Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerit tekivät minut pysyvästi lapsettomaksi

Vierailija
11.04.2014 |

Jätin ehkäisypillerit pois viime kesänä lähes 15 vuoden käytön jälkeen, enkä ole koskaan voinut paremmin. Minäkin luulin, että "olen vain sen luontoinen", kuitenkin loppuaikoina lisääntynyt kiukkuisuus ja raivarit olivat aivan omaa luokkaansa. Mieliala todella tasainen ja olo mainio, painokin tippui pari kiloa. Mieheni ei halua että enää koskaan palaan hormonaaliseen ehkäisyyn, ja kondomi onkin toiminut meillä oikein hyvin.

Sivuvaikutuksina pillereiden lopettamisesta omalla kohdallani on kuukautisten poisjäänti. Tässä nyt sitten edelleen odotellaan, onneksi tarkoituksena ei ollut tulla raskaaksi lähiaikoina. Tällainenkin asia voi tulla yllätyksenä niille, jotka lopettavat pillerit vauvan toivossa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerisukupolvi?? Pillerit on olleet markkinoilla 1960-luvulta asti.

Vierailija
22/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin söin kymmenen vuotta ja heti sen jälkeen kerrasta raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:01"]

ap, sun pitää hakea lääkäriltä lääkkeet jotta sun kuukautiset voidaan taas käynnistää. kaikkihan sen tietää, että menkkoja ei välttämättä kuulu vuoteenkaan pillereiden lopettamisesta.

[/quote]

E-pillerit sotkevat naisen luonnollisen hormonitoiminnan!

[/quote]

Kun ei se naisen luonnollinen hormonitoiminta ole mikään autuaaksitekevä asia. Hormonit pelastavat miljoonia naisia vaihdevuosien tosi ikäviltä ja rasittavilta oireilta, ja tekevät elämästä ja ehkäisystä helpon miljoonille naisille, jotka kärsivät runsaiden kuukautisten aiheuttamasta anemista, hormoniperäisestä aknesta tms. Eivät naiset söisi pillereitä jos se olisi niin kamalaa. Monien elämää se parantaa huomattavasti. 

Vierailija
24/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pillereitä 12 vuotta ja raskaus tärppäsi heti ekasta kierrosta. 

Vierailija
25/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö oo kuullet siitäkin, kuinka e-pillerien hormoonit menevät vesijohtoveteen, kun käytte pissalla ja siten koko ekosysteemi sekoaa. Miehistä tulee homoja, itse alatte tykkämään naisistakin jne. Ei ole luonnollista toi kemikaalien käyttö tosiaankaan. Jos ei halua lasta, niin käyttäkää jotain muuta kuin noita hullukemikaaleja oikeesti.

lisäksi...

Vrt. laittomat hormonivalmisteet, joita urheilijat käyttävät saadakseen lihaksia ja tulevat aggressiivisiksi.

Vierailija
26/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin silloin 50 ja 60-luvuillahan noissa pillereissä oli hormoneja moninkertaisesti ja siitä tulikin ongelmia tuolloin.

Vierailija
27/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:55"]

Monilla kavereilla on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi, mutta he ovatkin sitä ennen syöneet pillereitä vuosikausia. Onko sitä muuten tutkittu, vaikeuttaako hormonaalinen ehkäisy raskaaksi tulemista? Ovatko luomut yleensä niitä, jotka tulevat suunnilleen kerrasta raskaaksi? Olisi mielenkiintoista tietää.

[/quote]

Söin pillereitä yli 10 vuotta. Raskauduin ensimmäisestä kierrosta pillerien lopetuksen jälkeen. Lasten välissä söin reilun vuoden pillereitä, tulin raskaaksi kolmannesta kierrosta. Kakkosen ja kolmosen välissä ei ollut mitään ehkäisyä, raskaaksi tulo kesti varsinaisen yrityksen aloituksesta 14 kiertoa.

Vierailija
28/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla kavereilla on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi, mutta he ovatkin sitä ennen syöneet pillereitä vuosikausia. Onko sitä muuten tutkittu, vaikeuttaako hormonaalinen ehkäisy raskaaksi tulemista? Ovatko luomut yleensä niitä, jotka tulevat suunnilleen kerrasta raskaaksi? Olisi mielenkiintoista tietää.

[/quote] sain vauvan 44 v ja suht helposti tulin raskaaksi ja ei tarvinnut käydä lapsettomuusklinikalla. Ajattelin että jos on tullakseen otetaan ilolla ja kiitollisuudella vastaan ja jos ei niin ymmärrän oikein hyvin senkin.

Vierailija
29/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä ihmisillä on se käsitys, että kun ensin on hysteerisesti ehkäisty vuosikaudet, niin sen raskauden pitäisi alkaa heti. Kun sitä on yläasteelta asti painotettu, että yksikin siittiö riittää. Ja siksipä ollaan heti murehtimassa jos lasta ei kuulu, vaikka naisen elimistö ei missään tilanteessa ole mikään automaatti, joka pamahtaa raskaaksi heti kun varmistin on poistettu. Sitäpaitsi aina on ollut pareja, jotka eivät saa lasta, eli lapsettomuus ei ole mitenkään epäluonnollinen tila.

Vuosi yritystä on vielä ihan normaalia ilman että puhutaan tahattomasta lapsettomuudesta. Sen jälkeen aletaan tutkia, mitä esteitä raskaudelle voisi olla (myös miehessä). 

Minulla on montakin kaveria, jotka ovat olleet ihan varmoja että eivät saa lapsia, ja kaikille niitä lapsia on sitten kuitenkin tullut. Joku on tarvinnut jelppiä, useimmat vaan aikaa.

Vierailija
30/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pillerit aina ole syy lapsettomuuteen. n. 30 000 kärsii Suomessa lapsettomuudesta. Viekää ensiksi mies tutkimuksiin, selviää nopeemmin onko mahdollisesti miehessä vika

Vierailija
31/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:12"]

Ettekö oo kuullet siitäkin, kuinka e-pillerien hormoonit menevät vesijohtoveteen, kun käytte pissalla ja siten koko ekosysteemi sekoaa. Miehistä tulee homoja, itse alatte tykkämään naisistakin jne. Ei ole luonnollista toi kemikaalien käyttö tosiaankaan. Jos ei halua lasta, niin käyttäkää jotain muuta kuin noita hullukemikaaleja oikeesti.

lisäksi...

Vrt. laittomat hormonivalmisteet, joita urheilijat käyttävät saadakseen lihaksia ja tulevat aggressiivisiksi.

[/quote]

No mun on pakko käyttää, on sen verran kovat kuukautiskivut etten selviä yksin kotona jos ei ole pillereitä. Särkylääkkeet ei auta. Ja olen kokeillut todella monia.

Vierailija
32/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:12"]

lisäksi...

[/quote]

No mun on pakko käyttää, on sen verran kovat kuukautiskivut etten selviä yksin kotona jos ei ole pillereitä. Särkylääkkeet ei auta. Ja olen kokeillut todella monia.

[/quote]

Sama homma. Ennen pillereitä meni kolme päivää menkkojen alusta oksennellen ja krampaten. Nyt vain vähän nipistelee :) Edes synnyttäminen ei ollut mielestäni yhtä kamalaa, kuin menkkakivut ennen pillereitä.

Vierailija
33/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:01"]

ap, sun pitää hakea lääkäriltä lääkkeet jotta sun kuukautiset voidaan taas käynnistää. kaikkihan sen tietää, että menkkoja ei välttämättä kuulu vuoteenkaan pillereiden lopettamisesta.

[/quote]

E-pillerit sotkevat naisen luonnollisen hormonitoiminnan!

[/quote]

Ja mitä pahaa tässä on? Naisen "luonnollinen hormonitoiminta" kun on kehittynyt tuottamaan mahdollisimman paljon mahdollisimman terveitä jälkeläisiä. Tämä ei aina tarkoita sitä, että  samalla luonnollinen hormonitoiminta pitäisi yllä naisen terveyttä. Oikeastaan usein on juuri päin vastoin.

Tutustupa esimerkiksi siihen, miten aivan luonnollinen progesteronihormoni tekee kehossasi, ja miten tasojen vaihtelut sinuun vaikuttavat. Menstruaatio progesteronitason laskun seurauksena, kun hedelmöittymistä ei ole tapahtunut, on oikeasti aika raju prosessi käydä läpi lähes viisisataa kertaa elämän aikana, kuten 1,8 lasta synnyttävät ja heitä keskimäärin noin 4 kuukautta imettävät suomalaiset nykynaiset tekevät. Esiäitimme, jotka olivat raskaana ja imettivät melkein koko hedelmällisen ikänsä, ja saattoivat olla kokonaan ovuloimatta, kun ravitsemustilanne ei sitä sallinut, pääsivät keskimäärin muutamilla kymmenillä kuukautisilla elämänsä aikana. 

Vierailija
34/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla yhdistelmäehkäisy ei ole tuonut kuin hyviä asioita elämään. Pystyin opiskelemaan ja hankkimaan ammatin, käymään töissä ja seurustelemaan ja avioitumaan mieheni kanssa ilman, että tulin tahtomattani raskaaksi. Sitten kun lasten hankinta tuli ajankohtaiseksi, lopetin ehkäisyn käytön ja tulin raskaaksi viiden kuukauden päästä pillerien lopetuksesta. Ehkäisyn sivuvaikutukset olivat minulla pieniä ja kuukautisistakin pääsi halutessaan lähes kokonaan eroon käyttämällä ehkäisyä pari-kolme kuukautta putkeen.

Vaihtoehtoisesti olisin voinut saada isoäitini elämän: naimisiin vähän yli kaksikymppisenä, lapsia tuli parin vuoden välein ja synnyttäminen loppui ilmeisesti vasta hedelmällisen ajan loppumiseen. Vanhimman ja nuorimman lapsen ikäero 22 vuotta. Ja raskaanaolo ja synnyttäminen ovat tilastollisesti selvästi vaarallisempaa kuin hormonaalisen ehkäisyn käyttäminen: esimerkiksi laskimotukoksen riski on ehkäisyä käyttämättömillä noin 1-3 tapausta/10 000 naisvuotta kohden, yhdistelmäehkäisyn käyttäjillä 5-12 tapausta/10 000 naisvuotta kohden, raskaanaolevilla 10-30 tapausta/10 000 naisvuotta kohden ja lapsivuodeaikana 50-100 tapausta/10 000 naisvuotta (http://sic.fimea.fi/4_2013/laskimotukos_on_yhdistelmaehkaisytablettien_harvinainen_haitta).

Yhden raskauden kokemuksella olen sitä mieltä, että hommaan ei pidä kenenkään ryhtyä ilman omaa halua. Joten kiitos hormonaalisille ehkäisylle siitä, että minun ei tarvinnut silloin, kun lapsia en vielä halunnut.

Vierailija
35/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas vähän luulen, että olisin säästynyt lapsettomuushoidoilta, jos olisin syönyt pillereitä. Luomuisessa elimistössäni pääsi endometrioosi tekemään pahoja tuhoja. Pillerit olisivat pitäneet taudin kurissa. Oi kumpa vain olisin tiennyt!

Vierailija
36/61 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Takana 15 vuotta hormonaalista ehkäisyä, alle viikko lopetuksen jälkeen olin raskaana. Kakkonen myös ekasta yrityskierroksesta. Ei se hormonaalinen ehkäisy kaikilla ole mikään iso paha susi, joillain meistä se oikeasti normalisoi mielialan ja kierron. Hormonaalista ehkäisyä on myös muuta kuin pillerit, itse söin pillereitä n. 11 vuotta.

Vierailija
37/61 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:23"]

Ei ne pillerit aina ole syy lapsettomuuteen. n. 30 000 kärsii Suomessa lapsettomuudesta. Viekää ensiksi mies tutkimuksiin, selviää nopeemmin onko mahdollisesti miehessä vika

[/quote]

Sori, piti yläpeukkua antaa!

Vierailija
38/61 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/61 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pillereitä 8v ja lopettamisen jälkeen meni 2kk raskaaksi tulemiseen.

Vierailija
40/61 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:22"]

Ylipäänsä ihmisillä on se käsitys, että kun ensin on hysteerisesti ehkäisty vuosikaudet, niin sen raskauden pitäisi alkaa heti. Kun sitä on yläasteelta asti painotettu, että yksikin siittiö riittää. Ja siksipä ollaan heti murehtimassa jos lasta ei kuulu, vaikka naisen elimistö ei missään tilanteessa ole mikään automaatti, joka pamahtaa raskaaksi heti kun varmistin on poistettu. Sitäpaitsi aina on ollut pareja, jotka eivät saa lasta, eli lapsettomuus ei ole mitenkään epäluonnollinen tila.

Vuosi yritystä on vielä ihan normaalia ilman että puhutaan tahattomasta lapsettomuudesta. Sen jälkeen aletaan tutkia, mitä esteitä raskaudelle voisi olla (myös miehessä). 

Minulla on montakin kaveria, jotka ovat olleet ihan varmoja että eivät saa lapsia, ja kaikille niitä lapsia on sitten kuitenkin tullut. Joku on tarvinnut jelppiä, useimmat vaan aikaa.

[/quote]Mikäli ei tule vuoden iakana raskaaksi niin sitten voi jo puhua lapsettomuudesta. Festina lente. Mikäli on tullakseen niin kyllä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän