Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9v lapsi katsoi telkkaria ja yhtäkkiä alkoi kova päänsärky!

Vierailija
15.04.2014 |

annoin särkylääkettä, pimeään huoneeseen, kylmää otsalle mutta ei auta!!!! Lapsi itkee että sattuu. Ensin se oli otsalla, sitten silmän takana! Mitä voin tehdä? Onko se migreeni?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle, heti

Vierailija
2/12 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:02"]

Mene yksityiselle, heti

[/quote]

Ei kai yksityisellekään välttämättä ihan noin vain aikoja saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hyvä vinkki päänsärkyilijät! Kuuma suihku!! Niin lämpimälle vesi kuin pystyy olemaan, rentouttaa pään alueen lihaksistoa ja niska-hartiaseutua, veri lähtee liikkeelle ja kipu helpottaa! Toimii Joka ikinen kerta, oli millainen migreeni tahansa!

Vierailija
4/12 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:02"]

Mene yksityiselle, heti

[/quote]

Ei kai yksityisellekään välttämättä ihan noin vain aikoja saa?

[/quote]

No onhan yksityisillä lääkäriasemilla noita päivystyspuolia, eli mennään ilman ajanvarausta, itse viimeksi eilen illalla kävin, odottelin vajaat 30 minuuttia. Lääkäreitä oli paikalla avopuolella 4.

Vierailija
5/12 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna 300 mg buranaa lisäksi ihan pienellä määrällä vettä.

Meillä 10v pojalla migreenilääkitys tuo 300 mg buranaa + 500 mg panadolia kerralla. Ei ruokaa ja lääkkeet otetaan niin vähällä nesteellä kuin mahdollista ettei provosoi oksentamista. Lisäksi primperan (reseptilääke) joka hillitsee pahoinvointia mutta myös voimistaa särkylääkkeiden tehoa.

Tuo coctail anettiin päivystyksessä kun sai ekan migreenikohtauksen.

Jos eka kohtaus niin menisin päivystykseen. Sieltä pyydä lähete neurologille. Me mentiin yksityisen kautta ekan kerran päivystykseen joten ei tarvinnut jonottaa. Hyvin hoitui.

Vierailija
6/12 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin migreeni tuntuu juuri otsalla silmän takana, yleensä aina oikealla puolella.

Koita antaa särkylääkettä jos auttaisi, mutta jos aivan uusi oire lapsella niin veisin kyllä aika pian lääkäriin, jos tosiaan niin kipeä että itkee.

Vierailija
7/12 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin toivoton olo kun lapsi sanoo että auta äiti!!!! Mitä mä voin vielä tehdä??? olen hieronut otsaa jne! mitä vielä? menen taas katsomaan :(

Vierailija
8/12 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla juuri tuollainen migreeni, silmän taakse sattuu niin että tekisi mieli lusikalla kaivaa silmä ulos,hortonin migreeni.

Mutta kun tuon ikäinen niin soittaisin kyllä heti lääkäriin!

Vierailija
9/12 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lääkäriin!!!!

Vierailija
10/12 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 12:39"]on niin toivoton olo kun lapsi sanoo että auta äiti!!!! Mitä mä voin vielä tehdä??? olen hieronut otsaa jne! mitä vielä? menen taas katsomaan :(

[/quote]

Mutta et ole vielä terveydenhuollon ammttilaisiin ottanut yhteyttä?

Vierailija
11/12 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin minä mutta päivystykseen saa mennä vasta kello 17 että ajattelin jos saisin jotain vinkkiä täältä mitä tehdä... Päivystysnainen epäili jotain infektiota kun sanoin että särky tuntuu silmän takana. Annoin lapselle ibuprofeeiinia ja myöhemmin parasetamoolia ja sitten hän oksensi. Nyt särkee enää ihan vähän vaan. Ehkä se menee nyt ohi. Olipa outoa. Eilen oli synttärijuhlissa käymässä, jos sai sieltä jonkun taudin?

Vierailija
12/12 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeniin liittyy myös pahoin vointi, joten saattoi olla migreeni.