Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulot yht. 96 300e.

Vierailija
15.04.2014 |

Onko mielestäsi paljon? Vähän? Normaali? Miten luokittelet meidät?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noin siis 30 vuoden tulot? Vai yhden vuoden? Vai yhden kuukauden??

Vierailija
22/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulleiden verolappujen mukaan vuoden bruttotulot yhteenlaskettuna avioparilta. Tämän olisi voinut päätellä myös. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, melkein millä tahansa tuloilla näyttää tulevan toimeen. Minun tuloni yksin ovat tuon verran kuin teidän yhteensä, siihen vielä miehen tulot päälle. Silti ei mitenkään rikkaita olla. Ja muutama vuosi sitten tienasimme yhteensäkin vain noin 35 000 eur vuodessa, ja ihan hyvin tultiin toimeen, ei oltu köyhiä, vaikka oli pari lastakin noilla tuloilla elätettävänä.

Vierailija
24/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 16:38"]

Luokittelisin aloittajan ekonomisesti katsottuna(jos tulot lähinnä ansiotuloja) ylempään keskiluokkaan kuuluvaksi. Sosioekonomista luokittelua taas ei ole mahdollista noin vajavaisilla tiedoilla tehdä. Jos taloudenhallintanne on edes tyydyttävällä tasolla, pärjäätte varmasti Hyvin. Itse olen reilu kolmekymppinen 3:lapsen yh-isä ja vuositulojeni ollessa noin 35000€ koen oman taloudenhallinnan olevan välillä haastavaa. Erityisesti kun en saa, enkä tule hakemaan elatusapua lasteni äidiltä. Itse koen kuuluvani alempaan keskiluokkaan.

[/quote]

itä väliä sillä on, onko tulot ansiotuloja vai pääomatuloja? Ei mitään. Tai no, jos ne on pääomatuloja, veroja menee vähän enemmän.

Vierailija
25/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla omat tulot 50 000 e, ei lapsia. Teillähän tuo 96 000 e menee kuuden kesken.

Vierailija
26/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kaksivuotiaallekin jaetaan osuus. Haloo.

Vierailija
27/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutama tuhat enemmän vuodessa tuloja, lapsia kolme. Mihinkään ei tunnu olevan ikinä varaa. En voi ostaa uutta takkia, joka maksaisi 100 euroa. Ei osteta uutta verhoilukangasta 15 vuotta vanhaan rispaantuneeseen nojatuoliin, vaikka sen saisi 60 eurolla.

Ihme, että pärjättiin aivan loistavasti 60 neliön vuokra-asunnossa kolmen lapsen kanssa, kun mies opiskeli ja minä olin kotiäiti. Ja nyt lasketaan senttejä :(

Vierailija
28/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, ei tuo paljoa ole noin suurelle perheelle.

Meillä kaksi 30-vuotiasta akateemista tienaa yhteensä vuodessa 110 000. Ei lapsia, kerrostalokolmio keskustassa ihan uudessa talossa, ei autoa. Vauva tulossa. Mun mielestä olemme keskituloisia. Palkankorotusta tulossa tosin vielä. 

Voi ostaa hyvää ruokaa, matkustella, ostella 1000 euron laukkuja ja parin sadan farkkuja, design huonekaluja ja muuta kivaa. Mutta siinäpä se. Ei kuitenkaan mitään luksus luksusta. Lapsen tulon myötä rahaa menee lapseen.

Vierailija
29/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:32"]

Jep, kaksivuotiaallekin jaetaan osuus. Haloo.

[/quote]

Haloo, haloo vaan. Käsittääkseni myös 2-vuotias syö, tarvitsee ehkä päivähoitopaikan, vaatteita, tarvikkeita. Lisäksi lasten määrä vaikuttaa asunnon ja auton kokoon jne. On se eri asia, onko taloudessa 1 henkilö vai 6, vai onko?

Vierailija
30/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:45"]

[/quote]

En minä ainakaan saa palkaani lapsilukuni mukaan. Mutta olenkin pienituloinen 33t ? Mun korviin tu summa kahden palkansaajan taloudessa on hyvä, toivoisin että itse voisin sanoa samaa.

Vierailija
31/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:45"]

[/quote]

En minä ainakaan saa palkaani lapsilukuni mukaan. Mutta olenkin pienituloinen 33t ? Mun korviin tu summa kahden palkansaajan taloudessa on hyvä, toivoisin että itse voisin sanoa samaa.

[/quote]

Juu palkkaa ei saa lapsiluvun mukaan, mutta lapsia voi tehdä tulotason mukaan. Jos siis haluaa säilyttää tietyn elintason. Jos ei, niin sitten ei. 

27

Vierailija
32/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä lapsia tulotason mukaan voi tehdä. Äkkiä tippuu kelkasta kun jää lapsivapaille --> tulojen menetys jota ei voinut ennakoida!

Vierailija
33/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheellä brutto n. 65 000e yhteensä. Hetken kyllä tuijotin verolappuja ja ajattelin että aika saatanan vähän ja pohdin millä me oikein eletään... Mies on työtön.

Mutta: Eipä juuri euroja lasketa, ostetaan se mitä tarvitaan ja halutaan (olennaista varmaan on se, että ei juuri tarvita mitään ja vielä vähemmän halutaan), kaksi lasta voi ihan mukavasti, asutaan kivasti...

Vierailija
34/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulot 115.000e brutto ja 2 lasta. Elämme ihan mukavasti, mihinkään ihmeisiin ei ole rahaa, mutta matkustellaan kerran vuodessa, veneilemme ja meillä on 2 uudehkoa autoa, ostamme vain laadukkaita vaatteita mutta useimmiten outleteista työreissuilta/lomamatkoilta, harrastamme paljon ja syömme hyvin, mutta emme juurikaan ulkona (sitä saan työni puolesta tehdä ihan tarpeeksi). Vahvasti keskiluokkaan uskon kuuluvamme, niin olisko teillö sitten alempi keskiluokka elintason puolesta kun lapset lasketaan mukaan, mutta tietystikin koulutus, asuintapa jne määrittävät sitä oikeasti enemmän.

Vierailija
35/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että muutkin tällaista palkkaa saavat kokevat kuuluvansa keskiluokkaan ja elävänsä suht tiukilla. Itse olen ollut tyytyväinen palkkaani, mutta nyt huomaan, että enemmän voisi tosiaan saada. Ja meillä siis suht samat tulot ja myös 4 lasta, eikä tosiaan oo koskaan ylimääräistä.

Vierailija
36/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotuksen kannalta on hyvä, että molemmat tienaavat 4000€/kk verrattuna siihen, että toinen tienaa 8000€/kk ja toinen ei mitään.

Neljä lasta on kyllä kallista lystiä. Mutta toisaalta ap on vielä nuori, palkat ehtivät nousta urakehityksen myötä. Usein perheillä on taloudellisesti tiukkaa, kun lapset ovat pieniä. Tulotason nousun myötä tilanne helpottuu myöhemmin.

Vierailija
37/40 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:58"]Eipä lapsia tulotason mukaan voi tehdä. Äkkiä tippuu kelkasta kun jää lapsivapaille --> tulojen menetys jota ei voinut ennakoida!

[/quote]

Totta kai voi ennakoida, kyllähän tulotasonsa tietää perhevapailla. Voi säästää etukäteen niitäkin varten. Ja vanhempainvapaan jälkeen voi mennä takaisin töihin, jos ei ole varaa olla kotona. Lapsimäärää voi säätää ehkäisyllä.

Vierailija
38/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yh ja tulot 40000/vuosi ja olen 14v teinin yh. Rahaa jää säästöön kylpylässä käydään pari kertaa vuodessa . Lisäksi yksi viikon ulkomaan matka /vuosi. Meillä ei autoa . Työmatka kun 200 metriä . Lapsen koulumatka 300 metriä. Menot aika pienet. Ilmaiset harrastukset lähellä. Maksullisia täällä vähän.

Vierailija
39/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 36, tarkoitin että moni ei pääse samaan työpaikkaan ja työtehtävään vapaiden jälkeen, hups sun työpaikkaa ei enää ole, olet ekana YT-listalla jne.. Sitä ei voi ennakoida.

Vierailija
40/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 07:27"]

Nro 36, tarkoitin että moni ei pääse samaan työpaikkaan ja työtehtävään vapaiden jälkeen, hups sun työpaikkaa ei enää ole, olet ekana YT-listalla jne.. Sitä ei voi ennakoida.

[/quote]

Niin toki jos firma menee konkkaan kokonaan, muuten pitää tarjota töitä palaavalle. Toki voi tulot tippua. Mutta niinhän ne voi aina. Yllätyksiin kannattaa varautua sijoituksilla ja säästöillä sekä vakuutuksilla, ansiosidonnainen tulee kuitenkin liiton jäsenille, jos irtisanotaan. Uutta työtä voi hakea jo vanhempainvapaalla. Mahdollisuuksia on monia. Tietysti, jos on huono koulutus ja työkokemusta liian vähän voi olla vaikeaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä