuitenkin henkilökohtaisen lahjan, jos valitsee huolella ja toisaalta joitain klassikoita uskaltaa ostaa kenelle tahansa, kaukaisemmallekin sukulaiselle. Ja hintaluokan voi tosiaan valita laajasta skaalasta.
He siis laittoivat tuon kirjapyynnön juuri siksi, ettei tulisi niitä tilkkutäkkejä ja posliinivaaseja, kun ihmiset eivät kumminkaan usko, että he eivät toivo tavaraa. Kirja ei vie hyllyssä paljon tilaa, vaikka ei olisikaan niin kovasti mieleen. Ja se on helppo viedä divariin ;)
jossa oli ettei tavarat tärkeitä kun niitä talo pullollaan mieluiten lähtevät katsomaan maailmaa, (eli antakaa rahaa), ja jos kutenkin jotain tavaraa, niin kysykää kaasolta puh... tai bestmanilta puh...
Olimme viime kesänä häissä jotka olivat eräiden todella läheisten ihmisten, heidän nettotulonsa kuukaudessa ovat lähemmäs 7000¿ kutsussa oli tietysti ohje, että lahjalista löytyy stockan sivuilta, kävin katsomassa, halvin lahja maksoi 100¿ toisena pyyntönä oli raha!
Kyllä ihan oikeasti ihmisten täytyy olla ahneita! Itsellämme ei ole edes burrotulot kuin vajaa puolet tuosta summasta mitä heillä jää kuussa rahaa käteen ja meillä kaksi lasta ja kehtaavat kerjätä vielä lisää.
No, me unohdimme lahjalistan emmekä todellakaan antaneet rahaa vaan veimme itse valitsemamme n.40¿:n lahjan, jos siitä syystä meitä halveksivat, ihan vapaasti.. enpä minäkään heidän ahneuttaan kovin korkealle arvosta